Wat betreft de klieren; de eerste keer was het de klier voor de kijkers links. Dit was al een abces, was niet te legen, dus deze is dan ook uiteindelijk open gebarsten. Hier heeft hij antibiotica voor gehad. Een paar weken later was het weer raak, dus terug, maar toen was het de klier rechts. Deze was wel goed te legen, dus we hadden de hoop er op tijd bij te zijn geweest, en spraken af het af te wachten of het na het volledig legen weer rustig werd. Dat was ook even zo. Nu is het weer raak met rechts, kon het weer geleegd worden, maar is het ook gespoeld en er is ab zalf in gespoten.
Echter dan ook die bult. Aldus de da zijn de opties; kwaadaardig, goedaardig of een ontsteking (puistachtig oid). Mogelijkheden; biopt nemen, weglaten halen of niets doen.
Als ik google, is het lastig omdat het zo'n beetje overal over goedaardige tumoren gaat, die groeien onder invloed van hormonen. Behandeling; weghalen en castreren van de reu. Nu is Joep vorig jaar gecastreerd vanwege prostaatproblemen, en volgens mij wist ik van toen dat er dan een grotere kans is op kwaadaardige anaal tumoren, maar dat kan ik ook weer nergens terug vinden.
Dus, nu zie ik door de bomen het bos even niet meer, en het zit me natuurlijk helemaal niet lekker. Met de info die ik nu zie hebben alle opties best ook wel nadelen, dus op welke moet je dan gokken

We moeten in ieder geval volgende week ook weer terug, dus ik heb even tijd om er eens goed over na te denken.