Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390766
Zoals in een vorig topic al aangegeven heeft Bea mammatumoren met uitzaaiingen in haar longen. We richten ons nu op palliatieve zorg.


Nu heeft ze 1 open wond die dus waarschijnlijk niet meer zal helen omdat de tumor de huid hier wegdrukt aldus de DA waar we daarstraks geweest zijn.

Ze staat op Onsior, krijgt cdb-olie (niet tegelijk) en de wond behandelen we nu met Acederm. Ik ben overgestapt van honingzalf naar Acederm omdat de wond open bleef.

Op de overige bultjes spray ik zilverwater.

Hebben jullie misschien nog een tip wat ik verder kan doen?

Afgezien vd wond en ontstekingen is Bea vrolijk, eet goed, ontlasting is goed. Dus als je niet beter wist zou je zeggen dat er niets aan de hand is.
Laatst gewijzigd door CallistaBea op zo 22 dec 2019, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lizzy
#3390934
Ik heb eerlijk gezegd geen idee... Eigenlijk denk ik dat je het beste contact op kunt nemen met of een oncoloog (ik weet niet waar je woont maar er zijn diverse klinieken door Nederland) of een holistisch dierenarts.

Sterkte :-*
Gebruikersavatar
Door doranto
#3390936
Mijn zwager had ook open wonden van tumoren. Mijn zus had speciaal spul van de arts om het te stelpen. Als dat niet meer hielp had ze als paardenmiddel een of andere neusspray volgens mij. Ik weet niet welke, maar misschien dat een apotheek dat weet? Of misschien weet Alex Brander nog iets? Die is wondverpleegkundige van beroep en had vroeger http://veterinairewondzorg.nl/
Sterke met je meisje!
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390941
Bedankt.

Ik heb Alex Brander een paar dagen geleden gemaild maar het lijkt er op dat zijn emailadres niet meer in gebruik is.

Dat van die neusspray ga ik eens navragen.

Sinds een paar nachten likt ze ook constant aan haar wond. Zo zielig, ze kan er niet bij want ze heeft een romper aan maar het is zo sneu. Overdag doet ze dat niet (ook romper aan).
Laatst gewijzigd door CallistaBea op do 05 dec 2019, 08:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390942
Doranto schreef: do 05 dec 2019, 07:45 Mijn zwager had ook open wonden van tumoren. Mijn zus had speciaal spul van de arts om het te stelpen. Als dat niet meer hielp had ze als paardenmiddel een of andere neusspray volgens mij. Ik weet niet welke, maar misschien dat een apotheek dat weet? Of misschien weet Alex Brander nog iets? Die is wondverpleegkundige van beroep en had vroeger http://veterinairewondzorg.nl/
Sterke met je meisje!
B250660B-1879-440C-AD5E-786FAD8AC534.jpeg
B250660B-1879-440C-AD5E-786FAD8AC534.jpeg (282.53 KiB) 1965 keer bekeken
Waarschijnlijk is dat deze neusspray geweest? Voor de pijnbestrijding.

Ik zit me suf te peinzen, ik had eerst honingzalf en vlgs mij heb ik de laatste avonden honingzalf soft in gelvorm er op gedaan...zou dat het verschil kunnen maken? Vanavond eens zalf er op doen of misschien juist wel even niets.

Ze is verder nog zo goed dus ik vind het zo ontzettend sneu dat ze hier zo’n last van heeft.
Gebruikersavatar
Door doranto
#3390945
De neusspray was volgens mij om het bloeden te stelpen. Ook had ze speciale pleisters. Als ik ze weer spreek zal ik het wel vragen. Maar dan moet het wel min of meer 'ter sprake komen' zeg maar. Mijn zwager is pas recent overleden.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390946
Doranto schreef: do 05 dec 2019, 08:55 De neusspray was volgens mij om het bloeden te stelpen. Ook had ze speciale pleisters. Als ik ze weer spreek zal ik het wel vragen. Maar dan moet het wel min of meer 'ter sprake komen' zeg maar. Mijn zwager is pas recent overleden.
Gecondoleerd en ik vraag het wel aan de apotheek, zou niet willen dat er omwille van Bea er weer nare herinneringen opgerakelt worden; ik heb alle begrip hiervoor :-*
De tumor bij Bea bloed niet overigens. En ziet er verder rustig uit voor zover je dit over zo’n wond kunt zeggen :-\
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390948
Lizzy schreef: do 05 dec 2019, 07:13 Ik heb eerlijk gezegd geen idee... Eigenlijk denk ik dat je het beste contact op kunt nemen met of een oncoloog (ik weet niet waar je woont maar er zijn diverse klinieken door Nederland) of een holistisch dierenarts.

Sterkte :-*
Roosendaal (vlakbij Breda). Silverlinde zit in Breda dus dat zou een optie zijn maar ik vraag me af wat zij nog meer zou kunnen doen dan wat we nu doen.

Bea moet vandaag toch naar de osteopaat, misschien heeft zij nog tips.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390951
eelke schreef: do 05 dec 2019, 09:56 Is ze onder behandeling bij Visdonk?

Nee, mede door handelen bij deze kliniek zijn we nu in deze situatie beland helaas.

We zitten bij Gezelschapskliniek Gastelseweg.
Door eelke
#3390953
Oei. Misschien zou je nog eens met je dierenarts kunnen overleggen of zij kunnen overleggen, of doorverwijzen naar, een tweedelijns kliniek? (net zoals dat je door je huisarts naar het ziekenhuis wordt verwezen zeg maar).

Maar even voor mijn beeld hé. Ze heeft een open wond die nooit meer dicht zal gaan. Wat wil je dan precies bereiken? Het voorkomen van ontstekingen? (dit om gerichter mee te kunnen denken).
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390954
eelke schreef: do 05 dec 2019, 10:19 Oei. Misschien zou je nog eens met je dierenarts kunnen overleggen of zij kunnen overleggen, of doorverwijzen naar, een tweedelijns kliniek? (net zoals dat je door je huisarts naar het ziekenhuis wordt verwezen zeg maar).

Maar even voor mijn beeld hé. Ze heeft een open wond die nooit meer dicht zal gaan. Wat wil je dan precies bereiken? Het voorkomen van ontstekingen? (dit om gerichter mee te kunnen denken).
Dat ze niet zo’n last heeft vd open wond (jeuk). Ik heb vanmorgenvroeg de wond gereinigd met water even geen zalf er op gedaan en een strakkere romper aan gedaan, sindsdien is ze rustig.

Ik vind het zo vreemd dat ze overdag niet likt en nergens last van lijkt te hebben en sinds gisteren ligt ze ‘s-nachts vaak te likken aan haar wond.

Dus misschien is de optie wel: alleen gedestilleerd water en een strakkere romper aan voor de nacht of de onsior later op de dag toedienen en overdag cdb olie? Ik doe het nu andersom.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390961
pearlsofpassion schreef: do 05 dec 2019, 11:11 's avonds dalen je natuurlijke cortisol-levels. Vandaar dat ze meer last krijgt.
Is daar iets aan te doen?

Weet je, ik wil het gewoon goed doen. Haar niet onnodig laten lijden ook al lijkt slsof ze geen pijn heeft.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3390980
We hebben met heel veel pijn in ons hart de ontzettend moeilijke zware beslissing genomen om Bea te laten gaan.

Morgenochtend komt de dierenarts.

:'( :'( :'( :'(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door