Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Gekkemanonos
#3462859
Hoi!
Mijn 10-jarige golden retriever Max heeft iets aparts de laatste paar weken en het wordt steeds een beetje erger. Af en toe als hij zijn bek beweegt kraakt het heel erg. Het is net alsof er zand tussen zit. Eerst dachten we dat het zijn nek was en de dierenarts zei dat het niks ernstigs te zijn. Achteraf blijkt dit dus toch z’n bek te zijn? Kan dit kwaad?
Door Lizzy
#3462863
Gekkemanonos schreef: do 07 sep 2023, 14:09 Hoi!
Mijn 10-jarige golden retriever Max heeft iets aparts de laatste paar weken en het wordt steeds een beetje erger. Af en toe als hij zijn bek beweegt kraakt het heel erg. Het is net alsof er zand tussen zit. Eerst dachten we dat het zijn nek was en de dierenarts zei dat het niks ernstigs te zijn. Achteraf blijkt dit dus toch z’n bek te zijn? Kan dit kwaad?
Geen idee! Is het de hele dag door of als ie slaapt? (mijn honden maken ook nog wel eens rare geluiden tijden het dromen, dat is echt tandenknarsen).

Het lijkt me een goede vraag voor een dierenarts die ook chiropractor is. Of osteopaat.
Door Gekkemanonos
#3462872
Nee het is niet de hele dag door. Het is eigenlijk alleen als hij gaat liggen en wat gaat smakken als het ware. Tijdens het eten en spelen kraakt het niet.
Door Lizzy
#3462893
Gekkemanonos schreef: do 07 sep 2023, 22:26 Nee het is niet de hele dag door. Het is eigenlijk alleen als hij gaat liggen en wat gaat smakken als het ware. Tijdens het eten en spelen kraakt het niet.
Vreemd. Maar zijn het echt de kaakgewrichten voor je gevoel?
Door Gekkemanonos
#3462897
Ik weet zeker dat het zijn kaakgewrichten zijn. Als ik mijn hand op z’n wang leg en hij smakt als het ware voel ik het kraken met mijn hand. Het gekraak is ook niet alsof je knokkel knakt. Het klinkt echt alsof er zand tussen zit. Ik moet zeggen dat het 2 dagen weer een stuk minder is.
Kan het niet ook komen doordat hij wat last heeft van artrose?
Door Lizzy
#3462898
Gekkemanonos schreef: za 09 sep 2023, 14:29 Ik weet zeker dat het zijn kaakgewrichten zijn. Als ik mijn hand op z’n wang leg en hij smakt als het ware voel ik het kraken met mijn hand. Het gekraak is ook niet alsof je knokkel knakt. Het klinkt echt alsof er zand tussen zit. Ik moet zeggen dat het 2 dagen weer een stuk minder is.
Kan het niet ook komen doordat hij wat last heeft van artrose?
De artrose zou dan ook in zijn kaakgewricht moeten zitten :-\ . Dat is niet te hopen. Ik liet er iemand met verstand van zaken toch even naar kijken. En verder kun je niet veel meer doen dan goed voeren (rauw/vers) en omega 3 vetzuren extra geven.... Ik weet niet of je dat al geeft maar daar valt misschien nog wel wat te halen! Ik zou dan gaan voor extra geconcentreerde visolie van Royal Green.
Door Gekkemanonos
#3462902
Ik ga wel even met hem langs de dierenarts… ik hoop dan toch niet dat het artrose in zijn bek is… bedankt voor de tips!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door