Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Nikass
#3438587
Hallo,
Wat is de reden dat sommige honden zand/grond eten? Een van mijn honden doet dat.
Ik heb eea op Internet gelezen, maar kom daar voor mijn gevoel veel onzin tegen. Misschien dat jullie er meer over kunnen zeggen.
Ik heb me er nooit zo'n zorgen om gemaakt, want mijn hond is fit en blij, maar nu ze ouder wordt en af en toe wat klachten krijgt ga ik toch piekeren of er mogelijk ergens verbanden liggen die ik over het hoofd heb gezien.
Bedankt vast voor jullie reacties.
Door Lizzy
#3438590
Nikass schreef: za 22 jan 2022, 08:57 Hallo,
Wat is de reden dat sommige honden zand/grond eten? Een van mijn honden doet dat.
Ik heb eea op Internet gelezen, maar kom daar voor mijn gevoel veel onzin tegen. Misschien dat jullie er meer over kunnen zeggen.
Ik heb me er nooit zo'n zorgen om gemaakt, want mijn hond is fit en blij, maar nu ze ouder wordt en af en toe wat klachten krijgt ga ik toch piekeren of er mogelijk ergens verbanden liggen die ik over het hoofd heb gezien.
Bedankt vast voor jullie reacties.
Echt zand of aarde?

Volgens mij kan het van alles zijn. Aangeleerd gedrag, gedrags-dingetjes, maar ook een mineraal tekort of iets het spijsverteringssysteem dat je hond wenst te verbeteren.

Ik weet niet hoe je Engels is maar vaak helpt google translate je aardig op weg, dit is een goed artikel:

https://www.dogsnaturallymagazine.com/pica-in-dogs/

Barfplaats wordt gesponsord door