Ace krijgt sinds hij bij ons is, eind april, BARF. Het is mijn eerste hond op barf dus ik had veel te leren en leer nog steeds bij.
Nu waren wij gisteren op bezoek bij de fokker same met Ace, en zei de fokker dat honden die rauw vlees krijgen elke maand moeten ontwormd worden tot hun 1 jaar. Het is het eerste wat ik daarvan hoor, maar onze fokker is zelf iemand die zijn honden brokken van proplan geeft en vaak herhaalt dat dit de beste brok is die er is. Ik kan eigenlijk niets slecht over hem zeggen en ik ben ook niet volledig anti-brok, maar stel mij wel de vraag hoe ver iemand zijn kennis over hondenvoeding gaat als je vindt dat pro plan de beste optie is.
Nu heb ik al wat gezocht op het forum hier via de zoekfunctie maar ik kan hier toch echt neits terugvinden over elke maand ontwormen, of kijk ik ergens over?
We zijn vrijdag nog bij onze dierenarts geweest en hij weet dat onze hond op barf staat, maar zei zelf ook nog niets over elke maand ontwormen. Anderzijds stelde hij wel al voor om toch op (hypoallergene) brok over te gaan omdat Ace vorige week uitslag had (daarvoor kreeg hij vrijdag een cortisone spuit en daarmee was het een dag later weg) en het vermoedelijk aan de voeding ligt. Daarin volg ik hem wel, volgens mij is een intollerantie voor kip. Logische stap voor mij nu is dus om de kip te laten vallen uit zijn menu.. Maar ja, denk dat ik er niet stom van moet staan dat dierenartsen fan zijn van brokken, maar kan mij soms toch ergeren aan iedereen die vanalles denkt te weten en maar wat roept, zonder zich eigenlijk eens deftig in te lezen. Ben ik de enige?

note: de reden waarom ik denk dat het om een kip intollerantie gaat is omdat het ras (american bully) sowieso gevoelig is voor kip. Kip was dan ook iets wat ik niet gaf in spiervlees om geen intollerantie uit te lokken, wel kreeg Ace kippenhartjes. Ik dacht dat dit het wel niet zou uitlokken omdat het maar om een kleine hoeveelheid gaat, maar misschien had ik dit dus beter ook niet kunnen doen. Door een rekenfout van mezelf had ik laatst te weinig spiervlees besteld en heeft ace uitzonderlijk vorige week enkele dagen zijn spiervlees in kippenwit van de supermarkt gekregen dat ik nog in huis had. Leek mij de beste oplossing en dacht '1 keertje kan vast geen kwaad', maar toen kwam de uitslag dus ja