Hier word elke drol wantrouwig bekeken ivm giardia , bejubeld als deze goed stevig is

Moderator: Lizzy
Myla schreef: ↑ma 23 mei 2022, 14:46 Helaas vanmiddag weer een gele drapdrolHe getverdemme. Ik zou toch ook testen, als ik jou was. Want dan weet je een beetje of het de giardia is of de voeding. Eend is redelijk vet. Tandenwisselen gaan ze ook van aan de diarree. Maar ja, van giardia dus ook. Stel je zou weten dat hij van de giardia af is, kun je ook probiotica bij gaan geven.… Hij heeft gisteren wel barfmenu eend op , misschien toch te vet of tanden wisselen ? Ik heb nog een rol vis liggen maar die geef ik voorlopig maar niet .
Hij wilde vanochtend ook niet eten en gaf s’middags wat over , ik ga voorlopig verder met giardex & gastro te geven .
Myla schreef: ↑ma 23 mei 2022, 14:46 Helaas vanmiddag weer een gele drapdrolDat zou ik ook zeker doen! Duurt wel even hoor, voordat dat gaat werken. Twee weken mag je best rekenen.… Hij heeft gisteren wel barfmenu eend op , misschien toch te vet of tanden wisselen ? Ik heb nog een rol vis liggen maar die geef ik voorlopig maar niet .
Hij wilde vanochtend ook niet eten en gaf s’middags wat over , ik ga voorlopig verder met giardex & gastro te geven .
Lizzy schreef: ↑wo 25 mei 2022, 11:22 Als in 'thuis testen' of als in bij "het Woud"?Wat ik tegen kwam waren zelftesten om thuis te doen op diverse sites ,of ze betrouwbaar zijn is een tweede .
Myla schreef: ↑wo 25 mei 2022, 15:19 Wat ik tegen kwam waren zelftesten om thuis te doen op diverse sites ,of ze betrouwbaar zijn is een tweede .Sjoerd test echt serieus negatief op Giardia (en het Woud doet een antigen test + kijkt onder de microscoop). Ik moet nu wel zien te voorkomen dat hij weer opnieuw besmet raakt. En dat doe ik met natuurlijke middelen, onder begeleiding van een holistisch dierenarts. Maar dat het altijd blijft sluimeren is naar mijn beleving niet waar.
Ik breng het vrijdag weg naar de dierenarts , moet ontlasting van 3 dagen inleveren en gisteren had mijn man het al weg gegooid . Ik laat het gelijk weer nakijken op andere wormen .
Sinds gisteren ben ik begonnen met probiotica .
Dierenarts raadde aan om niet meer met milbemax te ontwormen maar de volgende keer met panacur en elk keer voor 3 dagen , volgens hem blijft Giardia altijd soort van sluimeren . Ik ben gaan lezen en las dat giardia zich inderdaad in galwegen kan nestelen maar of dit bij elke hond is …?
Myla schreef: ↑do 26 mei 2022, 19:21 Ik ben niet van plan naar mijn da te luisterenGoed zo!, ik heb 2 honden gehad die best beroerd werden van de ontworming .
Net had hij weer diarree, ik laat wel testen maar eigenlijk word ik er moedeloos van
. Toevallig ben ik eergisteren met probiotica begonnen , misschien toch maar even laten staan .
Hij wil zijn eten ook niet eten met giardex er doorheen , ik heb nooit antwoord op 2 mailtjes van de huisdieren dokter gekregen - wel slecht hoor .