Was ik weer eens met onze Woffel.
We zijn nu alweer een hele tijd bezig met de gezondheidsklachten van wolffe.
Zijn basis is nooit goed geweest. Nest van 5 pups uit Portugal waarvan er 2 overleden zijn door verhongering
Wolffe is samen met zijn broer en zus in Nederland door een stichting geplaatst
Wij zijn gezin nr 5 en hij was toen pas 10 maanden.
Toen we hem in huis haalden woog hij 19 kg. Was brand mager en poepte op de smolke brok die hij daar kreeg 6x per dag.
We zijn zelf eerst gaan zoeken naar goede brok omdat ik na 13 jaar vlees hakken wel klaar was met gedoe

Toen KVV gestart en daarop ging hij om te beginnen als een speer. Dachten we
We hebben wolffe nu 2 jaar. Zijn gezondheid gaat af en aan. Hij heeft nog steeds last van zuur aanvallen hoewel die veel minder zichtbaar blijken dan voorheen. We dachten juist dat het goed ging. Na lang zoeken heeft hij de diagnose leaky gut gekregen. We werken met een voedingsdeskundige samen en met verschillende druppels en poeders en botten bouillon proberen we zijn lekkende darmen gezonder te krijgen.
We dachten dat het goed ging maar op mijn verjaardag 3 januari leek hij zich te verslikken in zijn barf. Hij begon te rennen door de tuin en in paniek grote plukken gras te eten.
Dit hebben we vaker gezien. Het ziet er uit als enorme misselijkheid. De laatste keer kregen we hem op de metomotyl niet beter. Een injectie prevomax hielp hem toen wel binnen een half uur van zijn klachten af.
Dit keer dus direct tabletten cerenia gehaald maar dat deed niks. Metomotyl wilden we al niet eens meer proberen dus de da gebeld of ik een injectie mocht komen halen. Prima. Wij weer geduldig wachten. Deed ook niks. Dus toen rond 9 uur naar de da. Daar toch een injectie metomotyl gekregen en idd de conclusie dat zijn buik enorm tekeer ging. Voor alle zekerheid foto’s gemaakt. Daarop was te zien dat zijn maag én darmen vol zaten met gas. Je zag nog wat ontlasting en eten zitten maar de hoeveelheid gas was opvallend.
Wij weer naar huis vol goede moed. Maar helaas werd Woffel thuis helemaal gek. Hij wilde nog steeds alles eten wat hij kon vinden. Inmiddels had hij zelf de hele woonkamer stof gezogen en een kluif wilde hij niet. Dus begon hij aan t behang en het karpet

Tien voor 11 ‘s avonds weer de da gebeld. Om 11 uur gaat alles dicht hier en moet je naar Amsterdam. Gelukkig konden we nog terecht.
Wolffe kreeg een roesje en ze heeft geprobeerd om hem te sonderen om dat gas uit zijn maag te krijgen. Dat lukte niet. Ze kwam met moeite in de maag maar er kwam geen vloeistof mee. Dus er waren zorgen om toch een obstructie ook al was dat niet op de foto te zien.
Tijdens het sonderen zag zij ook dat zijn keel wel erg rood was. Dus daar dachten we direct aan het zuur.
Overlegd en toch door naar Zwanenburg evidensia. Door de narcose was hij rustig en zagen ze bij evidensia verder niet veel dus mocht hij weer mee naar huis en kregen we sucralfaat en metomotyl mee.
In de afgelopen dagen heeft hij af en toe nog een aanval van slikken en onrust. Hij heeft nog steeds keelpijn en we maken ons zorgen over dat zuur dus zijn we nu zijn spier en orgaan aan het koken. Maar dat is niet de oplossing natuurlijk.
Rauw kan dus niet meer is de conclusie. Zijn zuurgehalte MOET naar beneden! Brok nam hij 2 jaar terug niet op maar we wisten toen nog niets van hem en na orijen brok geprobeerd te hebben zijn we snel over gestapt op KVV.
Nu krijgen we van de voedingsdeskundige opties als Butternut en Pure instinct, Ritzenberger en dogs chef. Maar dat is echt heel erg duur en we hadden net weer de vriezer vol met barf

Heel eerlijk… we hebben een ritme nodig omdat we niet de tijd hebben om uitgebreid te gaan koken met slow cookers etc. Eigenlijk weet ik t even niet meer. We zijn sowieso doodmoe van die nacht en alle zorgen. Mijn partner Patrick slaapt op de bank uit angst dat wolffe ineens weer een aanval krijgt en echt het karpet op eet. Om de 6 uur, ook in de nacht, moet hij zijn meds hebben met een uur er tussen om alles goed op te kunnen nemen. Dus om 23 uur en om 24 uur moet hij de metomotyl en de sucralfaat hebben en om 5 uur en 6 uur in de ochtend weer. We draaien ploegendiensten zeg maar.
Ik hoop dat jullie hier weer met goede adviezen kunnen komen. Woffel is een lullo maar ook een schat van een hond. Hij is nog geen 3 jaar oud. Als dit zo doorgaat zal hij niet heel oud worden ben ik bang.

Help?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk