Een tussenteenontsteking kan duiden op een allergie. Voor iets. Meestal iets van buitenaf. Kan ook voor iets in de voeding zijn. En, er kan toch wat in zitten, verder weg dan de dierenarts heeft kunnen graven.
Het is aan 1 poot he? De andere poten niks geen last? Dan vind ik een voedselallergie niet heel aannemelijk en een contact allergie ook niet. Maar het kan nog steeds wel hoor, maar meestal zie je dan dat alle poten zijn aangedaan.
Ik heb overigens zelf Dalmaten en 1 Dalmaat gehad die ook meerdere keren een bultje tussen haar tenen had. Zelfde poot. En na jaren (!!! Ja echt !!!) kwam er ineens een splinter uit haar poot zetten..., joh, die was gewoon versteend! Heel bizar. Daarna nooit meer last gehad.
Maar goed, ik vind dit topic eigenlijk alles bevatten wat je moet weten:
viewtopic.php?f=8&t=127681
Ik wil daar wel wat dingen aan toevoegen: voor nu zou ik je hond eerst gaan voeren met alleen verse rauwe voeding. En alleen nog maar pure en natuurlijke snacks geven. Ik zou ook extra omega 3 vetzuren geven, dat is ontstekingsremmend. Dat doe je het beste door een kwalitatief zeer goede visolie te geven (en dat is sowieso altijd een visolie geschikt voor menselijke consumptie dus niet uit de dierenwinkel en zit altijd in een capsule). Royal Green is heel goed. Of Testa algenolie, die met DHA en EPA. Die is ook heel goed. Een capsule per dag Royal Green of 2 capsules Testa per dag. Omega 3 verminderd ontstekingsreacties.
Verder zou ik de poot gaan spoelen met het mengsel dat in dat oude topic staat (groene thee, azijn, of kamille thee en azijn en water). En ik zou na het spoelen er pure Echinacea Extra Forte van Bloem (met Cat's Claw en Plantago) gaan druppelen.
En dan eens kijken hoe dat gaat.