Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Dreetje
Volgende maand wordt Rocky 13,5.
De laatste tijd gaat het toch behoorlijk slechter met
de algehele conditie.
De eerste ronde s’ochtends loopt hij nog redelijk mee, we lopen dan zo’n 20/25 minuten in een rustig tempo.
Na de eerste wandeling eet hij nog graag z’n bak met kvv en daarna
gaat hij slapen.
Als het aan Rocky ligt slaapt hij heel de dag, dat betekent dat hij eigenlijk niet meer mee naar buiten wil, we moeten echt hemel en aarde bewegen.
Ook komt hij erg moeilijk overeind, z’n achterhand doet het niet meer zo goed.
Ook hoest hij al een jaar lang, hiervoor wel wat gekregen maar het gaat niet echt over.
2 Maanden geleden zijn er foto’s van z’n longen gemaakt maar daar is eigenlijk niks op te zien.
Hoe zou ik hem een zo’n comfortabel mogelijke oude dag bezorgen?
Is er iets wat ik hem kan geven?
Door Dreetje
Lizzy schreef: zo 14 jun 2020, 18:04 Ahhhhhhhhhhhhhhhhh :'( :-* :-* :-*

Hoe is het met zijn hart?

Geef je al pijnstilling?
Z’n hart is goed.

Laatst heeft hij nog wel een antibioticakuur en carporal gehad voor een wond aan z’n poot.
Voor de rest krijgt hij geen pijnstilling, wel geef ik 2 x 3 druppels cbd olie per dag.
8817EE22-6B05-490B-9B08-2900833C8B34.jpeg
8817EE22-6B05-490B-9B08-2900833C8B34.jpeg (3.18 MiB) 2470 keer bekeken
Door MarijeEnBoomer
Ik zou zeker pijnstilling proberen.
Ik zag bij Boomer echt een groot verschil op de metacam.
Helaas kon ze er qua maag/darmen niet tegen maar gelukkig reageer ze buitengewoon goed op cbd.
Je zou ook nog een osteopaat kunnen overwegen. Boomer staat veel soepeler op sinds ze bij de osteopaat komt.
Krijgt hij al golden paste ?
Door Laika
Ik zou eerst naar een osteopaat gaan en in overleg daarmee eventueel pijnstilling proberen.
Dan kan je ook zien of de osteopaatbehandeling effect heeft en hoef je geen onnodige pijnstilling te geven.
Bij Aiuto heeft pijnstilling heel verkeerd uitgepakt toen we dat gingen proberen om te zien of hij pijn had. Hij kreeg vlak daarna een hersenbloeding en waren we nog verder van huis.
Door doranto
Dreetje schreef: zo 14 jun 2020, 20:33 Ik ben daar niet zo goed in thuis.
Wat zou ik hem kunnen geven?
Dat hangt er vanaf waar hij tegen kan. Mijn Tommy kon bijvoorbeeld niet tegen Remadyl, maar deed het wel heel goed op de novacam (is een soort metacam). Later heb ik daar nog tramadol slow release capsules bij gegeven. Die haalde ik met een recept van de DA bij de apotheek.
Door Kaela
Je zou in ieder geval een week of 2 pijnstilling kunnen geven, een gangbare als metcam/novacam of wat de dierenarts ook aanraad, om te zien of dat verschil maakt. Zo ja, dan kun je op zoek naar een permanentere soort pijnstilling en dosering. Pijnstilling is natuurlijk rommel voor het verteringsstelsel, maar op deze leeftijd is comfort belangrijker.

Welke soort pijnstilling het beste is, licht aan de (vermoedelijke) oorzaak. Op zijn leeftijd is artrose wel waarschijnlijk en dat zou gerust kunnen verklaren waarom hij minder goed op gang komt en mee wil in de middag. Terwijl bewegen dan juist belangrijk is, rust roest.

Een goede visolie (Lizzy weet welke, wij gaven doils, maar dat is een fles en capsules zijn beter) wil ook vaak veel verschil maken.

Ik heb het zelf nooit gegeven, maar velen hier zijn enthousiast over golden past. Dat lijkt me met de klachten die je beschrijft ook de moeite waard om te proberen.
Door Dreetje
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb net met de da overlegd en ga Rocky de komende dagen Metacam geven
om te kijken of hierdoor verbetering optreed.
Als dat zo is wellicht een onderhoudsdosis blijven geven.
Door doranto
Dreetje schreef: ma 15 jun 2020, 12:07 Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb net met de da overlegd en ga Rocky de komende dagen Metacam geven
om te kijken of hierdoor verbetering optreed.
Als dat zo is wellicht een onderhoudsdosis blijven geven.
Lijkt me een heel goed plan. Wij vinden kwaliteit van leven ook belangrijker dan kwantiteit. Zeker als ze al een bepaalde leeftijd hebben, en 'genezing' toch niet meer mogelijk is.
Door Siberienne
Dreetje schreef: ma 15 jun 2020, 12:59 Zou ik hem ook nog iets kunnen geven voor z’n darmen als ik Metacam ga geven. Probiotica?
Metacam heeft vooral invloed op maagzuur, ik denk niet dat probiotica erg zouden helpen tegen de eventuele bijwerkingen daarvan.
Ik zou het denk gewoon even zo proberen, mocht hij misselijke worden of slechtere eetlust dan kijken of een andere pijnstiller beter gaat. Ik zou ook niet teveel tegelijk doen anders weet je niet meer wat wat doet.
Door Dreetje
Siberienne schreef: ma 15 jun 2020, 13:09 Metacam heeft vooral invloed op maagzuur, ik denk niet dat probiotica erg zouden helpen tegen de eventuele bijwerkingen daarvan.
Ik zou het denk gewoon even zo proberen, mocht hij misselijke worden of slechtere eetlust dan kijken of een andere pijnstiller beter gaat. Ik zou ook niet teveel tegelijk doen anders weet je niet meer wat wat doet.
duidelijk.....dank je wel
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door