Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door CooperFlow
#3392190
Even een vraagje. Mijn jonge teef van vijf maanden heeft nogal veel vaginale afscheiding. De fokker verzekerde dat het na de loopsheid over gaat maar intussen is het best vies en heb ik overal vlekken.
Begrijp ik het via dit forum goed dat je Pulsatilla kan geven? Zo ja, welke dosering?
Door hannabelgje
#3392196
Ik zou het even na laten kijken bij de dierenarts. Je wil niet dat het een baarmoederontsteking is.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Door Lizzy
#3392199
CooperFlow schreef: ma 30 dec 2019, 09:36 Even een vraagje. Mijn jonge teef van vijf maanden heeft nogal veel vaginale afscheiding. De fokker verzekerde dat het na de loopsheid over gaat maar intussen is het best vies en heb ik overal vlekken.
Begrijp ik het via dit forum goed dat je Pulsatilla kan geven? Zo ja, welke dosering?
Zoals je ziet heb ik je topic in de categorie medisch neergezet.

Een teef van 5 maand die nog niet loops is geweest kan zeker last hebben van vaginitis. Wat voor kleur is de afscheiding? Stinkt het?

Ik heb een oud topic met tips erbij gezocht:

viewtopic.php?f=9&t=136886&p=3356544&hi ... s#p3356544

In de regel verdwijnt vaginitis na de eerste loopsheid. En voor de eerste loopsheid is de kans op baarmoederontsteking uiterst klein. Mocht je twijfelen is een bezoek aan de dierenarts natuurlijk altijd aan te bevelen. Om te bevestigen dat het geen BMO is. Aan vaginitis kunnen ze vrij weinig (tot niets) doen. AB bijv. helpt in de regel echt geen moer (en is ook niet nodig).
Door CooperFlow
#3392232
Bedankt voor de tips. Echinaforce krijgt ze al maar ik zal vitamine C halen.
De afscheiding stinkt niet en is melkachtig en soms wat geel. Ik was niet van plan naar de dierenarts te gaan, want die schrijft meteen antibiotica voor en dat wil ik niet. Maar zal ik die Pulsatilla dan maar niet doen?
Door Lizzy
#3392240
CooperFlow schreef: di 31 dec 2019, 09:32 Bedankt voor de tips. Echinaforce krijgt ze al maar ik zal vitamine C halen.
De afscheiding stinkt niet en is melkachtig en soms wat geel. Ik was niet van plan naar de dierenarts te gaan, want die schrijft meteen antibiotica voor en dat wil ik niet. Maar zal ik die Pulsatilla dan maar niet doen?
Je kunt het proberen, Pulsatilla. Mijn hond Biscuit kreeg daar juist afscheiding van maar nu jou hond het al heeft (afscheiding) kun je het wel proberen. Als het erger wordt, moet je even stoppen en met de halve dosering verder gaan.
Door Chouka
#3392242
CooperFlow schreef: di 31 dec 2019, 09:32 De afscheiding stinkt niet en is melkachtig en soms wat geel. Ik was niet van plan naar de dierenarts te gaan, want die schrijft meteen antibiotica voor en dat wil ik niet.
Geel is niet echt hoe het moet zijn. Dat duidt op een ontsteking (vaginitis zoals Lizzy schreef) Bij mensen worden er dan systemen met vaginale zalfjes voorgeschreven.

Bovenop wat je al gaat doen raad ik ook aan om haar schaamstreek goed zuiver te wassen en eventueel te ontsmetten. Maar dan was je het probleem nog niet weg. Is naar de DA gaan en zeggen dat je geen AB wil een optie? Misschien kan hij wel 1-malig een zalfje inbrengen. Of naar een homeopathische DA?
Heeft ze jeuk? Zo ja: zeker iets doen want dat is ellendig en inwendig kan je niet krabben. Uitwendig kunnen ze welk alles open krabben en dat helpt dan ook nog niet.
Door CooperFlow
#3392582
Hoi, excuus voor mijn late reactie. Ik moet zeggen dat het probleem sinds een dag of drie eigenlijk weg is sinds ik vitamine C geef en de Echinaforce dosering heb opgehoogd. Dus ik kijk het even aan en houd het ook goed schoon. Nu moet ik nog even opzoeken hoe lang ik de vitamine C mag gebruiken. Ik las zoiets dat ze het anders niet zelf meer aanmaken. Kennelijk moet ik het echt als kuur geven. Maar ik weet niet hoe lang.
In ieder geval bedankt voor de tips. 👍🏻
Door Lizzy
#3392585
CooperFlow schreef: ma 06 jan 2020, 19:50 Hoi, excuus voor mijn late reactie. Ik moet zeggen dat het probleem sinds een dag of drie eigenlijk weg is sinds ik vitamine C geef en de Echinaforce dosering heb opgehoogd. Dus ik kijk het even aan en houd het ook goed schoon. Nu moet ik nog even opzoeken hoe lang ik de vitamine C mag gebruiken. Ik las zoiets dat ze het anders niet zelf meer aanmaken. Kennelijk moet ik het echt als kuur geven. Maar ik weet niet hoe lang.
In ieder geval bedankt voor de tips. 👍🏻
Ik denk dat ik zelf na een week of 2 a 3 weer zou stoppen. Fijn dat het beter gaat!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door