Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door smulpaap
#3470691
Ik ga o.a bone broth inzetten om Seb z'n immuunsysteem een boost te geven
En om zo de wondgenezing aan z'n voetzooltje hopelijk te versnellen
Maar ik ben ook bekaf . Al bijna 3 weken slecht slapen . Te vaak " aan staan " ...
Hebben jullie nog tips ? Om ev andere middelen in te zetten . Ik heb de puf niet meer om zelf op zoek te gaan
Alvast bedankt
Door Lizzy
#3470696
Wat eet Seb ook alweer? BARF of KVV?

Groenten, extra gemalen rauwe noten en zaden zoals pompoenpit en para-noten en walnoten (voor de vitamine E en zink). Een extra rauw vet visje en daarnaast voldoende lever (of levertraanolie).

Verder zou ik het niet weten.
Door smulpaap
#3470700
Lizzy schreef: ma 22 apr 2024, 08:25 Wat eet Seb ook alweer? BARF of KVV?

Groenten, extra gemalen rauwe noten en zaden zoals pompoenpit en para-noten en walnoten (voor de vitamine E en zink). Een extra rauw vet visje en daarnaast voldoende lever (of levertraanolie).

Verder zou ik het niet weten.
Seb krijgt nu nog even KVV Bandit
Normaal BARF
Groenten krijgt ie dagelijks
En normaal bio lever bij z'n Barf
Testa Omega Drie capsules
En met de noten ga ik aan de slag
Dank je Lizzy
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3470709
Inderdaad honingzalf, dat heeft bij Bobbie bij zijn neus goed geholpen om het mooi te laten herstellen. Of het echt sneller hersteld weet ik niet, het is nu pas mooi dicht maar het was ook een hele diepe wond.

En euchiniaforce en kurkuma?
Door smulpaap
#3470733
Ik heb de bijsluiter van de zalf nog eens goed doorgenomen . Kom nergens aan toe met de onrustige meneer . Maar er zit vit E en C ook in de zalf
En ik heb zink capsules besteld . Die ga ik hem tijdelijk geven . 1/4 van de capsule welke 15 mg is . Dus dan zit ik denk ik wel safe
Hopelijk bespoedigd dit ook de genezing
Door smulpaap
#3470886
pike schreef: do 25 apr 2024, 19:38 Hoe gaat het nu met Seb? En met jullie?
Lief dat je het vraagt :-*
Maar nog steeds k*'t. De wond ziet er wel goed uit hoor , geneest mooi . Maar hij kan er nog steeds niet op lopen
Ik vrees dat dit nog wel even gaat duren
Hij is down , maar ja, bv met een snuffelkleed doe ik ook niet te vaak . Anders groeit ie , en dat wil ik niet . Hij beweegt zo'n 6 minuten per dag :-X even behoeften doen en dat is het
Gaat wel mee in de kar , maar ja . Jonge hond die momenteel niets kan
Gebruikersavatar
Door pike
#3470890
smulpaap schreef: Lief dat je het vraagt :-*
Maar nog steeds k*'t. De wond ziet er wel goed uit hoor , geneest mooi . Maar hij kan er nog steeds niet op lopen
Ik vrees dat dit nog wel even gaat duren
Hij is down , maar ja, bv met een snuffelkleed doe ik ook niet te vaak . Anders groeit ie , en dat wil ik niet . Hij beweegt zo'n 6 minuten per dag :-X even behoeften doen en dat is het
Gaat wel mee in de kar , maar ja . Jonge hond die momenteel niets kan
Ja dat is allemaal knap waardeloos :( De hond zelf begrijpt er natuurlijk ook niets van. 6 minuten pfff.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3470909
Nee, leg het Seb maar eens uit, lastig zo hoor. Haalt hij wel wat voldoening uit de ritjes met de kar? Natuurlijk loopt hij liever zelf, maar hij kan in ieder geval luchtjes opsnuiven.
Het is gewoon waardeloos zo. Zou hem hem inmiddels wel moeten kunnen belasten volgens de arts?
Sterkte jullie.
Door smulpaap
#3470928
Charlie Angel schreef: za 27 apr 2024, 13:53 Nee, leg het Seb maar eens uit, lastig zo hoor. Haalt hij wel wat voldoening uit de ritjes met de kar? Natuurlijk loopt hij liever zelf, maar hij kan in ieder geval luchtjes opsnuiven.
Het is gewoon waardeloos zo. Zou hem hem inmiddels wel moeten kunnen belasten volgens de arts?
Sterkte jullie. Afbeelding
Ja . In de kar vindt ie het wel leuk
Het is vooral z'n kapotte voetzool die hem belemmert om te kunnen lopen
Hij heeft inmiddels 3 sokken incl wondverband kapot gevreten . Het is 24 /7 opletten geblazen
Door smulpaap
#3471036
Dag 10
Wondgenezing gaat goed . Wond ziet er mooi schoon uit en word al wat droger
Alle sokken incl klittenband zijn zo ongeveer gesloopt
Maar er zijn er die nog bruikbaar zijn
Voor de nacht doen we er een extra sok omheen incl z'n pijpenpak anders word het weer " zelf behandelen "
Hij is het spuugzat , en wij ook
Dit is vervelender dan de perikelen na de operatie
Maar goed , zal nog wel even duren voordat ie weer kan belasten
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door