Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door CooperFlow
#3390081
Ik heb weer een vraagje. Mijn Duitse Dog pup van 4 maanden loopt mank sinds een paar dagen. Ik geef haar zoveel mogelijk rust. Morgen heb ik een afspraak staan bij Kranendonk in Putten. Toch maar even een foto laten maken. Wie weet is het iets anders dan groeipijn.
Maar mijn vraag is of vitamine C goed is? De fokker adviseert dat. Samen met Traumeel. En ze zegt dat ik even tijdelijk minder eiwitten moet voeren. Maar Carnibest leek me wel zo veilig. Zal ik dat maar wel even blijven voeren?
Door smulpaap
#3390174
Verstandig dat je een foto laat maken ;) Hopelijk valt het allemaal mee
Ik heb geen idee of traumeel iets doet bij groeipijn
Vitamine C zou ik niet geven . Ik zou hiervoor in de plaats groenten geven , gekookt of rauw . Wel pureren Met groenten breng je ook het calcium en kcal gehalte naar beneden
Verder kan je ook visolie geven . En dat geen zooi uit de dierenwinkel , maar bv Doils - Joint
Verder is Carnibest een prima kvv , maar afwisselen is altijd goed bij kvv
Stel dat het toch om groeipijn gaat , dan heeft bv Bandit speciale voeding
Bandit is wel prijzig . Maar als je voldoende afwisselt met bv Carnibest , Carnivoer en bv Barfmenu blijft het betaalbaar
En ik zou dan ook geen vette smaken kvv geven
Door smulpaap
#3390180
Oh ja . Als je hond van wild houdt dan zou ik die smaken ook geven
De verhoudingen Omega Drie -Zes in wild zijn beter nl
Door CooperFlow
#3390216
Bedankt voor het uitgebreide antwoord. Ik ben net terug uit Putten. Foto zag er goed uit. Geen groeipijn te zien maar hij vermoedt wel dat dat het probleem is. Schouder zag er goed uit. Hij vond Traumeel ook goed en ze moet nu vooral rust houden. Dat wordt lastig met m’n andere hond erbij. 😂
Wat die groenten betreft ga ik ermee aan de slag en ik zal even naar de Bandit kijken. 👍🏻
Door CooperFlow
#3390217
Oh ja, visolie en groenlipmossel geef ik ook. Ik heb de visolie capsules van Royal Green. Ik zag op dit forum dat die goed is.
Door Lizzy
#3390342
CooperFlow schreef: di 26 nov 2019, 19:56 Oh ja, visolie en groenlipmossel geef ik ook. Ik heb de visolie capsules van Royal Green. Ik zag op dit forum dat die goed is.
Ja, die is prima hoor! En groenlipmossel is ook goed. De ochtend beginnen met een handje bosbessen, ook altijd goed voor vitamine C en antioxidanten! En qua groenten is vooral groene bladgroenten goed. Liefst natuurlijk bio. Dus spinazie, waterkers, postelein enzo. En ook wat broccoli, ook vol met pietamientjes.

Ik zou Carnibest ook afwisselen met wat anders. Liefst een premix-vrije KVV erbij. En eentje met een niet te hoog calciumgehalte. Dus ik zou onbekende onbeduidende merken wel weer lekker in de winkel laten liggen.
Door CooperFlow
#3390454
Ik ben al begonnen met groentes en vooral de broccoli gaat er goed in. Maar dat komt omdat m’n rottweiler het ook graag lust. 😄
En ik zal wat andere merken bij halen en af gaan wisselen. Bedankt weer!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door