Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3461268
En ze was van de pijnstilling af en dan heeft ze ooit de neiging om niet meer te willen poepen. Komt er dan na 1,5 dagen uiteindelijk poep dan is dat meestal ook niet van de beste kwaliteit. Nu weer even terug op pillen en met de osteo bespreken of we over kunnen gaan naar injecties ipv pillen.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3461356
En wat ook nog kan; dat bij rugklachten de zenuwen die naar de darmen lopen in de knel komen. En dan werken de darmen ook slechter (vooral peristaltiek, maar ook dat ze niet meer goed aandrang voelen). Wij moesten Chenak op het laatst ook helpen met poepen en soms, als hij zich uitrekte, floepte er ineens een drol uit zonder dat hij het merkte. En als dat speelt, en er komt verstopping kun je ook nog overloop diarree krijgen.
#3462048
Inmiddels weer een poos verder en een aantal weken nsaid vrij. Het gaat eigenlijk best heel goed. Meestal mooie drollen, zelfs aan de te harde kant af en toe. Ze heeft niet meer binnen gedaan. Om het aandeel vlees toch wat omlaag te krijgen krijgt ze als ontbijt nu een beschuit met leverpastei of smeerkaas of iets. Ik kan wel vanalles willen maar het blijft gewoon een moeilijke eter. Ik ga ook eens kijken of ik haver kan geven in de vorm van koekjes ofzo. Zo eet ze het niet. Ze eet het liefste kippenvleugels. Maar dat is behoorlijk eenzijdig lijkt me. Ze krijgt er dan hart, pens en spiervlees bij. Ook eet ze graag rauwe eitjes dus die gaan er ook een paar x per week in.

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

#3462396
Nou net weer terug van de da. Ze heeft haar tweede librela gehad en nog even haar steeds terugkerende diaree besproken. De da denk dat ze de bacteriën in het vlees niet goed kan verdragen en/of b12 tekort heeft. Ze wil dat ik een supplement ga geven. Iemand hier een idee over?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk

Door Lizzy
#3462406
hannabelgje schreef: do 24 aug 2023, 19:23 Nou net weer terug van de da. Ze heeft haar tweede librela gehad en nog even haar steeds terugkerende diaree besproken. De da denk dat ze de bacteriën in het vlees niet goed kan verdragen en/of b12 tekort heeft. Ze wil dat ik een supplement ga geven. Iemand hier een idee over?

Verstuurd vanaf mijn SM-S911B met Tapatalk
Als ze dat denkt, dan moet ze op B12 testen en ontlasting insturen om te testen op foute bacteriën. Je kunt niet zomaar B12 gaan geven, zonder te weten of dat een probleem is. Dat vind ik.

Ik ben even kwijt wat je haar nu exact voert, maar je gaf extra vezels, toch?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door