Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Helma1976
#3465339
Dus kort door de bocht zegt zo'n test op dit moment nog niks. Want stel de test is positief... maar de ontlasting is beter dan die ooit is geweest, stinkt niet (meer) en het gedrag van de hond is zo anders. Wat moet je dan......ook bij andere honden weg houden?
Tuurlijk blijven ze de komende tijd gevoelig. Het immuunsysteem is nog niet optimaal en het darmslijmvlies ook nog niet. Maar ik zou zo graag weer de normale rondes met hem willen lopen ipv zoveel mogelijk op de stoep. Lekker het bos is en zo....maar wil hem ook niet onnodig blootstellen aan risico.....
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3465341
Ik zou dat wel durven in deze omstandigheden. Omdat hij het zo goed doet. Zeker zolang je nog giardex en gastro geeft. Hij moet ook pup kunnen zijn he.
Ik zou wel plaatsen waar je weet dat andere honden poepen, vermijden. Als dat kan he.
Maar dat is mijn mening.
Door Lizzy
#3465342
Helma1976 schreef: ma 27 nov 2023, 18:46 Dus kort door de bocht zegt zo'n test op dit moment nog niks. Want stel de test is positief... maar de ontlasting is beter dan die ooit is geweest, stinkt niet (meer) en het gedrag van de hond is zo anders. Wat moet je dan......ook bij andere honden weg houden?
Tuurlijk blijven ze de komende tijd gevoelig. Het immuunsysteem is nog niet optimaal en het darmslijmvlies ook nog niet. Maar ik zou zo graag weer de normale rondes met hem willen lopen ipv zoveel mogelijk op de stoep. Lekker het bos is en zo....maar wil hem ook niet onnodig blootstellen aan risico.....
Ik zou ook gewoon weer normaal gaan doen maar hem niet uit sloten laten drinken. En ik zou ook niet naar hondenuitlaatveldjes gaan, die tot je enkels vol liggen met poep.

En ik zou zelf nog even wachten met testen maar wel gaan testen. Of toch eens even bellen met Wicher van het Woud.
Door Helma1976
#3465344
Op een stukje rijden is een losloopgebied maar daar komen minder honden dan bij het bosje achter bij ons. Ik gun hem dat zo. Hij is geen poepeter en drinkt ook niet uit plassen. Ik ga eens bellen met het Woud. Wederom dank jullie wel dames voor het mee denken! :-* :-*
Door Lizzy
#3465363
Helma1976 schreef: ma 27 nov 2023, 19:57 Op een stukje rijden is een losloopgebied maar daar komen minder honden dan bij het bosje achter bij ons. Ik gun hem dat zo. Hij is geen poepeter en drinkt ook niet uit plassen. Ik ga eens bellen met het Woud. Wederom dank jullie wel dames voor het mee denken! :-* :-*
Dan ging ik daar lekker lopen en liet ik hem lekker los!

Succes!

Mocht je Wicher gesproken hebben, wil je het antwoord ons laten weten?
Door Helma1976
#3465365
Heb zojuist gebeld met het woud. Geen Wicher gesproken (het woud zou per 1 april zijn overgenomen)
Het advies: niet meer testen. De ontlasting is leidend. Kans op vals positief is groot. En bij een positieve test zonder klinische klachten niet behandelen. De hygiëne maatregelen wel een tijdje mee door gaan. De komende tijd druk bezochte hondenvelden vermijden. Gewoon contact met honden kan wel, alleen niet bij elkaars kont als die nog niet geveegd is. Dus wanneer mijn moeder en ik allebei de kont van onze hond wassen voordat ik daar heen ga, kan ik daar ook weer veilig naar toe. Het bos gewoon doen. Giardia zit overal. Ook als je er voor kiest om altijd op de stoep te laten.

Ik denk dat ik het volgende ga doen.
Ik maak de onderhoudsdosis Giardex en Gastro op (dat is geloof ik nog een kleine 3 weken) en dan denk ik toch dat ik het dan laat testen, tenzij er in de tussentijd iets verandert.
Door Helma1976
#3465381
Tuurlijk.....kan er ook nog wel bij. Ik vond Mambo nogal krabben en van uit het niets naar zichzelf bijten. Het krabben herken ik als "de brommer starten", dus vanmorgen onder de douche en kammen, kammen, kammen en ja hoor.....vlooien. :-\
Nu snappen jullie ook wel dat het laatste wat ik nu wil doen van die chemische meuk over hem gooien.
Hebben jullie ergens goede ervaringen mee? Diatomeeënaarde lijkt me de huid zo uitdrogen.....
Door Lizzy
#3465382
Kammen, kammen, kammen en de omgeving behandelen..... (al dan niet met gif - ik kies dan niet voor gif maar de niet giftige sprays, ja, die werken dan niet zo goed natuurlijk. Dus iedere dag stofzuigen).
Door Helma1976
#3465411
Maar wat vinden jullie van de reactie van het Woud? Niet meer laten testen?
Heb trouwens even geteld en heb nog voor een kleine 2 maanden aan onderhoudsdosis. Zo lang ga ik niet wachten.
Door Lizzy
#3465419
Helma1976 schreef: di 28 nov 2023, 12:31 Heb zojuist gebeld met het woud. Geen Wicher gesproken (het woud zou per 1 april zijn overgenomen)
Het advies: niet meer testen. De ontlasting is leidend. Kans op vals positief is groot. En bij een positieve test zonder klinische klachten niet behandelen. De hygiëne maatregelen wel een tijdje mee door gaan. De komende tijd druk bezochte hondenvelden vermijden. Gewoon contact met honden kan wel, alleen niet bij elkaars kont als die nog niet geveegd is. Dus wanneer mijn moeder en ik allebei de kont van onze hond wassen voordat ik daar heen ga, kan ik daar ook weer veilig naar toe. Het bos gewoon doen. Giardia zit overal. Ook als je er voor kiest om altijd op de stoep te laten.

Ik denk dat ik het volgende ga doen.
Ik maak de onderhoudsdosis Giardex en Gastro op (dat is geloof ik nog een kleine 3 weken) en dan denk ik toch dat ik het dan laat testen, tenzij er in de tussentijd iets verandert.
Ja! Bedankt voor je update trouwens en het doorgeven van wat het Woud heeft gezegd!

Ja, ik zou dus niet meer testen voorlopig. Want stel dat hij nu positief test? Wat ga je dan doen? Weer Panacur er in knikkeren terwijl hij misschien niet meer besmet is? Kijk Sjoerd testte ik wel maar die had na de kuren Panacur nog steeds slechte ontlasting... Ik beschouw het Woud nog steeds wel als een expertise centrum ondanks het vertrek van Wicher.
Door Helma1976
#3465422
Graag gedaan!

Nou dat waren dus ook mijn gedachten.....wat als het positief is met deze ontlasting? Dan ga ik er echt geen panacur meer in knikkeren.
Ja ik ga nog wel testen, maar wacht nog even.....
Door Lizzy
#3465572
Helma1976 schreef: di 05 dec 2023, 13:12 Uitslag ontlastingonderzoek van 3 dagen.........
GIARDIAVRIJ!!!!!!!!!!!
Over een paar weken test ik nog een keer, maar ben hier super blij mee!
Superrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ik zou zelf helemaal niet over een paar weken opnieuw testen. Je hebt goede ontlasting, je hebt een negatieve test: koop een lekkere taart en goeie snack voor jezelf en pup :biggrin2: !
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door