Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Laika
#3388970
Seven is nu al 7 weken loops en dat lijkt me niet oke. Ze vloeit altijd flink tijdens de eerste 4 weken maar nu verliest ze nog steeds af en toe wat vocht met een lichtrood drupje erin. Haar vulva is ook nog steeds wat opgezet. Kan dit ergens op duiden? Vanwege haar hartprobleem en de medicatie die ze hiervoor krijgt is een operatie erg riskant zodat castreren geen simpele oplossing gaat bieden.
Ze is nu 9 jaar
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3388972
Dat klinkt zeker niet goed. Maar waar het precies door komt kom je alleen door onderzoek achter. Er kan een ontsteking sluimeren, maar ook dat er cystes aan het rommelen zijn.

Overigens vinden ze het in Ommen geen probleem om met hartprobleem te castreren. Daar hebben ze natuurlijk ook de apparatuur en expertise. Ik zou alsnog huiverig en not amused zijn, maar stel dat er een bmo zit dan ga je die met ab niet meer schoon krijgen.
Door Lizzy
#3388976
Nee, dat lijkt me niet goed. Ik zou daar toch wel een echo van gemaakt willen hebben. Doen ze daar ook niet laparoscopisch castreren? Dan zijn ze ook minder lang onder narcose. Jeetje, bleh, sterkte! Ik hoop dat het meevalt!
Gebruikersavatar
Door Laika
#3389033
We wilden graag dat er direct goed naar gekeken werd dus zijn we vanmiddag met Seven naar Ommen gereden. Ze is goed onderzocht en er zijn geen afwijkingen gevoeld. Eerst werd nog een echo geopperd maar later bleek dat ook niet nodig. De loopsheid is blijkbaar verlengd en ze is al schijnzwanger. Pas als ze klachten krijgt die duiden op een BMO dan is een castratie noodzakelijk. We hadden ook een bultje in haar huid ontdekt en ook daar is gelijk naar gekeken. Ook hier kregen we het advies: kijk het nog maar aan. Natuurlijk werd er ook serieus naar haar hart geluisterd en de ruis is gewoon niet meer hoorbaar. Altijd fijn om te horen. We kregen het advies om de Benakor af te gaan bouwen. Ik vind dat zo'n moeilijke beslissing. Ze krijgt dit al 9 jaar en ze doet het er goed op.... daar moet ik nog even over nadenken dus. Over het advies om haar elke 9mnd te laten vaccineren tegen Weil en 1x per jaar tegen Parvo hoef ik dan weer niet lang na te denken :P Gelukkig is de voeding niet ter sprake gekomen. Maar goed wij zijn heel blij dat we geweest zijn. Het was een duur advies maar we hebben daarna in Ommen nog een fijne boswandeling gemaakt met de wetenschap dat alles oke is. Dat was onbetaalbaar.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#3389039
Fijn dat er niks aan de hand lijkt te zijn. Kan me voorstellen dat het lastig is om te beslissen of je het gaat afbouwen. Wel mooi natuurlijk dat die ruis niet meer hoorbaar is.

Wat de overige adviezen betreft ben je natuurljk geheel vrij die naast je neer te leggen :biggrin2: Over voeding hoef je het met hem niet te hebben. Als je zegt dat je zelf samensteld loopt die nog net niet gillend weg :biggrin2:
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door