Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Babs
#3407643
Helemaal nieuw in de wereld van KVV en Barf๐Ÿค“.
Ik dacht goed te doen met Barf compleet maar nu blijkt dat in de premix nogal wat โ€œrommelโ€ te zitten๐Ÿ˜….
Mijn hond, een Griekse adoptiehond van 35 kilo blijkt Struviet in haar urine te hebben. (Zij is een stressgevoelige hond).Me suf gelezen maar ik ben het kwijt๐Ÿ™๐Ÿป.
Moet je nu bij Struviet gaan ontzuren of verzuren?
Sticks besteld om het zelf in de gaten te houden en nu Urologist Aid Hond alvast toegevoegd. Ze lijkt zich beter te gaan voelen. Ook me op dit forum aan het verdiepen welk voer voor haar beter is.
Ik ben op zoek naar kennis dus kom maar op......๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
Door Lizzy
#3407693
Babs schreef: โ†‘wo 29 jul 2020, 16:25 Helemaal nieuw in de wereld van KVV en Barf๐Ÿค“.
Ik dacht goed te doen met Barf compleet maar nu blijkt dat in de premix nogal wat โ€œrommelโ€ te zitten๐Ÿ˜….
Mijn hond, een Griekse adoptiehond van 35 kilo blijkt Struviet in haar urine te hebben. (Zij is een stressgevoelige hond).Me suf gelezen maar ik ben het kwijt๐Ÿ™๐Ÿป.
Moet je nu bij Struviet gaan ontzuren of verzuren?
Sticks besteld om het zelf in de gaten te houden en nu Urologist Aid Hond alvast toegevoegd. Ze lijkt zich beter te gaan voelen. Ook me op dit forum aan het verdiepen welk voer voor haar beter is.
Ik ben op zoek naar kennis dus kom maar op......๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜๐Ÿ˜˜
Bij struviet is de urine alkalisch (pH van meestal ver boven de 7.0) en moet je gaan verzuren.

Rauwe verse voeding (zonder premix en zonder granen) is gewoon de beste voeding, ook bij struviet. Vlees verzuurt namelijk van nature al. Maar, in geval van blaasontsteking en struviet (struviet komt vaak met blaasontsteking) moet je vaak extra verzuren met bijv. appelazijn, cranberry en dergelijke).
Door Babs
#3407790
koekje schreef: โ†‘wo 29 jul 2020, 20:20 Ik verplaats deze naar de hondenafdeling, je zit nu in de kattenhoek ;)
Dank je wel. Sorry๐Ÿค—
 Terug naar โ€œVragen en Problemen over gezondheidโ€

Barfplaats wordt gesponsord door