Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3393119
Die olie is een maand of 3 oud. Zit in een fles met een spray dop waar weer een kapje op zit. Het is ook wel kort door de bocht om het gelijk daar op te gooien "maar heeft wel klachten die beschreven worden"

Mijn hondje heeft geen jeuk. En ik twijfel dus ook aan voedsel intolerantie. Het is een nieuwe dierenarts. Die hem slechts één maal gezien heeft. En het in mijn ogen wel heel snel daarop gooit.

Afgelopen jaar zijn de klachten gestopt na een ab kuur. Toen had hij toch ergens een ontsteking. En dit jaar is hij dus slecht één keer bij de da geweest voor buikpijn klachten die op het moment van bezoek dan weg getrokken waren. Ze heeft naar zijn gebit gekeken. Buik opgevoed en met een thermometer gekeken en dat was het.

Ja. Ik weet dat als hij "last heeft van gas dat hooguit een paar dagen duurt en dan zijn er problemen met buikpijn. Last met poepen (geen diarree wel meer drukken)

Hij heeft echt tussen Pasen en 28 januari 0 klachten gehad. En voor Pasen enkele weken waar wel een echo gemaakt is enz. De nacht van 28 januari waren er harde vuurwerk klappen en waren er dronken lui die hard op onze ramen hebben gebonkt (gelijkvloers) en dat is wel stressvol geweest. Dus dat zal ook een rol spelen gok ik zelf.
#3393147
Bij elimineren hou je echt die 6 weken aan. Om rust in de tent te krijgen en dan met een tot rust gekomen lichaam verder te gaan naar de volgende diersoort. Die kan dan 2 weken, want er is al rust in het lijf.

Het is wel een beetje jammer dat je met elimineren bent begonnen en nu al zou stoppen. Zeker gezien het feit dat je niet zoveel diersoorten hebt die ze nog nooit gehad heeft. Stel, je gaat nu gewoon uit van darmklachten en je gaat weer dingen toevoegen, dan kun je niet meer terug naar alleen haas als het toch niet goed gaat. Die diersoort is dan "verspeelt". Dan moet je weer een diersoort vinden die ze nog nooit gehad heeft en begin je weer vanaf nul.

Dus een tegenvraag: wat is het bezwaar om wel verder te gaan met elimineren?
#3393151
Bobito schreef: wo 15 jan 2020, 17:47 Stel nou.
Dat Dex het 2 weken goed doet. Zonder klachten op Haas. Zonder verdere toevoegingen. Is het dan echt noodzakelijk om dat 6 weken vol te houden of zou ik dan 2 weken Kangoeroe kunnen geven. Dat heb ik inmiddels besteld. En dan ook weer 2 weken enkel kangoeroe.

Als hij last heeft zit er namelijk hooguit een paar dagen tot het zich weer uit in buikpijn.

Dus als dat niet gebeurd lijkt mij dat het iig goed zit.

Of zeg ik daarmee iets heel geks?
Ik zou het dan nog 1 week met alleen haas doen en daarna ook kangoeroe toevoegen. En dan kun je dus haas + kangoeroe geven, niet alleen kangoeroe.

Ik weet niet precies wat de frequentie is en hoe jouw hond reageert maar ik zeg altijd "jij kent je hond het beste" dus zou ik zelf gewoon op mijn gevoel vertrouwen.
#3393153
Bobito schreef: wo 15 jan 2020, 08:42 Puur maag had ik al in huis en gebruikte ik al (maar laat ik nu achterwegen) tijdelijk iig en kan dan evt over paar weken weer erbij doen. Heb dat na Pasen een week of 6 gebruikt. Maar het zou ook kunnen dat hij dit juist niet goed verdraagt. Heb het niet gebruikt icm met de probiotica (schijnt best heftig te zijn) maar wil ook dit wel proberen)

Ik geef idd zalmolie uit een fles. Fish for animals. Heb de indruk dat hun vacht daar wel mooi van is gaan glimmen. Gebruiken we ook al vanaf dat Dex jong is. Iig nu weg laten en misschien voor hem helemaal. Groente koken is ook een idee en dat wil ik er wel bij geven (mag dat er niet rauw bij? Want dat lust hij ook 😅. Ga dat over een paar weekjes even bekijken.

Voor nu lijkt het me dan echt handig om enkel even vlees te geven. Ik ben gestart met Haas ( nu had hij iig geen buikpijn (afkloppen) dit blijf ik volhouden. Voor na deze 6 weken wil ik best kijken of ik ernaast ook kan barfen. Ik heb dat met onze vorrige hond (chihuahua x ook wel gedaan) maar dat was echt wel heel veel gedoe. Alles moet echt heel klein voor ze. En ik vind kvv dan voor ons wel echt een uitkomst. Dus ik ga dan eerst een andere nog niet gebruikte kvv als ik dat kan vinden proberen.

Wel gaf ik ze al zelf gedroogde snacks. Vooral omdat we bij Dex op training veel voertjes erin stoppen. Ik ga voor op training nu hazensnacks maken.
Gevoelsmatig zeg ik "eerst gekookt" omdat gekookt toch makkelijker verteerd qua groenten dan rauw. En als dat goed gaat, rauw gepureerd. Maar niet tegelijkertijd met iets anders nieuws, omdat als er een reactie komt: weet je niet waar het van is.
#3393154
Kaela schreef:Bij elimineren hou je echt die 6 weken aan. Om rust in de tent te krijgen en dan met een tot rust gekomen lichaam verder te gaan naar de volgende diersoort. Die kan dan 2 weken, want er is al rust in het lijf.

Het is wel een beetje jammer dat je met elimineren bent begonnen en nu al zou stoppen. Zeker gezien het feit dat je niet zoveel diersoorten hebt die ze nog nooit gehad heeft. Stel, je gaat nu gewoon uit van darmklachten en je gaat weer dingen toevoegen, dan kun je niet meer terug naar alleen haas als het toch niet goed gaat. Die diersoort is dan "verspeelt". Dan moet je weer een diersoort vinden die ze nog nooit gehad heeft en begin je weer vanaf nul.

Dus een tegenvraag: wat is het bezwaar om wel verder te gaan met elimineren?
Omdat ik echt twijfel of het om intolerantie van "vlees" gaat.

Rust in de tent is heel goed. Daar zorg ik ook al voor door de supplementen weg te laten en pas iets anders ernaast te geven als hij echt geen klachten heeft.

Daarnaast ben ik op lama vlees gestuit daarvan wist ik niet eens dat je dat kon geven en dat is ook nog een goede optie.




#3393155
Lizzy schreef:
Gevoelsmatig zeg ik "eerst gekookt" omdat gekookt toch makkelijker verteerd qua groenten dan rauw. En als dat goed gaat, rauw gepureerd. Maar niet tegelijkertijd met iets anders nieuws, omdat als er een reactie komt: weet je niet waar het van is.
Dank je wel Afbeelding



#3393214
Nou ik had de mail van dat dinsdag avond gehad. Daarop een reactie gestuurd met o.a ook de vraag over koolhydraten.

Aan de had van mijn mail net telefonisch contact gehad. Omdat ik niet zeker was van of hij haas al eerder had gehad. Heeft ze me geadviseerd om als ik echt wil gaan elimineren ik toch beter met kangoeroe kan starten en dat dan echt 6 weken volhouden.

Omdat het nu heel goed gaat met Dex heb ik voorgesteld om kangoeroe dan nog achter de hand te houden ( omdat dat echt nu dus met lama de enigste soorten zijn die hij echt nooit eerder gehad heeft)

En even door te gaan met haas en dan steeds juist een diersoort die we al eerder gehad hebben maar enkelvoudig dus geen mix toe voegen. En bij rund heb ik grote vraagtekens omdat hij laatste tijd weer wat vaker runderpeesjes kreeg en wat vaker mix kvv kreeg waar rund in verwerkt zat en afgelopen jaar heb ik ook aan die runderpeesjes gedacht daardoor had ik die een tijd niet gegeven. Dus om rund ook volledig weg te laten uit zijn menu.

De visolie laat ik helemaal dan wel achterwege en ga gewoon even back tot basic. Gelukkig pakte de da mijn mail goed op en denkt ze ook goed mee. En vind ze dit een goed idee dus zo ga ik het nu doen.

Verstuurd vanaf mijn Nokia 8.1 met Tapatalk

#3393907
Update. De laatste dagen gaat het heel goed. De probiotica geef ik nu één keer per dag na een week 2x per dag. En puur maag ook. Verder heeft hij inmiddels naast haas ook konijn-insect en kalkoen gehad. Dat gaat allemaal voor nu iig goed. O ja savonds krijgt hij nog een stukje vlees en een stukje bruin brood. Dat brood ga ik nog een paar dagen mee door en laat ik daarna weg.





 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door