Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door - pien -
#3467693
Nou, het zag er niet best uit afgelopen vrijdag :-X
Aangezien hij nog zo kort kan wandelen/knap beroerd loopt en het stoppen/minderen met trilostane niks opleverde/het dus geen bijwerking was, was er nog éen optie : sterkere pijnstiller, Phen-Pred.
Zaterdagmorgen mee begonnen en maandagmiddag laat zag ik wat verbetering, en die zette door!
Het blijft een ouwe, krakkemikkige en zieke hond maar het gaat 50-75% beter!
De trilostane wordt meer verdeeld over de dag, dat is ook beter (dank Ina!)
We genieten van elke dag, bekijken het per dag, en wat we hebben dat hebben we!
Brammetje is alerter, loopt sneller, is meer 'Brammetje', heeft er zin in :smitten:

Dus we gaan nog even door :duimen:
Door Lizzy
#3467724
Ohw wow, wat een fijn nieuws :-* !

Zit daar die stof in die ze ook vaak aan paarden geven als pijnstiller? En ik zie dat er pred in zit. Nou ja, weet je, als ie zich maar beter voelt :-*
Gebruikersavatar
Door pike
#3467725
Lizzy schreef: zo 04 feb 2024, 14:40 Ohw wow, wat een fijn nieuws :-* !

Zit daar die stof in die ze ook vaak aan paarden geven als pijnstiller? En ik zie dat er pred in zit. Nou ja, weet je, als ie zich maar beter voelt :-*
Kortweg buut ja. Maar als ik het goed heb (zit niet meer in de paardenwereld) is dat tegenwoordig in Nederland verboden omdat het mogelijk kankerverwekkend is. En paarden die het middel ooit gehad hebben mogen niet meer voor consumptie naar de slacht. Vroeger was een zakje buut heel gewoon.
Als een oude, zieke hond baat heeft bij dit middel, zou ik er geen probleem van maken.
Door - pien -
#3468092
Het was een opleving van korte duur ::)
Hij is inmiddels dag en nacht incontinent, waarschijnlijk van de PhenPred (plasband om met lappen en maxi-maandverband), vandaag was een redelijke dag (half rondje gewandeld), genoten van twee keer een konijnenoor en half van een snuffelbal met koekies.
Omdat de PhenPred niet echt meer verschil maakt ben ik er pYnmix in gaan gooien (gewone dosering) dus misschien kan dat net een zetje geven, we zullen het zien.
Maar het houdt niet over, hij is 'een hond van de dag', z'n koppie wil nog zó graag maar de pootjes komen niet meer mee.
Soms bromt hij ook, gewoon met ademen, maar soms ook als ik aan 'm (moet) zit(ten), wat ik uiteraard met beleid doe, het lijkt er op dat hij toch ongemak/pijn ervaart :(
Door Lizzy
#3468132
Klinkt echt niet fijn. Ik heb wel gemerkt dat je de pYnmix nogal probleemloos kan ophogen qua dosering. En als je niet veel meer te kiezen hebt, zou ik dat gewoon doen.
Door hannabelgje
#3468137
Jeetje wat een ellende zeg. Ik hoop echt dat jullie nog even van hem kunnen genieten.
Waar bestel je die pynmix eigenlijk? Ik zou dat voor Zoë ook willen proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door - pien -
#3468138
Lizzy schreef: wo 14 feb 2024, 08:08 Klinkt echt niet fijn. Ik heb wel gemerkt dat je de pYnmix nogal probleemloos kan ophogen qua dosering. En als je niet veel meer te kiezen hebt, zou ik dat gewoon doen.
Dat zit in m'n achterhoofd want ik heb gelezen dat jij dat deed.
Ga ik gewoon doen!
Tot hoe ver ging jij?
Door - pien -
#3468139
hannabelgje schreef: wo 14 feb 2024, 08:31 Jeetje wat een ellende zeg. Ik hoop echt dat jullie nog even van hem kunnen genieten.
Waar bestel je die pynmix eigenlijk? Ik zou dat voor Zoë ook willen proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Ik heb 'm bij Krachtig Kruid besteld.
Door Lizzy
#3468140
- pien - schreef: wo 14 feb 2024, 08:34 Dat zit in m'n achterhoofd want ik heb gelezen dat jij dat deed.
Ga ik gewoon doen!
Tot hoe ver ging jij?
Dit is wat je mag doseren:

Hond: 2 x daags 1 druppel per 10 kilo lichaamsgewicht wanneer dit product in combinatie met reguliere pijnstilling wordt toegepast. Indien dit niet het geval is, kan de dosering verhoogd naar 2 x daags 5-7 druppels per 10 kg.

Ik zit met Fritzi aan het maximum, dus 7 druppels x 3 (ze weegt 28 kg) x 2 keer per dag.
Door Lizzy
#3468141
hannabelgje schreef: wo 14 feb 2024, 08:31 Jeetje wat een ellende zeg. Ik hoop echt dat jullie nog even van hem kunnen genieten.
Waar bestel je die pynmix eigenlijk? Ik zou dat voor Zoë ook willen proberen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Krachtig Kruid webshop
Door - pien -
#3468405
Lizzy schreef: wo 14 feb 2024, 08:38 Dit is wat je mag doseren:

Hond: 2 x daags 1 druppel per 10 kilo lichaamsgewicht wanneer dit product in combinatie met reguliere pijnstilling wordt toegepast. Indien dit niet het geval is, kan de dosering verhoogd naar 2 x daags 5-7 druppels per 10 kg.

Ik zit met Fritzi aan het maximum, dus 7 druppels x 3 (ze weegt 28 kg) x 2 keer per dag.
Inmiddels zit ik op 4 (35 kilo) x 7 en dan 2 maal daags. Sinds donderdag denk ik. Ik zie niet echt verschil, ik denk dat Brammes al te ver heen is :-\

Wel is hij af en toe lekker gek aan het doen, een grote kwispel, vanmorgen hapte hij in m'n mouw, kop tegen m'n been duwen, ok, het is heel kort maar dat heeft hij nog nooit gedaan ;D
Vlak er na gaat hij wel weer liggen en hij is nog steeds incontinent.
Ik ben blij dat hij af en toe wel beter in z'n vel zit :smitten: ook al doen de pootjes het belabberd.
Door - pien -
#3468473
De fijne momenten blijven maar de rest is zwaar knudde :-\
Maandag is hij nog mee geweest naar m'n kluppie, ze gingen sjoelen en hij ging er bij liggen en keek af en toe naar mij (ik deed niet mee) en kreeg aaitjes en koekjes, hij vond het leuk maar daarna was hij thuis wat brommerig dus het was ook wel weer genoeg geweest, dat ene uurtje.
Vrijdagmorgen laat ik Brammetje gaan, dat is het laatste wat ik uit liefde voor hem kan doen.
De pootjes laten het zwaar afweten, als de PhenPred soelaas bood mocht hij langer blijven (hoewel hij de plasband volgens mij best rot vindt), we heb alles geprobeerd maar het zit er niet meer in al wil z'n kop nog zó graag.
En het lullige is dat ik nog 10 jaar met hem zou willen doorbrengen, hij is rustig, lief, makkelijk, maar ook een eigenwijze a**hole waar ik om moet lachen, vindt álles lekker en af en toe zie je de hond die hij geweest moet zijn, waar ik heel blij mee ben!
Ik weet dat ik er goed aan doe, voor hem, maar het voelt zó fout :-X
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door