Pip mijn 1jarige Border Collie krabt veel. Het is in begin van het winter begonnen . Hij heeft geen rode plekken en krabt zich niet open. Hij heeft geen vlooien. Het is wel zo dat hij enorm veel verhaart dus ik dacht dat dit misschien de jeuk veroorzaakt. Maar toch vraag ik me meer en meer af of niet iets anders aan de hand is. Ik voer sinds dat hij bij mij kwam kvv, voornamelijk enkelvoudig in verschillende smaken en merken. Haaksbarf,KB, Darf, Alaska, Alroda. Ik dacht Pip op een smaak te zetten voor komende weken en kijken of dit wat uitmaakt. Alleen...ik heb ongeveer alle eiwitten al gevoerd behalve kwartel of parelhoen. Kan ik hiermee elimineren of is de kwartel eigenlijk een kip wat de eiwitten betreft?
Ik heb de DA hierover gesproken ,ze heeft aangeraden om een dagboek te bijhouden voor Pip. Pip heeft geen darmklachten en altijd een mooie ontlasting.
Is wel zo dat hij bijna maandelijks oogontsteking heeft gehad sinds dat hij 3 maanden was. De DA geeft aan dat dit kan komen door dat hij weerstand nog niet volledig was en komt vaak bij jonge hondjes voor. Is wel zo dat we bij volgende ontsteking langs de oogarts moeten. Ze sluit overvoeligheid niet uit.
Hebben jullie tips voor me hoe dit aanpakken en of het verstandig is om te elimineren en hoe ? Omdat Pip al ongeveer alle diersoorten gekregen heeft in verleden