Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Irisscorp
#3464780
Mijn hond word altijd maar slechter, heeft al een eliminatie dieet gehad , veel supplementen niets helpt ik zie mij verplicht om een korte periode apoquel of prednison in te schakelen weet iemand welk product de minste bijwerkingen heeft aub. Ik weet van prednison dat het dier hijgt en veel drinkt en dat ze ook agressief kunnen zijn hebben ze dit van apoquel ook ?
Door Ema
#3464833
Mijn hond is allergisch voor 4 soorten mijten. Mij is verteld dat meest schadelijke is prednison , dan Apoquel en minste bijwerkingen heeft Cytopoint.
Ik had eerst Apoquel, mijn hond deed het niet goed op.
Cytopoint werkt hier echt goed, we zijn nu aan desensibiliseren en hebben we het nog maar zelden nodig.
Mijn dermatoloog vertelde dat Cytopoint minder schadelijk is dat anitistamica.
Ik heb geen bijwerkingen van Cytopoint waargenomen.
Weet je wat oorzaak is van zijn jeuk?
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3464844
Ik heb een hond gehad die de helft van zijn leven op apoquel heeft gestaan. Het heeft hem alleen maar goed gedaan moet ik zeggen. De stress van de jeuk was schadelijker dan eventuele bijwerkingen van apoquel. Ik heb geen vervelende bijwerkingen gemerkt .Hij had juist meer kwaliteit van leven . ( En 13+ geworden voor een newf)
We hebben vantevoren heel veel anders geprobeerd, van dieet, desensibilisatie etc.
Ik zelf zou kiezen voor apoquel of cytopoint, niet prednison, dat heeft altijd flinke bijwerkingen. Voor even kan prednison wel maar voor langdurig gebruik zou ik niet zo gauw voor kiezen .
Gebruikersavatar
Door doranto
#3464846
Die van mij kreeg ook Apoquel en is op 5 jarige leeftijd gestorven aan Maligne lymfoom.
Of dat iets met elkaar te maken had, weet je natuurlijk nooit.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door