Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Envie
#3462425
:( De nacht van donderdag op vrijdag…
Een jankerd, piepend en hijgend hondje in de gang. Overal krabben en bijten. Een vuurrood oor, idem buik.
Buiten is ze wat rustiger, snuffelt wat rond en neemt een hapje vlees aan.
Pijnstiller en oorzalf gegeven. In de ochtend is ze rustig..

Bezoekje dierenarts: weer oorontsteking en daar dus een allergische reactie op 😢
Osurnia gehad en apoquel
Kweek in afwachting…
Door Lizzy
#3462426
Envie schreef: za 26 aug 2023, 14:46 :( De nacht van donderdag op vrijdag…
Een jankerd, piepend en hijgend hondje in de gang. Overal krabben en bijten. Een vuurrood oor, idem buik.
Buiten is ze wat rustiger, snuffelt wat rond en neemt een hapje vlees aan.
Pijnstiller en oorzalf gegeven. In de ochtend is ze rustig..

Bezoekje dierenarts: weer oorontsteking en daar dus een allergische reactie op 😢
Osurnia gehad en apoquel
Kweek in afwachting…
Ach jeetje, wat een ellende, wat heftig :'( . Hoe komt dat nou, zo'n heftige reactie? Bedoelt de dierenarts dat ze allergisch reageert op bijv. de gisten in haar oor?
Door Envie
#3462428
Lizzy schreef: za 26 aug 2023, 15:02 Ach jeetje, wat een ellende, wat heftig :'( . Hoe komt dat nou, zo'n heftige reactie? Bedoelt de dierenarts dat ze allergisch reageert op bijv. de gisten in haar oor?
waarschijnlijk nu weer de bacterie in haar oor. Nog even de uitslag van swab afwachten (was erg druk vrijdag) en dan nog de kweek om te zien of het dezelfde is als vorige keer.
Door Lizzy
#3462429
Envie schreef: za 26 aug 2023, 17:05 waarschijnlijk nu weer de bacterie in haar oor. Nog even de uitslag van swab afwachten (was erg druk vrijdag) en dan nog de kweek om te zien of het dezelfde is als vorige keer.
OK. Zielig zeg... Ik hoop dat je de uitslag snel hebt. Sterkte met je meiske!
Door Envie
#3462678
Inmiddels een nieuwe swab. De vorige leek schoon maar was niet door een DA beoordeeld ivm meerdere spoedgevallen die dag.

Er is niets te zien. Oortjes zijn nog wel wat geïrriteerd van binnen.
En weer een ander druppeltje mee.

Ik ga aan de slag met de PROPOXOL.
Kan me zo voorstellen dat de irritatie die er nu nog is, van alle onderzoeken en ontstekingsremmers komt.
En de allergische reactie… het kan een vlo zijn geweest.. :???: of niet..

Nu nog een vraag: zou ik ook de appelazijn verdund gebruiken om gisten weg te houden? Preventief?
Zo ja, wat is dan een logische volgorde met propoxol? (die wil ik even proberen om het oor rustig te krijgen, de ontstekingsremmer blijft voorlopig in de kast)

Oortjes waren dus schoon. Hoera..
Door Lizzy
#3462682
Envie schreef: vr 01 sep 2023, 15:12 Inmiddels een nieuwe swab. De vorige leek schoon maar was niet door een DA beoordeeld ivm meerdere spoedgevallen die dag.

Er is niets te zien. Oortjes zijn nog wel wat geïrriteerd van binnen.
En weer een ander druppeltje mee.

Ik ga aan de slag met de PROPOXOL.
Kan me zo voorstellen dat de irritatie die er nu nog is, van alle onderzoeken en ontstekingsremmers komt.
En de allergische reactie… het kan een vlo zijn geweest.. :???: of niet..

Nu nog een vraag: zou ik ook de appelazijn verdund gebruiken om gisten weg te houden? Preventief?
Zo ja, wat is dan een logische volgorde met propoxol? (die wil ik even proberen om het oor rustig te krijgen, de ontstekingsremmer blijft voorlopig in de kast)

Oortjes waren dus schoon. Hoera..
Had je niet die andere zure oordruppels ook gekocht? Want die zijn daar ook voor. En verder kun je inderdaad appelazijn 50% oplossen met gekookt afgekoeld water. Ik zou dat dan op een wattenbolletje van katoen doen, beetje uitknijpen en voorzichtig wat schoonmaken. En dan even kijken wat de reactie is. Sjoerd bijv: die vindt azijn (of zure oordruppels) in geen enkel geval grappig. Die wil gewoon ordinaire Otoclean in de oortjes.
Door Envie
#3462688
Lizzy schreef: vr 01 sep 2023, 16:32 Wel mooi dat het oortje nu schoon is. Moet je dan toch door gaan met druppelen?

Schoon, maar geïrriteerd. Vandaar propoxol. Heb van de DA weer een ander hydrocortisonnetje (cortotic)

Eerst zuur en dan propoxol?
Of andersom?
Door Lizzy
#3462714
Envie schreef: vr 01 sep 2023, 18:07 Schoon, maar geïrriteerd. Vandaar propoxol. Heb van de DA weer een ander hydrocortisonnetje (cortotic)

Eerst zuur en dan propoxol?
Of andersom?
Ik zou inderdaad eerst zuur en dan propoxol doen. En hydrocortisonnetjes voor als het te geïrriteerd raakt.
Door Envie
#3462733
Envie schreef: vr 01 sep 2023, 15:12 Inmiddels een nieuwe swab. De vorige leek schoon maar was niet door een DA beoordeeld ivm meerdere spoedgevallen die dag.

Er is niets te zien. Oortjes zijn nog wel wat geïrriteerd van binnen.
En weer een ander druppeltje mee.

Ik ga aan de slag met de PROPOXOL.
Kan me zo voorstellen dat de irritatie die er nu nog is, van alle onderzoeken en ontstekingsremmers komt.
En de allergische reactie… het kan een vlo zijn geweest.. :???: of niet..

Nu nog een vraag: zou ik ook de appelazijn verdund gebruiken om gisten weg te houden? Preventief?
Zo ja, wat is dan een logische volgorde met propoxol? (die wil ik even proberen om het oor rustig te krijgen, de ontstekingsremmer blijft voorlopig in de kast)

Oortjes waren dus schoon. Hoera.
Heeeel voorzichtig een klein beetje geprobeerd… Allergie…!
https://diergeneesmiddelen.info/natuurl ... n/propolis
Door Envie
#3463355
Lizzy schreef: zo 03 sep 2023, 20:17 Bedoel je dat ze allergisch reageert op propolis?
Een paar dagen geprobeerd en toen zat haar oor weer dicht. Vuurrood en jeuk. :-[ Dus maar aan de CortOtic. Dat ging goed, tot we een wandeling in de regen maakten. Gelijk weer jeuk. En rood.
We zijn een paar weekjes op vakantie geweest. Vandaar wat late reactie.
Door Lizzy
#3463361
Envie schreef: ma 25 sep 2023, 08:33 Een paar dagen geprobeerd en toen zat haar oor weer dicht. Vuurrood en jeuk. :-[ Dus maar aan de CortOtic. Dat ging goed, tot we een wandeling in de regen maakten. Gelijk weer jeuk. En rood.
We zijn een paar weekjes op vakantie geweest. Vandaar wat late reactie.
Pfft, wat een ellende zeg... Maar in de regen wandelen en gelijk oorontsteking? Dan breken er slechte tijden aan voor je hond...? Is er samenhang? Komt dat omdat het vochtig wordt of water in komt, in het oor?
Door Envie
#3463380
Lizzy schreef: ma 25 sep 2023, 11:32 Pfft, wat een ellende zeg... Maar in de regen wandelen en gelijk oorontsteking? Dan breken er slechte tijden aan voor je hond...? Is er samenhang? Komt dat omdat het vochtig wordt of water in komt, in het oor?
Daar lijkt het wel op. Ik heb het idee dat haar oortjes heel erg gevoelig zijn. Alles wat ik heb geprobeerd werkt in het begin even, en dan gaat het weer mis. Gevoelig geworden door de recicort..?? Het ging 9 jaar goed. Af en toe wat last, paar daagjes druppelen en dan was het over. Wat zou er toch loos zijn :-[
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door