Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3469546
Charlie Angel schreef: do 07 mar 2024, 19:18 Fluistermodus aan: wat fijn om te lezen dat het zo goed gaat met haar en ook nu helemaal zonder de Gabapentine, wat ben ik blij voor jullie!! Het is ook fijn dat je een soort van modus hebt gevonden zodat je die 6 weken toch vol kan maken. Ik hoop echt dat dit zo blijft. Afbeelding: fluistermodus uit.
[fluistermodus]Dank je wel Angel :-* ! Ik hoop het ook zo. Ze is me zooooooooooooooooooooo lief, niet normaal! We zitten morgen op week 5. Vanaf volgende week ga ik haar weer voor wandelingen mee nemen naar het bos[/fluistermodus]
Door Anne in Zweden
#3469578
frodo quin schreef: do 14 mar 2024, 21:01

Gelukkig geen ervaring met neukhernia bij honden, maar mijn ex vriend had wel hernia's. Hij is er lang geleden voor 1 geopereerd en heeft er vier voor terug gekregen. Blijkt normaal als men opereert, dus bij mensen is men daar iig vanop terug gekomen. Het advies voor hem was veel bewegen en niet ongecontroleerd tillen (wel krachttraining onder begeleiding) en zo min mogelijk zitten.
Beterschap en sterkte!
:o



:2funny: :2funny: :2funny:
Door Lizzy
#3469630
Vandaag is Fritzi weer eens mee geweest op een korte boswandeling. Pfft :-X . Ze wilde als een raket. Dus ze hing full blown in haar tuig. Ook niet gezond. Dus haar even losgelaten op een pad waar ze geen sloten kan springen. Nou, ze vond dat ze dan wel heel erg kon gaan jagen. Jeetje, ze ging echt los. Dus toen ze terug was aangelijnd en weer naar huis gegaan.
Door frodo quin
#3469639
Lizzy schreef: zo 17 mar 2024, 10:46 Vandaag is Fritzi weer eens mee geweest op een korte boswandeling. Pfft :-X . Ze wilde als een raket. Dus ze hing full blown in haar tuig. Ook niet gezond. Dus haar even losgelaten op een pad waar ze geen sloten kan springen. Nou, ze vond dat ze dan wel heel erg kon gaan jagen. Jeetje, ze ging echt los. Dus toen ze terug was aangelijnd en weer naar huis gegaan.
Lastig he met honden die een hoge energiebehoefte hebben. Probeer je hen rustig te houden krijg je een bom die zichzelf stuk maakt wanneer ze af gaat
Door Siberienne
#3469640
Lizzy schreef: zo 17 mar 2024, 10:46 Vandaag is Fritzi weer eens mee geweest op een korte boswandeling. Pfft :-X . Ze wilde als een raket. Dus ze hing full blown in haar tuig. Ook niet gezond. Dus haar even losgelaten op een pad waar ze geen sloten kan springen. Nou, ze vond dat ze dan wel heel erg kon gaan jagen. Jeetje, ze ging echt los. Dus toen ze terug was aangelijnd en weer naar huis gegaan.
Dit is zoooo herkenbaar. Het is gewoon heel moeilijk om sommige honden rustig te houden, zowel bij Chenak als Shadow lopen we daar ook tegenaan. Je kunt niet alles sturen.
Door Lizzy
#3469699
Echt he.... Leuk met een bankaardappel maar met actieve honden is het echt wel een beetje een rampje :-X

Ze is 3 dagen mee geweest naar het bos, met pauzes hebben we 50 minuten gelopen. Ze heeft genoten. Alleen trek ik het niet met mijn voet (peesplaatontsteking). Dus ik ga op zoek naar een elektrische step met zadel. Kan ik toch mee. Want hier achter bij ons huis in het parkje lopen... Ze was er vandaag na 15 minuten al helemaal klaar mee, toen wilde ze terug.
Door Ollie2022
#3469703
Fijn dat het iets beter lijkt te gaan met Fritiz en dat ze lekker genoten heeft in het bos!
Een peesplaat ontsteking is inderdaad erg pijnlijk, hopelijk kan je een oplossing vinden die voor jullie beide werkt.
Mijn collega gebruikt voor de lange boswandelingen een loopfiets, maar ik weet niet of dat met een ontsteking in je voet voldoende verlichting geeft.
Door Anne in Zweden
#3469704
Lizzy schreef: zo 17 mar 2024, 10:46 Vandaag is Fritzi weer eens mee geweest op een korte boswandeling. Pfft :-X . Ze wilde als een raket. Dus ze hing full blown in haar tuig. Ook niet gezond. Dus haar even losgelaten op een pad waar ze geen sloten kan springen. Nou, ze vond dat ze dan wel heel erg kon gaan jagen. Jeetje, ze ging echt los. Dus toen ze terug was aangelijnd en weer naar huis gegaan.
Hoe reageerde haar nekhernia op dit avontuur? Heeft ze er meer last van nu?

Mijn buurman en zijn rughernia gaan een stuk beter nu, zonder enige interventie (afgezien van pijnstillers, die hij aan het afbouwen is). Dus blijkbaar kan zo'n hernia echt uit zichzelf overgaan. Of nou ja, overgaan... Dit was de tweede keer in twee jaar dat hij er last van had, maaaandenlang. Maar hij is net als Fritzi: zodra hij weer wat beter kan, gaat hij weer van alles doen wat hij niet zou moeten doen. ::)
Door Lizzy
#3469705
Ollie2022 schreef: wo 20 mar 2024, 11:27 Fijn dat het iets beter lijkt te gaan met Fritiz en dat ze lekker genoten heeft in het bos!
Een peesplaat ontsteking is inderdaad erg pijnlijk, hopelijk kan je een oplossing vinden die voor jullie beide werkt.
Mijn collega gebruikt voor de lange boswandelingen een loopfiets, maar ik weet niet of dat met een ontsteking in je voet voldoende verlichting geeft.
Wat een goeie tip, een loopfiets! Dan blijf ik nog een soort van in beweging en betaalbaarder ook (die elektrische steps zijn onbetaalbaar!). Dank je!
Door Lizzy
#3469706
Anne in Zweden schreef: wo 20 mar 2024, 12:12 Hoe reageerde haar nekhernia op dit avontuur? Heeft ze er meer last van nu?

Mijn buurman en zijn rughernia gaan een stuk beter nu, zonder enige interventie (afgezien van pijnstillers, die hij aan het afbouwen is). Dus blijkbaar kan zo'n hernia echt uit zichzelf overgaan. Of nou ja, overgaan... Dit was de tweede keer in twee jaar dat hij er last van had, maaaandenlang. Maar hij is net als Fritzi: zodra hij weer wat beter kan, gaat hij weer van alles doen wat hij niet zou moeten doen. ::)
Nee, niks gemerkt. Nu even afwachten hoe ze vanavond is want ze heeft daarnet gespeeld met Sjoerd (ik keek twee tellen niet, was even met de auto bezig) en toen hoorde ik haar piepen :-\

Ik snap het wel hoor. Als mijn voet een dag beter is, loop ik gelijk weer de hele dag rond (en moet dat de volgende dag bekopen). Mensen zijn gewoon niet gemaakt om rustig aan te doen en dieren ook niet! Wel fijn dat ie zonder interventie beter is nu!
Door Ollie2022
#3469709
Wat een goeie tip, een loopfiets! Dan blijf ik nog een soort van in beweging en betaalbaarder ook (die elektrische steps zijn onbetaalbaar!). Dank je!
Graag gedaan ☺️
Gebruikersavatar
Door pike
#3469815
Ik weet niet hoe het bos bij jullie is, maar hier zou ik met iets met wieltjes plaatselijk met geen mogelijkheid door de bagger heenkomen :-X Het was net wat opgedroogd, maar na de buien van de afgelopen dagen is het weer hopeloos.
Door Lizzy
#3469836
Ik kan dan ook niet van de gebaande paden af, daar waar ik normaal loop. Maar er is 1 ding erger dan op de gebaande paden lopen. Niet lopen. Ja, ik loop nu natuurlijk met Fritzi hierachter maar wij vinden daar beide geen bal aan....

Fritzi vindt het trouwens nu welletjes en speelt met Sjoerd het moment dat ik haar van achter het hekje los laat. Ik vind dit zo lastig want het is heerlijk dat ze wil spelen maar ik kijk er met dichtgeknepen billen naar en stop het ook vrij snel. Maar ze kan ook moeilijk de rest van haar leven achter een hekje zitten...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door