Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door TMG1961
#3457738
Goedemiddag, ben al heel erg lang niet meer op barfplaats geweest. Pixie is inmiddels een oudere dame van 13 jaar en 1 maand. Ze is met 9 jaar nog gesteriliseerd nadat ze constant schijnzwanger bleef. Sterilisatie is goed verlopen en ook geen complicaties gehad. Gisteren nog algemene check bij DA gehad en klein bloedonderzoek, alles prima in orde. Gewicht was ook prima, 33,5kg schoon aan de haak. Ze is wat rustiger en langzamer maar is nog steeds alert en krijgt nog alles mee wat er om haar heen gebeurt.

Vanmiddag wilde ik met haar rondje gaan lopen toen ik merkte dat ze heel moeilijk van de bank afkwam en een beetje dronken liep. Haar ogen gaan langzaam van links naar rechts. Met dierenarts gebeld en volgens hem aan telefoon GVS, hij was in Sittard maar wilde haar vandaag nog zien, zou me rond 4 uur terugbellen. Pixie heeft buiten nog geplast en toen weer naar binnen.

Eten deed ze nog altijd goed, zal komende dagen wel wat minder zijn ivm hoe ze zich voelt. Ben wel van barf overgestapt op KVV en zondags een grote zalmkop.
Door Lizzy
#3457739
Ach, arme Pixie! Weet je ondertussen hoe laat je terecht kunt bij de dierenarts?

Sterkte met je meisje!

Pfft, 13 jaar alweer, wat vliegt de tijd he?!
Door TMG1961
#3457740
Lizzy schreef: di 14 mar 2023, 16:19 Ach, arme Pixie! Weet je ondertussen hoe laat je terecht kunt bij de dierenarts?

Sterkte met je meisje!

Pfft, 13 jaar alweer, wat vliegt de tijd he?!
Ik heb net contact gehad met DA en in overleg besloten haar thuis te laten en te kijken hoe het gaat. Mocht het slechter gaan dan kan ik direct bellen en alsnog langs komen. Ze ligt rustig op de bank, ogen gaan wel van links naar rechts maar heel rustig. Ze staat nog beetje wankel op de vier pootjes, maar op de bank komen gaat nog redelijk goed. Ik kijk of ze straks iets wil eten (gemalen geit met eitje) en komende dagen rustig heel klein rondje paar keer per dag om te plassen/poepen.

Zal vannacht onder blijven slapen zodat mocht er wat zijn ik er ben. Volgens dierenarts zou het bij de meeste honden na een dag of 2 alweer iets beter gaan.

De tijd vliegt zeer zeker, zelf inmiddels ook al de 60 gepasseerd.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3457741
Dat is inderdaad een tijd geleden zeg, 13, wat vliegt de tijd.
Heel veel sterkte voor Pixie. :-*

Zie net dat je de dierenarts gesproken hebt, fijn. Hopelijk hersteld je meisje hier goed uit.
Door TMG1961
#3457742
Charlie Angel schreef: di 14 mar 2023, 16:36 Dat is inderdaad een tijd geleden zeg, 13, wat vliegt de tijd.
Heel veel sterkte voor Pixie. :-*

Zie net dat je de dierenarts gesproken hebt, fijn. Hopelijk hersteld je meisje hier goed uit.
Dank je, was even schrikken toen ze vanmiddag amper van de bank kwam. Een oorontsteking als oorzaak sluit de DA uit aangezien ze gisteren helemaal nagekeken is en er van een oorontsteking niets te zien was.
Gebruikersavatar
Door Charlie Angel
#3457749
TMG1961 schreef: di 14 mar 2023, 16:39 Dank je, was even schrikken toen ze vanmiddag amper van de bank kwam. Een oorontsteking als oorzaak sluit de DA uit aangezien ze gisteren helemaal nagekeken is en er van een oorontsteking niets te zien was.
Ja, dat is zeker schrikken hoor. Nee, dan lijkt een oorontsteking niet de oorzaak. Ik weet ook niet of dat die wiebelende ogen geeft. Maar goed, belangrijkste is nu dat ze gaat herstellen. :-*
Door TMG1961
#3457757
Charlie Angel schreef: di 14 mar 2023, 18:56 Ja, dat is zeker schrikken hoor. Nee, dan lijkt een oorontsteking niet de oorzaak. Ik weet ook niet of dat die wiebelende ogen geeft. Maar goed, belangrijkste is nu dat ze gaat herstellen. :-*
Vanavond stond ze iets minder vast op de benen, 2 keer omgevallen in woonkamer. Heel kort wandelingetje gemaakt om te plassen. Ze is wel alert, blijft ook staan kijken als ze iets hoort of ziet. Ze heeft vanmiddag 2 hapjes gegeten en 3/4 eitje opgelikt. Eten komt wel weer zodra ze zich wat beter voelt. Nu ligt ze weer te slapen op de bank. Ik blijf de komende paar dagen thuis en ga nergens heen, boodschappen doe ik wel als ze zich weer beter voelt en zekerder op de pootjes staat.
Door TMG1961
#3457772
Pixie heeft vanochtend klein beetje gegeten, 2 kleine stukjes gedroogde eend en beetje water gedronken. Haar ogen zijn al wat rustiger, ze staat wel nog wat wankel op de pootjes. Dadelijk kijken of ze nog een beetje wil eten. Eerst even klein stukje lopen om te plassen.
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#3457774
Ach arme Pixie :'(
Mijn Vinnie heeft het ook gehad, op 15 jarige leeftijd.
Hij heeft het heftig gehad, was compleet vd wereld, at en dronk hoegenaamd niet.
Lag dagen lang.....maar kwam er bovenop!
Hoop dat Pixie snel opknapt :-*
Door TMG1961
#3457778
Net klein plasrondje gedaan, ze loopt al beter dan gisteren. Eten wilde ze niet, maar 3 kleine stukjes gedroogde eend zei ze geen nee tegen. Heeft ook wat gedronken. Met lopen staat ze soms nog beetje onvast op de pootjes, maar ze springt volle vaart op de bank. Heb verder niet aangedrongen wat eten betreft, als ze zich wat beter voelt eet ze wel weer. vanavond kijk ik nog eens of ze eten wil, indien niet dan kijk ik wel of ze wat gedroogde eend wil, krijgt ze toch nog een heel klein beetje binnen.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door