Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door blazerke
#3470333
Murphy heeft aan één kant last van zijn anaalkliertje , zijn er al mee bij de da geweest en die klapte dat ze die zou kunnen verwijderen moest het erger worden .
het probleem is dat hij soms een vuile anus heeft zelfs als hij niet gepoept heeft . rijd al eens sleetje .
Ik geef hem nu soms sperzieboontjes afgekookt zo los uit de hand op aanraden van de da omdat daar veel vezels inzitten en dat dit goed zou zijn voor het probleem .
Mijn vraag is of ik nog wat kan doen ( geven ) om dit te ondersteunen en beter te laten worden .
Door Lizzy
#3470354
blazerke schreef: do 11 apr 2024, 18:05 Murphy heeft aan één kant last van zijn anaalkliertje , zijn er al mee bij de da geweest en die klapte dat ze die zou kunnen verwijderen moest het erger worden .
het probleem is dat hij soms een vuile anus heeft zelfs als hij niet gepoept heeft . rijd al eens sleetje .
Ik geef hem nu soms sperzieboontjes afgekookt zo los uit de hand op aanraden van de da omdat daar veel vezels inzitten en dat dit goed zou zijn voor het probleem .
Mijn vraag is of ik nog wat kan doen ( geven ) om dit te ondersteunen en beter te laten worden .
Elke dag sperziebonen is echt hartstikke niet goed. Sperziebonen bevatten veel antinutriënten. Wissel de groenten daarom af. Geef andijvie, spinazie, pastinaak, wortel, courgette, witlof, etc. Dat bevat inderdaad vezels en dat is goed. Wat ook ontzettend goed is, is om wat gemalen pompoenpitten te geven. Moet je wel de biologische hebben. Ik weet niet hoe zwaar je hond is?

Wat eet je hond verder?

Verder helpt het goed om elke dag na het poepen een washand met warm water nat gemaakt op zijn kont te houden. Daarmee maak je en de kont goed schoon maar stimuleer je ook dat hij de anaalklieren weer zelf goed kan te gebruiken. Houdt de warme natte washand (of doek) er echt een paar minuten op (even opnieuw warm maken tussendoor) en maak de anus daarna ook goed schoon en droog het af.

En vaak uitknijpen betekent ook dat hij ze zelf steeds minder goed gaat gebruiken dus doe dat spaarzaam.
Door blazerke
#3470355
Hey Lizzy ,
Bedankt voor je reactie .
Murphy is een engelse cocker van 11 jaar en weegt een 16 à 17 kg , iets teveel eigenlijk .
Hij eet al heel zijn leven kvv momenteel is dat bandit , tammenga en dinapet daar voeg ik elke dag 30 gr groentjes bij afwisseld de ene dag de orange veggies van gowill ( wortel , pompoen en zoete aardappel ) en de ander dag een groene variant van carnilicious ( wortel , andijvie , erwt , spinazie , veenbes appel en aardappel )
bio gemalen pompoenpitten ga ik een achter zoeken .
hij krijgt ook elke dag 1 gram ijslands zeewier onder zijn eten en een klein beetje ( 0,7gr ) omni biotic is probiotica .
Door Lizzy
#3470363
Ziet er goed uit!

Ik zou dan even voor de pompoenpitten gaan. Dat is ook het eerste ingrediënt van kant en klare anaalkliersupplementen. Zoals Glandex bijvoorbeeld.
Door eelke
#3470371
blazerke schreef: vr 12 apr 2024, 11:02 Lizzy ,

Bedankt ga zeker eens de Glandex opzoeken , deze had ik ondertussen ook gevonden ken jij dit per toeval ?
https://www.sensipharm.nl/anal-gland-su ... -tabl.html
Afbeelding
Ik denk dat ik een vergelijkbaar iets had. Ik herinner me in ieder geval nog dat er Anal Support op het doosje stond en dat dat genant was bij het ophalen bij het afhaalpunt ::)
Maar dat was een poedertje waarvan ik elke dag een schepje gaf.
Heeft niet echt geholpen, maar Joep mankeerde ook wel meer dingen.

Daarover gesproken, bij een 11 jarige Engelse Cocker denk ik ook wel aan de rug. Denk je dat hij daar misschien ook last van kan hebben? Bij Joep zat dat probleem er echter omdat hij zijn rug niet meer lekker ontspannen kon krommen tijdens het poepen, en dus zijn klieren niet meer goed leeg drukte.
Door blazerke
#3470374
eelke ,

bedankt voor je reactie , ik zie geen verandering in zijn houding tijdens het poepen en hij rent toch nog door de tuin , springt in de zetel , in de auto .
lijkt mij niets mis met zijn rug
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door