Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#3393918
Balou heeft in september zijn tandjes nog schoongemaakt gekregen, welliswaar zonder narcose zo goed als het ging. Nu stonk hij de laatste tijd behoorlijk uit zijn bek. Vaak gekeken maar kon niets ontdekken ( hij laat het ook moeilijk toe)
Vanmorgen weer gekeken en meteen begon zijn tandvlees te bloeden. Behoorlijk rotte kies die er waarschijnlijk uit moet.
Maar Balou is 15,5 en ik weet niet of hij de narcose overleefd. Vanmiddag afspraak gemaakt om hem na te laten kijken en te overleggen wat te doen.

Ik moet er niet aan denken om hem te verliezen door narcose terwijl hij eigenlijk nog best fit is voor zijn leeftijd.
Door smulpaap
#3393931
Ja zulke dingen zijn altijd spannend
Ik heb twee van mijn oudjes nog onder narcose gehad . En dat ging prima .
Bij beiden ook vanwege het gebit
Met Tessa heb ik uiteindelijk veel laten verwijderen ,om weer een narcose te voorkomen . Alles wat dubieus was eruit Noa de oude bulldog kwam ook prima door de narcose heen . Ik liet wel altijd even een bloedonderzoek doen voor alle zekerheid
En tja van rotte elementen kunnen ze ook flink ziek worden .
Door smulpaap
#3393969
Noa de bulldog was ruim 11 . Dus oud voor het ras , en hart en longen waren al niet meer in al te beste conditie .
Maar wat ik al schreef , het is goed gegaan
Ze moest wel lang in de kliniek blijven
Dat was met tessa idem , zij was 14 en had ook al de strippenkaart bij de d.a
Zo heb ik ooit ook eens een erg oude kat van 22 gezien bij de d.a die was ook aan het gebit geholpen
Door eelke
#3393975
Het is altijd een beetje risico's afwegen dan he? Narcose is spannend maar een slecht gebit is ook schadelijk.
Bloedonderzoek lijkt me zeker verstandig, maar ik mag hopen dat jouw dierenarts je met deze keuze gaat helpen, en met jou bespreekt wat mogelijk is en wat voors, tegens en alternatieven zijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Door Lizzy
#3393984
Ja, heel lastig... En kiezen uit twee kwaden inderdaad, want een rottende kies is ook erg ongezond :-\ . Misschien kunnen ze proberen om de narcose zo licht mogelijk te houden. Het zou natuurlijk vreselijk zijn om Balou te verliezen onder narcose :-X maar ja, om de laatste fase van z'n leven nog door te moeten met waarschijnlijk ook wel behoorlijk pijn in zijn bekkie :-\ . Ik zou gewoon met Maarten gaan praten. Dat is toch jouw dierenarts? Overleggen wat de mogelijkheden zijn. En hem daarna gelijk Arnica en Hypericum geven, na de operatie. En Nux Vomica als ie na de narcose misselijk is.
Door tt-tjes
#3393988
Bloed heb ik laten prikken en dat was goed. Longen klonken goed en hartruis was minimaal. Ben naar mijn plaatselijk DA geweest. Heb een afspraak staan voor maandag maar heel eerlijk voelt het niet lekker. DA keek amper in zijn bek omdat ie een beetje dwars lag. Weet niet of ik niet toch naar Eersel ga.
Door Lizzy
#3393992
tt-tjes schreef: di 28 jan 2020, 07:20 Bloed heb ik laten prikken en dat was goed. Longen klonken goed en hartruis was minimaal. Ben naar mijn plaatselijk DA geweest. Heb een afspraak staan voor maandag maar heel eerlijk voelt het niet lekker. DA keek amper in zijn bek omdat ie een beetje dwars lag. Weet niet of ik niet toch naar Eersel ga.
Ik zou zeggen "luister naar je gevoel".
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3393995
Onze Pluk (kat) was 13 en met haar hebben we dikke vette pech gehad, zijn kreeg een hartstilstand van de narcose. En hoe verdrietig ik daar ook om ben, toch zeg ik: (met gezond verstand!) doen!

Want een rotte kies kan ook niet blijven zitten en zonder narcose is het waarschijnlijk niet te doen om hem eruit te halen. Een second opinion lijkt me voor jou gevoel wel fijn, want amper kijken voelt niet als de zorg die je oudje verdiend.
Door tt-tjes
#3393997
Lizzy schreef:
Ik zou zeggen "luister naar je gevoel".
Dat ga ik ook doen.
Kaela schreef: Want een rotte kies kan ook niet blijven zitten en zonder narcose is het waarschijnlijk niet te doen om hem eruit te halen. Een second opinion lijkt me voor jou gevoel wel fijn, want amper kijken voelt niet als de zorg die je oudje verdiend.
Dat dus, en dat rotgevoel laat me niet los.

Inmiddels heb ik al naar Eersel gebeld, en een afspraak voor maandag alvast vastgelegd. Morgen is Maarten aanwezig en ga ik nog met hem overleggen.
Andere afspraak is afgezegd.
Door smulpaap
#3394006
Gelijk heb je ! Daar zou ik mijn oudje ook niet graag achterlaten
Noa , de oude bulldog is voor dat doel in Sleeuwijk geholpen . Een rit van dik twee uur,maar daar zijn ze zo goed in narcose t.a.v kortssnuiten

Hopelijk weet Maarten de juiste oplossing voor jullie
Door tt-tjes
#3394047
Inmiddels Maarten gesproken, en hij geeft aan dat rotte tanden er toch echt uit moeten, iets wat ik al wist. Maar hij begon ook meteen over de narcose, dat ie alle toeters en bellen in zou zetten om mijn ouwe manneke nauwlettend in de gaten te kunnen houden.
Dat is al weer een geruststellende gedachte, al heb ik wel een knoop in mijn maag.
Maandagochtend wordt Loutje geholpen.
Gebruikersavatar
Door Kaela
#3394052
tt-tjes schreef: wo 29 jan 2020, 08:46 Inmiddels Maarten gesproken, en hij geeft aan dat rotte tanden er toch echt uit moeten, iets wat ik al wist. Maar hij begon ook meteen over de narcose, dat ie alle toeters en bellen in zou zetten om mijn ouwe manneke nauwlettend in de gaten te kunnen houden.
Dat is al weer een geruststellende gedachte, al heb ik wel een knoop in mijn maag.
Maandagochtend wordt Loutje geholpen.
Mijn duimen zullen draaien! Hij zal in goede handen zijn zo te lezen!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door