Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3458756
Het is best wel al een tijd geleden dus ik kan me niet alles herinneren, maar ik heb o.a testen maten doen voor parasiten en ik heb hem laten onderzoeken voor ontstekings reacties in z'n darmen. Het gaat nu redelijk goed met hem gelukkig, alleen nog een borrelbuikje hier en daar, hij begint nu weer meer gras te eten (ik denk door de castratie want z'n ibs is door de hormonale schommelingen gekomen) maar z'n ontlasting is nu weer redelijk normaal, hij heeft echt veel last gehad dus ik ben blij dat het in ieder geval is verbeterd, ookal is het nog niet helemaal goed. Heeft jouw hond wel de diagnose IBD gekregen?
#3458777
fraise schreef: ma 10 apr 2023, 09:45 Oh wat fijn dat dat is uitgesloten! Nee nog geen diagnose maar vermoeden is er wel, hij krijgt nu corticosteroïden maar reageert daar nog niet zo goed op
Bodhi heeft ook cortisol gehad in de vorm van een injectie, het onderdrukte alles alleen maar voor een week en daarna kwam het 2x zo erg terug, hopenlijk gaat jouw hond er beter op reageren en kom je er snel achter wat er aan de hand is. Veel sterkte ermee.
#3458836
Bodhi sioux schreef: vr 07 apr 2023, 20:09 Ja klopt, het handige is alleen dat ze zo super klein zijn dus dan geef ik veel minder in vergelijking met andere belonings snacks, maar ik ga andere snacks geven als het zakje op is. Heb jij misschien ook nog een idee qua snacks wat calorie arm is maar wat ik in kleine stukjes kan doen?
Ik gebruik hier vaak kattenbrokjes (met vissmaak) van Purizon als snuffelmateriaal. Die zijn ook klein (diameter van 6 mm) en bevatten geen granen, en hebben waarschijnlijk minder calorieën dan puppybrokjes. Purizon heeft ook een variant voor gecastreerde katten, maar ik weet niet hoe groot die brokjes zijn.

Verder drogen we hier zelf long, die we dan in stukjes snijden. Ik weet niet of je de mogelijkheid daartoe hebt? Daar zitten nog de minste vetmakers in, denk ik.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door