Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3389730
Wat lief! Was al om 8 uur weg dus had het niet eerder gezien. Net terug.

Helaas slecht nieuws, het is uitgezaaid naar longen :'( :'(

Het belangrijkste nu is om haar huid rustig te krijgen. De da wil een ontstekingsremmer geven maar weten jullie een ander middeltje?

Ik weet ook niet wat de da mee wil geven, ik was zo van slag dat ik nog geroepen heb dat ze de rekening maar moeten mailen en ik heb helemaal niet meer aan de zalfjes/medicatie gedacht ::) :-[
Door Lizzy
#3389736
CallistaBea schreef: wo 20 nov 2019, 10:25 Wat lief! Was al om 8 uur weg dus had het niet eerder gezien. Net terug.

Helaas slecht nieuws, het is uitgezaaid naar longen :'( :'(

Het belangrijkste nu is om haar huid rustig te krijgen. De da wil een ontstekingsremmer geven maar weten jullie een ander middeltje?

Ik weet ook niet wat de da mee wil geven, ik was zo van slag dat ik nog geroepen heb dat ze de rekening maar moeten mailen en ik heb helemaal niet meer aan de zalfjes/medicatie gedacht ::) :-[
Oh nee :'( . Wat een ontzettend kl*te nieuws :'(

Is honingzalf een optie? Ik zweer bij honingzalf. En dan wel de goeie, de Mesitran Soft: https://www.klinion.nl/Producten/Klinid ... gzalf_Soft
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3389738
Lizzy schreef: wo 20 nov 2019, 14:34 Oh nee :'( . Wat een ontzettend kl*te nieuws :'(

Is honingzalf een optie? Ik zweer bij honingzalf. En dan wel de goeie, de Mesitran Soft: https://www.klinion.nl/Producten/Klinid ... gzalf_Soft
Nou en of. Ik wist dat het niet goed was maar dit had ik zeker niet verwacht.

Ik heb precies dezelfde honingzalf in huis maar dan de 701 ipv 700. Is iets geconcentreerder? Zou dat ook kunnen?
Door Lizzy
#3389746
Ja, dit is echt heel erg naar :'( . Zeker omdat ze zich zo goed voelt snap ik dat je niet aan dit scenario had gedacht.... :-\

Staat daar op de tube Oinment? Dat is de zalf. Die is ook prima.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3389747
Lizzy schreef: wo 20 nov 2019, 15:33 Ja, dit is echt heel erg naar :'( . Zeker omdat ze zich zo goed voelt snap ik dat je niet aan dit scenario had gedacht.... :-\

Staat daar op de tube Oinment? Dat is de zalf. Die is ook prima.
Ja staat er op. Dankjewel Lizzy.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3389800
Even een vraag mbt de honingzalf.

Ik heb het gisteravond erop gedaan en ze is met een romper aan gaan slapen.

Nu is het dus plakkerig...wat moet ik nu doen: schoonmaken? Met wat? Of zo laten?
Door Lizzy
#3389801
CallistaBea schreef: do 21 nov 2019, 11:55 Even een vraag mbt de honingzalf.

Ik heb het gisteravond erop gedaan en ze is met een romper aan gaan slapen.

Nu is het dus plakkerig...wat moet ik nu doen: schoonmaken? Met wat? Of zo laten?
Ik zou het schoon maken met warm water, romper wassen en opnieuw erop smeren.
Gebruikersavatar
Door CallistaBea
#3389802
Lizzy schreef: do 21 nov 2019, 13:41 Ik zou het schoon maken met warm water, romper wassen en opnieuw erop smeren.
Romper is al gewassen :)

Dus eigenlijk constant honingzalf er op? Niet bijv. alleen ‘s-nachts?
Door Lizzy
#3389803
CallistaBea schreef: do 21 nov 2019, 13:43 Romper is al gewassen :)

Dus eigenlijk constant honingzalf er op? Niet bijv. alleen ‘s-nachts?
Ik zou het zelf 2 keer per dag smeren. Ik heb daar goede ervaring mee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door