Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3389278
Jullie hebben bij het ‘klaagtopic’ kunnen lezen dat en Appie en Saar beiden ineens niet of met moeite konden lopen.....
Ff in het kort:
Ongeveer 4 wk geleden had Appie moeite met lopen, at met lange tanden, wilde geen snackjes meer en als we hadden gelopen (ver kwamen we niet), plofte hij binnen meteen neer op de plek waar hij bleef staan als we zn tuigje af deden en regelmatig gebrom, alsof ie niet lekker was of pijn had..... Hij is nagekeken, er is bloed afgenomen voor onderzoek en kreeg een injectie tegen misselijkheid omdat ie slecht at... de volgende middag kregen we de uitslag vh bloed: Appie is kerngezond... de dag erna toch maar weer terug gegaan voor pijnstilling.... nogmaals gecheckt: niets..... pijnstilling gekregen voor 2 wk en rust.... binnen een paar dagen was Appie zowat weer de oude en het was pittig om hem alleen te laten plassen en poepen en dan weer terug naar huis....
Een week nadat Appie klaar was met de pijnstilling, wilde Saar ineens niet meer lopen.... ook haar laten nakijken en ook niets te vinden. Maar omdat ze dezelfde symptomen had als Appie, zelfde recept mee gekregen: pijnstilling voor 2 wk en rust.... Maar Saar reageerde helemaal niet op de pijnstilling en we merkten dat ze heftig reageerde bij aanraking van dr rechter voorpootje... weer terug gegaan, nogmaals nagekeken en idd bij dr rechterpootje reageerde ze.... zwaardere pijnstillers mee gekregen en we moesten bellen om foto’s te laten maken van dr pootje....
Nu zijn die gistermiddag gemaakt: van beide voorpoten (dr linker is overigens gebroken geweest) en dr rug (evt hernia).... dr is helemaal niets op de foto’s te zien????!!!!! Artsen en wij staan dus voor een raadsel..... de pijnstillers werken sinds vrijdagavond wel, ze is iets actiever en hoeft niet meer naar buiten gedragen te worden om een plas te doen; ze loopt zelf naar het grasveld, doet dr behoefte en loopt terug.....

Het eerste dat wij hier aan dachten: kan het een virus zijn waardoor ze ineens niet meer konden lopen????? Of bestaat dat niet?????
Appie is helemaal weer de oude, al lopen we nog niet zulke lange rondes, maar voor de rest is ie oké.... Saar heeft nog pijnstilling t/m dinsdagmiddag.....

Iemand ideëen????
Door src_esther
#3389296
Het zou natuurlijk een virusje kunnen zijn. Maar een andere optie zijn misschien gewasbestrijdingsmiddelen. 1x was ik niet heel erg oplettend toen er niet-overduidelijk' gespoten was, ik zag daarvan ruim een week lang effecten - afwijkende zaken - bij meneer hond. Sindsdien let ik nog beter op en echt je gelooft bijna niet hoeveel mensen met die troep in de weer zijn... Best vermoeidend; 'nee! hier niet snuffelen, hup doorlopen en snel!', 'nee! we gaan de andere kant op en gauw!', 'nee, oversteken, doorlopen en opschieten!'. Zowel in steden, buitenwijken en dorpen. >:( (((Stel je toch eens voor dat er een grassprietje tussen de straattegels groeit!?! :-X )))
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3389300
Saar was vanochtend weer zoals altijd, druk kwispelend naar ons toe, toen we beneden kwamen.... even enthousiast mee gelopen; wilde niet mee terug na een stukje lopen (ik wilde haar nog niet teveel laten lopen)....
Maar klinkt aannemelijk wat je zegt.....
Door Lizzy
#3389302
Ik vind het ook heel vreemd! Jeetje.. Heb je toevallig iets in of rondom het huis gebruikt om iets van onkruid of ongedierte te verdelgen? Heb je een vlooienmiddel op de hondengebruikt? Iets tegen teken?
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3389310
Uhhhh... Ze hebben sinds 6 mnd een Serestoband om; Appie vlooienpipet van Beaphar (ons tuincentrum had geen ander merk, kon niet naar een ander rijden op dat moment) sinds een week of 5 (Saar pas sinds 3 dg, dus bij haar kan het niet dat pipetje zijn)....
Dacht wel ff dat het aan de Serestoband kon liggen, maar die hebben ze al een tijdje om..... Zou eerder denken aan het pipetje, maar dan klopt het niet met Saar, want die kreeg de symptomen voordat ze het pipetje kreeg.....
Ik weet het echt niet.... mn man opperde dat ze misschien iets hebben gegeten met het uitlaten, maar Appie doet dat eigenlijk niet (ja, misschien gebeurd tijdens de laatste ronde, dan is het donker).....
Ff kijken hoe het gaat als Saar geen pijnstilling meer krijgt...
Door Lizzy
#3389322
Ik weet niet of ze in contact zijn met elkaar maar als dat wel het geval is: dan zegt het helaas niet zoveel over wie de pipet op heeft gekregen. Mij klinkt het wel als iets vergiftigingsachtigs....
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3389327
De seresto heeft alleen geholpen tegen teken..... niet tegen vlooien, dus hebben we nog een pipet gegeven.... zou dat het zijn geweest??? De Seresto zou eind vd maand af moeten (dan hebben ze em 8 mnd om)... nu al af doen????

Ter aanvulling:
Zit net te denken.... dan klopt het nog niet... Appie heeft de pipet een week of 5 geleden gekregen, daarna de pijnstilling.... Saar kreeg vorige week maandag dezelfde pijnstilling als Appie, 2 dg nadat Appie klaar was met de pijnstilling..... donderdagmiddag kreeg ze pas dat pipetje en ‘s avonds andere/zwaardere pijnstilling..... dus geen vergiftiging wat betreft combi seresto en pipet.....
Dus dan blijft de seresto over of iets gegeten buiten waar vergif op zat oid???!!!! :-\
Gebruikersavatar
Door pike
#3389336
Kan me nauwelijks voorstellen dat een serestoband die al aan het eind van zijn werkzame leven zit aan de problemen ten grondslag ligt. Als die problemen zou geven dan zou je die toch al veel eerder moeten verwachten. Maar seresto werkt volgens mij ook tegen vlooien. Imidacloprid (een van de werkzame stoffen) wordt daar in elk geval voor gebruikt en is zeker niet een specifiek gif voor teken. Onze bijen gaan er dood aan...

Maar ik begrijp ook niet goed hoe een pijnstiller tegen een of andere gifstof kan werken :-\

Lastig hoor. Mogelijk dat ze toch ergens doorheen gelopen hebben wat bespoten was?
Gebruikersavatar
Door Ina
#3389339
CindyMayella schreef: ma 11 nov 2019, 18:06 De seresto heeft alleen geholpen tegen teken..... niet tegen vlooien, dus hebben we nog een pipet gegeven.... zou dat het zijn geweest??? De Seresto zou eind vd maand af moeten (dan hebben ze em 8 mnd om)... nu al af doen????

Ter aanvulling:
Zit net te denken.... dan klopt het nog niet... Appie heeft de pipet een week of 5 geleden gekregen, daarna de pijnstilling.... Saar kreeg vorige week maandag dezelfde pijnstilling als Appie, 2 dg nadat Appie klaar was met de pijnstilling..... donderdagmiddag kreeg ze pas dat pipetje en ‘s avonds andere/zwaardere pijnstilling..... dus geen vergiftiging wat betreft combi seresto en pipet.....
Dus dan blijft de seresto over of iets gegeten buiten waar vergif op zat oid???!!!! :-\

Maar als Appie 5 weken geleden een pipet gekregen heeft en die twee liggen samen of om de beurt op hetzelfde kleed/mand, happen in elkaars nek tijdens spelen, wassen elkaars oren (en de rest) uit, heb je natuurlijk wel kans dat ook Saar dit binnen gekregen heeft.

Dus helemaal uitsluiten zou ik dat niet.

Blijft natuurlijk wel een raadsel waarom zij zoveel later klachten krijgt .... en ook waarom ze op pijnstilling reageren...

Heel naar....maar wel fijn te lezen dat ook Saar weer wat vooruit gaat.
Hopelijk gaan jullie ontdekken wat er nu aan de hand is geweest
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3389398
Vanochtend en tussen de middag heeft Saar helemaal mee gelopen met Appie (niet te lang natuurlijk) en ze leek nergens last van te hebben.... vandaag laatste dag van de pijnstilling en kijken wat er gebeurt....

Het zal een raadsel blijven, denk ik, wat er met onze takkies aan de hand was/is.... onze looproutes zijn niet veranderd; dat zou betekenen dat, indien het gif is, ergens in die route, iemand vergif heeft gespoten op de heggen etc, als ze iets van vergif hebben opgelikt.... het zijn alledaagse heggen enzo, dus voor ons niets vreemds... maar dat maakt mij wel argwanender :-\ ......
Door Siberienne
#3389400
Of toch een virus of toch toevallig. Er zijn best virussen die pijnlijke gewrichten kunnen geven. En Saar had een pijnlijk pootje, dat er niks op de foto’s te zien was zegt ook niet alles. Een husky van vrienden van mij had een pijnlijke poot door een pees in zijn voet, daar is op een gewone foto ook niks van te zien.

Maar gelukkig gaan ze nu allebei weer goed, dat lijkt me het belangrijkste :)
Gebruikersavatar
Door CindyMayella
#3406190
Up date:

Sinds gisteravond loopt Appie moeilijk, kan zn poot amper omhoog doen met plassen, langzaam met eten.... lijkt op wat er een half jaar geleden was... vanochtend DA gebeld, konden pas eind vd middag terecht... toen we tussen de middag wilden lopen, lag ie trillend op de grond, wilde lopen, maar ook weer niet..... wat urine kunnen opvangen (omdat ie s ochtends bijna niet had geplast, dachten wij eerst dat er iets met zn blaas was of in die richting)...
Omdat er nog steeds regels zijn ivm corona, moest ik Appie afgeven en uitleggen wat er was....
Resultaat: Exact hetzelfde als een half jaar geleden... alleen nu waren we er iets eerder bij..... een soort van overbelasting van zn onderrug.... weer terug naar korte wandelingen komende 2 weken (en pijnstilling) en dan weer opbouwen.... hij mag niet los lopen (mocht en kon toch al niet), niet op de bank springen (doet ie ook niet), geen trappen lopen (doet ie ook al niet)....
Wat ik dus niet begrijp:
Hij is 8.... weet niet beter dat er lange wandelingen worden gemaakt, wil ook graag lopen, is het liefst aan het wandelen... als het aan hem ligt, loopt ie de hele dag buiten.... hoe kan het dat ie ineens overbelast is????
Dat Saar het niet gewend is om lange wandelingen te maken, dat begrijp ik.... Maar Appie???? Oké, sinds half maart loopt ie langer dan normaal omdat het nu kan.... is dat dan teveel????
Door - pien -
#3406203
Ach arme Appie!
Kan dit alleen door wandelen komen?
Zou een chiropractor bijv. wat zijn? Die de boel weer goed zet indien nodig?
Is toen bij Rocco (teckelmodelletje) ook gebeurd, z'n onderrug zat niet helemaal jofel. En Rocco gaat geen trappen op, wel de bank, doet verder geen gekke dingen..tenminste, voor een Jack Russell.
Knuffel voor Appie en beterschap!
Door Lizzy
#3406306
CindyMayella schreef: wo 01 jul 2020, 18:34 Up date:

Sinds gisteravond loopt Appie moeilijk, kan zn poot amper omhoog doen met plassen, langzaam met eten.... lijkt op wat er een half jaar geleden was... vanochtend DA gebeld, konden pas eind vd middag terecht... toen we tussen de middag wilden lopen, lag ie trillend op de grond, wilde lopen, maar ook weer niet..... wat urine kunnen opvangen (omdat ie s ochtends bijna niet had geplast, dachten wij eerst dat er iets met zn blaas was of in die richting)...
Omdat er nog steeds regels zijn ivm corona, moest ik Appie afgeven en uitleggen wat er was....
Resultaat: Exact hetzelfde als een half jaar geleden... alleen nu waren we er iets eerder bij..... een soort van overbelasting van zn onderrug.... weer terug naar korte wandelingen komende 2 weken (en pijnstilling) en dan weer opbouwen.... hij mag niet los lopen (mocht en kon toch al niet), niet op de bank springen (doet ie ook niet), geen trappen lopen (doet ie ook al niet)....
Wat ik dus niet begrijp:
Hij is 8.... weet niet beter dat er lange wandelingen worden gemaakt, wil ook graag lopen, is het liefst aan het wandelen... als het aan hem ligt, loopt ie de hele dag buiten.... hoe kan het dat ie ineens overbelast is????
Dat Saar het niet gewend is om lange wandelingen te maken, dat begrijp ik.... Maar Appie???? Oké, sinds half maart loopt ie langer dan normaal omdat het nu kan.... is dat dan teveel????
Ik denk dat Appie eerder een verkeerde beweging heeft gemaakt dan dat hij zijn rug overbelast heeft. Als Appie mijn hond was? Ging ik naar Anne-Marie Cuppen. Dierenarts en chiropractor in Houten. Ik vind haar werkelijk fantastisch. Ik ben drie weken geleden met Bisq geweest omdat ze mank liep met 1 voorpoot. Anne-Marie heeft ongelofelijk zorgvuldig naar haar hele lijf en natuurlijk voorpoot gekeken en kwam tot de conclusie dat er een spier niet lekker zat. Eén behandeling en Biscuit liep weer als een trein. Dat is nu de derde keer dat ik deze ervaring heb met Anne-Marie (2de keer met Biscuit, eerste keer een achterpoot, nu een voorpoot en 1 keer met Frou Frou met achterpoot/achterhand/rug - die had een keiharde botsing gehad tijdens het spelen met haar allergrootste vriend en broer).
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door