Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door SanneG
Hallo allemaal,

Onze klein vriend heeft sinds deze week een alvleesklier ontsteking en is hier al verschillende keren voor bij de dierenarts geweest deze week. Hij heeft Buperdine gekregen als pijnstilling, omeprazol als maagzuurremmer en Cerenia tegen de misselijkheid.

Ook krijgt hij speciale vetvrije voeding van Royal Canin, hij vind dit echter niet lekker.. Heeft iemand vetvrije tips om het eten van onze kleine vriend wat smakelijker te maken?

Door de medicijnen drinkt hij ook niet graag, mocht iemand hiervoor tips hebben, dan hoor ik het graag!

Als laatste vraag: heeft iemand ervaring met een alvleesklierontsteking bij een hond en hoe jullie hier destijds/nu mee omgaan?

Ik hoor het graag, alvast bedankt!! :-\
Door Lizzy
Hallo SanneG,
He bah, wat naar voor je hond :-\
Royal Canin is al vies, laat staan als het vet vrij is. Wat gaf je je hond hiervoor? Ik neem aan rauwe voeding, aangezien je hier op Barfplaats bent terecht gekomen? Kun je misschien even met je dierenarts overleggen of je er wat mager vlees/witte vis bij mag doen om het aantrekkelijk te maken? Als je trouwens naar optie "zoeken" gaat, rechtsboven in het forum, en je tikt daar alvleesklierontsteking in: dan heb je voor meerdere uren leesvoer. Veel mensen blijven zelf samengestelde voeding geven, wel aangepast.

Barfplaats wordt gesponsord door