Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3407071
misschien moet dit onder vaccinaties, maar hier kan het ook. Ik heb gehoord dat een heel nest pups van 8,5 week binnen paar dagen is overleden. Er was getiterd. Nadat er al meerdere overleden waren, kregen de overige een behandeling als was het parvo omdat ze op dat moment niets wisten. Na sectie, onderzoek bleek het een vreemde mutant van parvo te zijn. Jullie hier iets over gehoord??
#3407204
faya schreef: ma 20 jul 2020, 14:42 misschien moet dit onder vaccinaties, maar hier kan het ook. Ik heb gehoord dat een heel nest pups van 8,5 week binnen paar dagen is overleden. Er was getiterd. Nadat er al meerdere overleden waren, kregen de overige een behandeling als was het parvo omdat ze op dat moment niets wisten. Na sectie, onderzoek bleek het een vreemde mutant van parvo te zijn. Jullie hier iets over gehoord??
Hoe wordt er op 8,5 weken oud getiterd? Om te kijken of er nog maternale bescherming was?
Want dan zou die net weggevallen kunnen zijn, toch? En dus over gewone Parvo gaan?
#3407515
faya schreef: zo 26 jul 2020, 17:31 ze waren al eerder getiterd, ze waren 8,5 week oud toen ze een voor een doodgingen. Ze hebben het nog verder laten onderzoeken, misschien komt er dan meer info.
Klinkt ook wel een beetje als SCID, dat komt voor bij de Wetterhoun. Geen idee of het ook bij andere rassen voorkomt. Zodra de maternale immuniteit weg is, gaan de pups 1 voor 1 dood. Meestal rond de tijd dat ze naar hun nieuwe baasje gaan... :(
Er is een DNA test voor.

Ik zeg niet dat het dit is hoor, maar moest er aan denken. Bij de Wetterhoun is het lang een mysterieuze ziekte geweest, tot het gen ontdekt werd. Nu worden er gelukkig geen lijders meer geboren (bij de fok via de rasverenigingen).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door