Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3467093
Ik woon in Frankrijk, ik kan geen dierenarts bereiken, woon in een afgelegen gebied en mijn hond is behoorlijk ziek
Vannacht werd ze ziek, diarree in huis, daarna buiten. Klein beetje gekookte kipfilet gegeven. Ze was wel geïnteresseerd in eten.
Haar buik gaat heftig op en neer bij vlagen, staat met een gebolde rug inmiddels al twee uur alleen maar te staan.
Dit is de tweede keer dat dit gebeurt, ik vermoed iets verkeerds gegeten buiten. De vorige keer had ze er hoge koorts bij maar kon ik gelukkig naar de dierenarts. Nu nog geen koorts.
Ze heeft echt erge buikpijn en is heel misselijk.
De vorige keer heeft de da kaopectate gegeven en cerenia (maropitant). Ik heb dat uiteindelijk niet gegeven want de injecties bij de da waren voldoende.
En heb emeprid in huis.
Ik twijfel heel erg welke ik moet geven.
Ze wil niet eten, en bij de ene bijsluiter lees ik met voedsel... Bij de andere kunnen parkinson achtige verschijnselen voorkomen...
Ik weet het even niet. Kan iemand helpen?
Laatst gewijzigd door lberghoef op do 18 jan 2024, 08:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Door lberghoef
#3467094
Als het inderdaad weer zo gaat als de vorige keer heeft ze over een paar uur wel koorts erbij.
Vorige keer is ondanks meerdere onderzoeken nooit achterhaald wat het was.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3467099
Als je geen enkele dierenarts te pakken kan krijgen daar (lijkt me echt heel frustrerend), zou je misschien een spoed-dierenarts in Nederland kunnen bellen voor advies over wat je kunt geven in dit geval? Dan heb je toch een wat beter gefundeerd advies dan van ons hier denk ik…
Sterkte!
Door lberghoef
#3467119
Ik heb uiteindelijk een da in Nederland gesproken die heeft geadviseerd alles te geven met een paar uur ertussen.
De grootste uitdaging was om de koorts naar beneden te krijgen.
Ik vermoed inmiddels samen met deze da een (chronische) gastritis omdat het iedere keer raak is als ze iets vreet.
De koorts is weg, ze loopt weer een beetje maar we zijn er nog niet.
Gelukkig kan ik vandaag wel naar een da.
Door Lizzy
#3467122
lberghoef schreef: zo 14 jan 2024, 18:17 Ik woon in Frankrijk, ik kan geen dierenarts bereiken, woon in een afgelegen gebied en mijn hond is behoorlijk ziek
Vannacht werd ze ziek, diarree in huis, daarna buiten. Klein beetje gekookte kipfilet gegeven. Ze was wel geïnteresseerd in eten.
Haar buik gaat heftig op en neer bij vlagen, staat met een gebolde rug inmiddels al twee uur alleen maar te staan.
Dit is de tweede keer dat dit gebeurt, ik vermoed iets verkeerds gegeten buiten. De vorige keer had ze er hoge koorts bij maar kon ik gelukkig naar de dierenarts. Nu nog geen koorts.
Ze heeft echt erge buikpijn en is heel misselijk.
De vorige keer heeft de da kaopectate gegeven en cerenia (maropitant). Ik heb dat uiteindelijk niet gegeven want de injecties bij de da waren voldoende.
En heb emeprid in huis.
Ik twijfel heel erg welke ik moet geven.
Ze wil niet eten, en bij de ene bijsluiter lees ik met voedsel... Bij de andere kunnen parkinson achtige verschijnselen voorkomen...
Ik weet het even niet. Kan iemand helpen?
Blij te lezen dat het wat beter gaat. Heftig zeg, dit. En ja, ook fijn dat je dan vandaag naar de dierenarts kunt.

Sterkte!
#3467255
Inmiddels is er wat meer duidelijk. De eerste keer dat door gebeurde in november dachten we oprecht dat ze iets giftigs had gegeten. Nu het een tweede keer is gebeurd vermoeden de da en ik een (chronische) darmontsteking.
Duffy is 14 en heeft een aantal jaren geleden een heftige Giardia infectie gehad. Deze is heel lang niet gevonden, wel vonden de dierenartsen allemaal andere enge ziektes maar het bleek dus "maar" om Giardia te gaan. Deze heeft wel behoorlijk wat schade aangericht.
Haar lever is iets vergroot en zodra ze ziek is of niet lekker is, schieten deze waarden omhoog. Ik hou het liever dieet al zoveel mogelijk aan en ze krijgt een supplement met mariadistel en sam-e.
Nu ze ouder wordt is ze een enorme stofzuiger geworden, zodra we gaan wandelen gaat die neus op de grond en alles wat ook maar een beetje lekker ruikt schuift ze naar binnen. Vroeger had ze een ijzeren maag maar nu wordt er er dus doodziek van met 41 graden koorts.
Aan de lijn houden is natuurlijk een optie maar ik ben niet altijd snel genoeg, heb ook nog twee andere honden waar ik op moet letten.
Ik heb nu gastro gekocht van de huisdieren dokter, in de hoop dat dat haar maag en darmen iets gaat versterken. En ik denk maar een muilkorfje om, hoe erg ik dat ook vind.
Zijn er nog andere supplementen of dieet dingen die ik kan doen?
#3467256
Supplementen weet ik zo niet, maar Phemke is ook een enorme stofzuiger en draagt buiten een netje van Trixy om haar snoet.
Deze:
Trixie-muilkorf-shop.jpg
Trixie-muilkorf-shop.jpg (344.45 KiB) 626 keer bekeken
Trixie-muilkorf-1-shop.jpg
Trixie-muilkorf-1-shop.jpg (346.67 KiB) 626 keer bekeken
Het zit heel losjes, zodat ze er helemaal geen last van heeft. Werkt heel goed voor haar.
Misschien ook zoiets voor Duffy?
#3467261
lberghoef schreef: do 18 jan 2024, 09:02 Inmiddels is er wat meer duidelijk. De eerste keer dat door gebeurde in november dachten we oprecht dat ze iets giftigs had gegeten. Nu het een tweede keer is gebeurd vermoeden de da en ik een (chronische) darmontsteking.
Duffy is 14 en heeft een aantal jaren geleden een heftige Giardia infectie gehad. Deze is heel lang niet gevonden, wel vonden de dierenartsen allemaal andere enge ziektes maar het bleek dus "maar" om Giardia te gaan. Deze heeft wel behoorlijk wat schade aangericht.
Haar lever is iets vergroot en zodra ze ziek is of niet lekker is, schieten deze waarden omhoog. Ik hou het liever dieet al zoveel mogelijk aan en ze krijgt een supplement met mariadistel en sam-e.
Nu ze ouder wordt is ze een enorme stofzuiger geworden, zodra we gaan wandelen gaat die neus op de grond en alles wat ook maar een beetje lekker ruikt schuift ze naar binnen. Vroeger had ze een ijzeren maag maar nu wordt er er dus doodziek van met 41 graden koorts.
Aan de lijn houden is natuurlijk een optie maar ik ben niet altijd snel genoeg, heb ook nog twee andere honden waar ik op moet letten.
Ik heb nu gastro gekocht van de huisdieren dokter, in de hoop dat dat haar maag en darmen iets gaat versterken. En ik denk maar een muilkorfje om, hoe erg ik dat ook vind.
Zijn er nog andere supplementen of dieet dingen die ik kan doen?
De vraag die gelijk bij mij opkomt is waarom ze stofzuigt buiten. Komt ze wat tekort? Krijgt ze voldoende voedingsvezels binnen bijvoorbeeld?
#3467262
Ik denk niet dat ze iets tekort komt. Ze is haar hele leven al van het vreten geweest. Kadavers, kattendrollen, hertenpoep, zwijnen poep ... Niet dwangmatig maar gewoon als het echt lekker stinkt dan at ze het op.
Nu merk ik gewoon dat nu ze doof is en slecht ziet, ze haar neus veel meer gebruikt en dus ook veel meer goorheid tegenkomt.
Ik woon in een gebied met veel jagers en die gooien ook vanalles neer...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door