Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fioon
#3405393
Mijn Frenkie (10 mnd 12 kg) kan moeilijk poepen. Hij krijgt darf afgewisseld met dogmeat en enerchique. Met name als hij een paar dagen achter elkaar darf krijgt raakt hij verstopt. Jammer want dat lust hij het liefst.
Hoe kan ik nu zo snel mogelijk de obstipatie verhelpen? Ik laat hem spelenderwijs al extra drinken.
Zou een maaltijd pens een oplossing kunnen zijn?
Bijlagen
C52EEAC9-182F-470F-A0BD-0B4DCC4A2E46.jpeg
C52EEAC9-182F-470F-A0BD-0B4DCC4A2E46.jpeg (773.27 KiB) 2647 keer bekeken
Door src_esther
#3405394
Ligt er natuurlijk aan hoe ernstig het is. Bij milde verstopping (als hij in de middag nog geen drolletje heeft gelegd) geef ik meneer Ko een dessertlepel extra vergine kokosolie.

Structureel zou je bij Darf misschien was extra spiervlees kunnen toevoegen.
Door Lizzy
#3405396
Ik sluit me aan bij src_esther, als het een milde verstopping is kun je huis tuin en keukenmiddeltjes proberen. Extra vergine olijfolie, runder of kippenlever, pens, rauw eitje (zonder schil), gepureerde bladgroenten (niet te fijn gepureerd dus dat je nog wel iets structuur ziet), gedroogde pruimen. Niet allemaal tegelijkertijd natuurlijk :biggrin2: , maar bijv. pens + lever of bladgroenten en lever of ei en pens en olijfolie. Zoiets.

Hier moet je wel vanaf, van dit structurele probleem met DARF. Kennelijk zit er teveel bot in dit product voor jouw hondje. Maar je kunt daar wel wat aan doen. Je kunt inderdaad spiervlees toevoegen. Liefst van goede kwaliteit, dan voegt het ook nog wat toe. Je kunt ook extra wat gekookte bladgroenten toevoegen. En op de dagen dat je DARF geeft kun je bijv. een extra vet visje voeren, laxeert ook. Op alle dagen dat je DARF voert kun je gekookte of gepureerde bladgroenten geven. En afwisselen met spiervlees, visje, eitje. En dan even kijken hoe dat gaat.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3405458
Ik heb een theelepeltje olijfolie gegeven en een een paar uur later een mooi drolletje. Het eerste was heel droog en daarna weer zoals het bij hem hoort. Ik ben blij! Voor de structurele oplossing ga ik het zoeken in jullie tips. Hartelijk dank!
Door gytha
#3405696
Mijn tip is om Psylliumvezels te geven. Mijn hond had ook erg veel last van obstipatie en keiharde ontlasting. Olie bij haar KVV geven hielp niet en groenten ook niet. Wat wel hielp was 's morgens en 's avonds psylliumvezels door haar eten. Verder hielp bij haar om een KVV te geven met laag calciumgehalte.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3405826
gytha schreef: di 23 jun 2020, 19:47 Mijn tip is om Psylliumvezels te geven. Mijn hond had ook erg veel last van obstipatie en keiharde ontlasting. Olie bij haar KVV geven hielp niet en groenten ook niet. Wat wel hielp was 's morgens en 's avonds psylliumvezels door haar eten. Verder hielp bij haar om een KVV te geven met laag calciumgehalte.
Dank je! Ik probeer het eerst met spiervlees omdat dat ook iets toevoegd. Als dat niks wordt dan kan ik altijd nog psylliumvezels gaan geven.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#3405827
Lizzy schreef: vr 19 jun 2020, 10:39 Ik sluit me aan bij src_esther, als het een milde verstopping is kun je huis tuin en keukenmiddeltjes proberen. Extra vergine olijfolie, runder of kippenlever, pens, rauw eitje (zonder schil), gepureerde bladgroenten (niet te fijn gepureerd dus dat je nog wel iets structuur ziet), gedroogde pruimen. Niet allemaal tegelijkertijd natuurlijk :biggrin2: , maar bijv. pens + lever of bladgroenten en lever of ei en pens en olijfolie. Zoiets.

Hier moet je wel vanaf, van dit structurele probleem met DARF. Kennelijk zit er teveel bot in dit product voor jouw hondje. Maar je kunt daar wel wat aan doen. Je kunt inderdaad spiervlees toevoegen. Liefst van goede kwaliteit, dan voegt het ook nog wat toe. Je kunt ook extra wat gekookte bladgroenten toevoegen. En op de dagen dat je DARF geeft kun je bijv. een extra vet visje voeren, laxeert ook. Op alle dagen dat je DARF voert kun je gekookte of gepureerde bladgroenten geven. En afwisselen met spiervlees, visje, eitje. En dan even kijken hoe dat gaat.
Ik heb o.a paardevlees ingekocht maar meneertje tuft het naast zijn voerbakje ;D
Is paardevlees een soort wat sterk smaakt of lastig aan te wennen is? Stukje kippedij was zo maar op.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door