Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3393726
Dank voor het meedenken allemaal.

Hij is wat rustiger door de pijnstiller, maar het is nog niet over.
Ik denk persoonlijk dat het in zijn rug zit, als hij op een bepaalde manier draait lijkt dat pijn te doen. En zijn buik is soepel, hij poept en plast gewoon. Ik denk niet dat dat het is.

Maar echt het komt ineens, duurt 10 seconden, en gaat dan ook weer weg, hoewel hij tussendoor vast ook wel wat pijn heeft. Is dat typisch voor een hernia? Hij heeft helemaal geen uitvalsverschijnselen, en als hij buiten is dan doet hij net zoals altijd, staart in de krul en maar draven. Tot het ineens weer mis is. Hij heeft het in 12 uur tijd 4x gehad, ook niet constant.

Hij slaapt nu lekker voor de kachel, door de pijnstiller kan hij nu wel slapen. Ik hou hem rustig en hou hem goed in de gaten. Komende week maar een afspraak maken bij de osteopaat denk ik...
Door Siberienne
#3393728
En zijn schouder? Shadow heeft zich een keer verstapt - denken we en daar merkten we ook niks aan, tot ik ging kammen en hij bij een plek tussen rug en schouderblad heel fors reageerde. Ik heb me toen wat uit laten leggen over hoe de schouder bij een hond werkt en degene die toen het probleem verholpen heeft met dry needling vertelde dat als de schouder pijnlijk is, je dat soms alleen merkt als de poot iets naar buiten weg glijdt. Ik zou me zoiets voor kunnen stellen, dat Atz niks merkt, maar alleen bij een bepaalde beweging als er iets druk op een gewrichtskapsel komt op de verkeerde manier, het ineens erg zeer doet. ((Eigen ervaring ik ben ooit ‘s nachts huilend wakker geworden van een bloeding in een gerwichtskapsel van een voetbotje. Dat was heel pijnlijk, als ik mijn voet net verkeerd bewoog. En ik schrok mij kapot van de pijn. Dus ik zou een geïrriteerd kapsel van een gewricht nog niet uit durven sluiten. )))
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3393730
Dat klinkt best plausibel, maar dan is het bij Atz wel echt in de achterhand, hij kijkt achterom en schiet weg met zijn staart tussen zijn benen. Dus zijn heup, zijn knie, zijn staart of zijn rug dan. Heupen zijn HD A dus ik verwacht daar geen artrose of iets dergelijks. Maar irritatie zou misschien kunnen. Kruisbanden zijn ook okee. Hij mankt ook helemaal niet.

Echt gek hoor.
Door Siberienne
#3393731
Voeten echt goed bekeken? Dat er niet een doorn tussen zijn tenen zit die alleen bij een bepaalde beweging pijn doet?

En als je hem aait, is er ergens een plek waar zijn vacht ‘rimpelt’. ik kan het niet zo goed uitleggen maar ken je zo’n beeld als bij een paard dat vliegen verjaagt van zij huid door spiertjes samen te trekken? Daar lijkt het op. Dat kan wel een aanwijzing zijn voor waar een probleem zit, net als bv een rare krul in de vacht of een doffe plek. ‘Segmentale prikkeling’ als zijn wervel op bv niveau vd 4e lendenwervel geprikkeld zou zijn, kun je veranderingen in vacht of trekkingen in de huid zien in het gebied waar de zenuw heen gaat die van die plek komt.
Door eelke
#3393732
En blaasontsteking? Nierstenen? Galstenen? Stenen geven koliekachtige klachten, en blaasontsteking geeft ook pijn, niet per see altijd alleen bij het plassen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3393734
Voetjes zijn helemaal nagekeken, nieren voelden "glad" dus geen nierstenen zei de DA. Ook geen koorts, dus een blaasontsteking lijkt ook onwaarschijnlijk. Galstenen geen idee.
Zijn buik voelde soepel en niet pijnlijk, behalve bij de prostaat zei ze. Maar voor hetzelfde geld had ze hem met voelen net vast waar het zeer doet in zijn rug.

Ik heb even gekeken bij cauda equina, dat lijkt wel op wat hij heeft, het vanuit het niets ineens hevige pijn hebben. Wie weet is dat het. Dan wordt het een foto met contrastvloeistof vrees ik.
Door eelke
#3393736
Ik zou een ontsteking zonder koorts niet uitsluiten hoor, Joep had ook geen koorts bij zijn prostaatontsteking.

Wel naar zeg, ik duim dat hij snel op knapt.

Verstuurd vanaf mijn SM-A202F met Tapatalk

Door Lizzy
#3393740
Kim_S schreef: vr 24 jan 2020, 22:46 Voetjes zijn helemaal nagekeken, nieren voelden "glad" dus geen nierstenen zei de DA. Ook geen koorts, dus een blaasontsteking lijkt ook onwaarschijnlijk. Galstenen geen idee.
Zijn buik voelde soepel en niet pijnlijk, behalve bij de prostaat zei ze. Maar voor hetzelfde geld had ze hem met voelen net vast waar het zeer doet in zijn rug.

Ik heb even gekeken bij cauda equina, dat lijkt wel op wat hij heeft, het vanuit het niets ineens hevige pijn hebben. Wie weet is dat het. Dan wordt het een foto met contrastvloeistof vrees ik.
Kan ook Lumbosacrale instabiliteit zijn.

Ik zit even terug te zoeken (hier op barfplaats op cauda equina) want soms vergeet je wel eens dingen (en dit is ook al 15 jaar geleden) maar ik heb met Pinkel en Brutus hetzelfde mee gemaakt. Dory (202spots) heeft het ook mee gemaakt en zo zijn er meerdere. Ik noem in het laatste topic ook nog een passend homeopathisch middel:

viewtopic.php?f=8&t=7980&hilit=cauda+equina

viewtopic.php?f=8&t=14913&hilit=cauda+equina

viewtopic.php?f=8&t=10459&p=291497&hili ... na#p291497

viewtopic.php?f=8&t=33819&p=762394&hili ... na#p762394

viewtopic.php?f=8&t=23637&p=586972&hili ... na#p586972
Door Eef+Stippels
#3393742
Ik bedenk me nu dat onze eerste hond ook van die pijnscheuten heeft gehad. Kwam vanuit zijn nek. Foto's laten maken en in Utrecht zeiden ze dat het Wobbler was.
Naar een osteopaat gegaan en de pijn was met 1 (lange) behandeling verholpen.

Ik denk dat eerst even naar de osteopaat gaan geen verkeerd idee is.

Een van mijn meiden heeft ooit eens een bmo gehad en had niet eens koorts. Temperatuur zegt dus niet alles.

(En pijn aangeven als de da in je buik drukt doet Xindy ook, echo gemaakt, niets te zien. Dierentolk gevraagd, de da moet gewoon niet zo hard drukken volgens Xindy :P )

Hopelijk zijn jullie de nacht rustig doorgekomen.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3393748
Net alle topics over cauda equina doorgelezen, het klinkt toch wel erg hetzelfde allemaal... :-\

Ik maak zsm een afspraak bij Jannemarie, hopelijk kan zij er wat mee. Atz houdt niet van gedoe aan zijn lijf, maar bij Jannemarie gaat het goed.
En als dat niet helpt, dan gaan we de volgende keer naar een DA die fatsoenlijke foto's kan maken (evt met contrastvloeistof).

Tot nu toe slaapt meneertje nog, om 01.15 uur schrok ik wakker van weer een gil van hem, maar daarna heeft hij het niet meer gehad. Hopelijk is het ergste nu voorbij.

Ik blijf de novacam vandaag nog geven, misschien morgen ook nog wel voor eventuele zwelling. (de DA zei een week, vind dat wel lang eigenlijk?)
En ik zal kijken of ik dat homeopatische middel ook kan krijgen deze week.

Ik vind het geweldig dat jullie zo meedenken, bedankt! :-*
Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3393769
Zou het gewoon eens n weekje aankijken, nu dat hij goed lijkt te reageren op de pijnstiller/ontstekingsremmer. Zou hem een week de volle dosis novacam geven en zorgen dat hij t heel rustig aan deed de gehele week.
Gebruikersavatar
Door Kim_S
#3393790
We doen heel rustig aan, p&p rondje, niet los, en verder ligt hij zo veel mogelijk. Eind van de ochtend en begin van de middag had hij weer veel last, denk dat de novacam uitgewerkt was. Echt heel rot om te zien, hij weet zich geen raad als hij zo’n pijn heeft. Om 15.00 weer novacam gegeven, dat lijkt wel wat te doen gelukkig. Arm ventje... Hij mag het maar 1x per 24 uur.

Donderdag gaan we naar Jannemarie, dat is de eerste mogelijkheid die ze had. Hopelijk kan ze iets voor hem doen waardoor de pijn minder (of weg) is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door