Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door El_Kato
Dex heeft nu al een paar keer een, ik denk allergische reactie gehad ergens op. Hij krijgt bulten in zijn nek, bij zijn keel, op zijn koppie, oksels enzo. Hij heeft jeuk en is erg onrustig, waarschijnlijk van de jeuk. Van de DA hebben we Prednoral 20mg tabletten meegekregen waar we er 2 van geven als het weer gebeurt. Op zich prima als het maar een paar keer per jaar gebeurt maar nu heeft hij dinsdag 2 tabletten gehad en net komt hij een knuffel halen en voel ik weer bultjes in zijn nek. Hij is ook tammig maar ligt nu wel rustig te slapen Dus ik kijk het nog even aan. Voel er niet zoveel voor om hem regelmatig die pillen te geven maar goed als het niet anders kan dan is het zo…

We weten niet waar hij op reageert maar ik vermoed dat hij door iets word gestoken. Afgelopen dinsdag is hij nl alleen in de tuin geweest toen ik merkte dat hij zich niet fijn voelde. De keren eerder dachten we dat het misschien een plantje op een uitlaatplek was.

Iemand een idee wat het kan zijn - dan kunnen we het misschien voorkomen :(
En of er ook een alternatief is voor de Prednoral wat kan helpen…
Door Chouka
Hier heeft ooit een hond allergische reacties gehad op zijn snuit die door netels zijn veroorzaakt. Dat jeukte zo dat hij zijn snuit heeft open gewreven. En daar heeft hij dan een infectie op gehad.

Netels kapot gespoten en toen waren er geen problemen meer.

De eerste keer waren dat milde klachten. Elke keer werd het erger. De laatste keer dan nog een infectie er op.
Door doranto
Hier heeft een hondje ooit een acute allergische reactie gehad van een paddenstoel waar ze mee gespeeld had. Ze heeft toen waarschijnlijk wat binnen gekregen. Wij zijn toen met spoed naar de da gereden, waar ze een injectie kreeg. Heel haar lijfje zat onder de bulten en ze werd gek van de jeuk. Na de injectie was het gelukkig snel over.
Door El_Kato
Ja lastig idd en heel vervelend voor Dex :(

Apis ga ik naar kijken en ik ga een afspraak inplannen bij een alternatief werkende DA misschien dat zij er iets mee kan. Weet niet of zij nog praktijk houd nu maar het heeft geen haast.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door