Lizzy schreef: ↑ma 18 jan 2021, 12:20
Lijkt het net of het eelt langer is? Alsof er haartjes op staan? Zo ja, volgens mij moet je deze ff doorspitten:
https://vet360.vetlink.co.za/conditions ... -foot-pad/
Dank je voor de link! Ik heb de verschillende aandoeningen globaal doorgelezen, maar zoals die ene foto met gele kussentjes ziet het er niet uit; het geel is niet haartjesachtig, het is aangenaam glad, ik ben geneigd te zeggen: gladder zelfs dan normaal. Maar ik weet eerlijk gezegd niet meer precies hoe glad haar kussentjes normaal zijn.

In ieder geval zijn ze niet ruw. Er zit her en der wel een kloofje, maar dat wijt ik aan de harde brokkelige ondergrond in de tuin in december, toen we steeds afwisselend net boven nul en net onder nul zaten. Sneeuw smolt, bevroor weer, smolt, bevroor - met als gevolg die scherpe ondergrond. Lupi en Mello speelden daar gewoon op verder, en ik denk dat de paar kloofjes die ik nu zie daarvan komen. Inmiddels ligt er zoveel sneeuw dat we in de tuin paden hebben moeten maken en buiten de tuin alleen nog op de weg kunnen lopen, en die ondergrond is niet scherp.
Ik heb speciale zalf besteld (Dermoscent Bio Balm, ook omdat Laika hyperkeratose op de neus heeft (al een jaar of anderhalf - dank je voor dat woord, Doranto!) en zal Lupi's pootjes volgende week eens aan de da laten zien. Daar moeten we toch heen voor hydrotherapie.
Dank weer voor alle input!