Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
#3390469
Ze heeft vanmorgen vroeg een dikke stinkende drol gedraaid (wahhhh, wat een lucht :o :-X ).
IMG_20191130_090215[1].jpg
IMG_20191130_090215[1].jpg (4.11 MiB) 1663 keer bekeken


Ik liep met haar buiten, ze wilde perse uit de sloot drinken. Naah, dachutnie. Maar ik kreeg wel een lampje. De afgelopen dagen heeft ze lauw water gekregen. En ik dacht "hee, wil ze het koud misschien?". Dus ik de bak thuis gevuld met koud water. Ja hoor, drinken.

Ik heb 1/4 zakje RC vloeibaar naar binnen gewerkt. Ze vindt dat vreselijk goor, maar slikt het door. Ook een eetlepel RC recovery erachter aan. En ze heeft uit zichzelf 5 kleine stukjes pens op en een mini stukje rauwe lever. Nou heb ik zowel de RC Recovery als de vloeibare RC aangeboden aan Fritzi. Fritzi lust alles. Nou, mooi dat die niet eens proefde he! :-X

Maar goed, ik sta nog niet te juichen, maar dit lijkt me vooruitgang vergeleken bij gisteren. Over een uurtje naar onze dierenarts (die vandaag dus eigenlijk gewoon vrij is).
Gebruikersavatar
Door sam28
#3390471
Zou ze haar eten dan misschien ook gewoon heel erg koud willen eten?
Ik heb dat idee soms bij poes Lea, dat ze wel eet als het op kamertemp is maar niet als het koud is. Kan natuurlijk andersom voor Frou zo zijn?

Hopelijk is de DA tevreden op zn vrije dag!!
Door Lonaa
#3390473
sam28 schreef: za 30 nov 2019, 10:06 Zou ze haar eten dan misschien ook gewoon heel erg koud willen eten?
Ik heb dat idee soms bij poes Lea, dat ze wel eet als het op kamertemp is maar niet als het koud is. Kan natuurlijk andersom voor Frou zo zijn?

Hopelijk is de DA tevreden op zn vrije dag!!
Zou best kunnen, zeker als ze van binnen pijn heeft, dat het wat koelt/verdoofd ofzo.
Door Anne in Zweden
#3390475
Voor een hond die al bijna twee weken niet of nauwelijks heeft gegeten, vind ik dat best een fatsoenlijke drol, qua uiterlijk. Blijkbaar werken de darmen dus wel naar behoren. Heel fijn! En die geur... tja, had je maar braaf brokjes moeten voeren de afgelopen jaren, dan was je eraan gewend geweest! :P :biggrin2:

En het klinkt inderdaad alsof er ietsjepietsje vooruitgang is qua eten - nog veel fijner! We duimen dus nog maar even door. :D
Gebruikersavatar
Door Ina
#3390476
Een voorzichtig juichje is toch wel op zijn plaats lijkt mij :groupwave2:

En die vreselijke stinkdrol is natuurlijk ook wel logisch....behalve dat ze allemaal dingen gegeten heeft die ze normaal niet eet is er natuurlijk ook een hoop afvalzooi qua medicatie en narcose te verwerken....en dat zal niet de meest neusvriendelijke reactie geven

Maar hé....een drol is een drol....en dat is toch super fijn na de afgelopen operatie en ellende die ze gehad heeft.

Wat een super DA hebben jullie, wij hadden er vroeger ook zo één....die zijn om te koesteren!
Door Siberienne
#3390480
Fijn dat ze wat gepoept heeften wat gegeten.

Mag ik nog wat suggereren om te proberen? Ik dacht nog aan Hermanns natvoer, ze hebben probeer pakketten
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... hes/228523

En als je wil kan ik je een worst van Trovet Konijn sturen om te proberen, alleen de pakketpost is niet zo snel op het moment.
Trovet wordt hier door beide honden met smaak gegeten en het is heel zacht en licht verteerbaar. De interniste waar ik met Spot toentertijd was voor zijn darmproblemen vond Trovet beter dan RC - voor wat het waard is.
Ik heb nog even gekeken, zijn wel een paar praktijken in jouw buurt die het verkopen
0903E018-F662-46AD-943C-D8DF17830A2D.jpeg
0903E018-F662-46AD-943C-D8DF17830A2D.jpeg (625.73 KiB) 1616 keer bekeken
Door Lizzy
#3390482
Ja, wij hebben een super dierenarts + zijn assistente (of eigenlijk zijn lieve vrouw) :smitten:

Waar maak je dit nog mee, een dierenarts die zijn vrije tijd opoffert en ook een vermogen betaald aan de kliniek die de avonden, weekenden en feestdagen van hem overnemen. En die Frou ook met spoed hebben geopereerd dus hij had makkelijk kunnen zeggen "bel Rijswijk maar (da's dezelfde tent als Dordrecht)" en dat had ik ook heel normaal gevonden. Hij is er een uit duizenden!!!!
Door Lizzy
#3390483
Siberienne schreef: za 30 nov 2019, 11:50 Fijn dat ze wat gepoept heeften wat gegeten.

Mag ik nog wat suggereren om te proberen? Ik dacht nog aan Hermanns natvoer, ze hebben probeer pakketten
https://www.zooplus.nl/shop/honden/hond ... hes/228523

En als je wil kan ik je een worst van Trovet Konijn sturen om te proberen, alleen de pakketpost is niet zo snel op het moment.
Trovet wordt hier door beide honden met smaak gegeten en het is heel zacht en licht verteerbaar. De interniste waar ik met Spot toentertijd was voor zijn darmproblemen vond Trovet beter dan RC - voor wat het waard is.
Ik heb nog even gekeken, zijn wel een paar praktijken in jouw buurt die het verkopen
0903E018-F662-46AD-943C-D8DF17830A2D.jpeg
Je bent een schat, dank je wel :-* !

We hebben daarnet een kuipje Trovet meegekregen. Geen idee of dat veel verschilt met de worst? Dat vindt ze in ieder geval niet om te eten :-X . Ik heb het idee dat alle blikachtige dingen door Toetie voor oneetbaar zijn verklaard. De brokjes lust ze trouwens ook niet meer.

Ik probeer de moed niet te verliezen en me vast te houden aan de kleine lichtpuntjes. Zoals de drol, uit zichzelf drinken, lekker monter meewandelen.

Mijn dierenarts was ook niet blij hoor, dat ze nog steeds niet echt eet (en al helemaal niet uit zichzelf). Morgen om 11 uur weer terug.

En MillyMol, nee, die richting denk ik niet uit en dat wil ik ook niet. Frou Frou is nu gebaat bij positief. Bij vrolijkheid.

Ik hoop dat de homeopathische middelen vandaag binnen komen. Zijn eergisteren al opgestuurd maar helaas gisteren niet gearriveerd :-\ . Daar zit ook Nux Vomica bij.
Door hannabelgje
#3390484
Pfff wat klote dat ze niet wil eten. Die muts hier eet als ze niet ziek is al niks wat in blik, kuipje enz zit. Dat vindt ze gewoon geen eten.
Ik zweer met dwangvoederen bij pasta. Daar hoeven katten maar een paar cm per dag van te hebben. Geen idee of dat ook voor honden is. Als de andere honden die recovery ook niet willen dan zal het wel niet te vreten zijn. Eet ze wel nog gedroogde snacks?
https://www.medpets.be/calo-pet/ die heb ik voor zieke katten altijd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Door Angelique
#3390488
Ha fijn, wat eten erin, een montere Frou en een stinkkeutel. Ik denk dat het omslagpunt nabij is. :-*

Mijn monotoire etenweigeraar wil ook niks van dat blikvoer hebben. Ik zou voor nu braafjes die rc-spullen erin werken. Weinig volume, veel voedingsstoffen.

Ruk dat die spullen er nog niet zijn, maar in deze week is het de laatste jaren altijd drama met de pakketbezorging.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door