Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door *Remy*
#3387376
Heb de zoekfunctie al uitgebreid gebruikt, maar blijf twijfelen wat mijn reutje van 10 jaar te laten eten nadat er vanmorgen 3 kiezen (boven) en 3 van die kleinere tandjes verwijderd zijn. Bij eerdere gebitsbehandelingen van 1 van mijn honden gaf ik gewoon een paar dagen kvv totdat alles genezen was, maar dit zijn toch wel grote wonden. Ik neig ernaar om pompoen te koken en pureren en hem dit samen met gekookte kipfilet te geven, misschien zo'n 3 dagen. Daarna kvv om na zo'n 2 weken terug te gaan naar barf.

Is het iets om hem 3 dagen gekookte pompoen met kipfilet te geven of zouden jullie hem direct vanaf vanavond al kvv geven (hij bijt daar niet op; slurpt het snel naar binnen)
#3387379
*Remy* schreef: di 08 okt 2019, 14:50 Heb de zoekfunctie al uitgebreid gebruikt, maar blijf twijfelen wat mijn reutje van 10 jaar te laten eten nadat er vanmorgen 3 kiezen (boven) en 3 van die kleinere tandjes verwijderd zijn. Bij eerdere gebitsbehandelingen van 1 van mijn honden gaf ik gewoon een paar dagen kvv totdat alles genezen was, maar dit zijn toch wel grote wonden. Ik neig ernaar om pompoen te koken en pureren en hem dit samen met gekookte kipfilet te geven, misschien zo'n 3 dagen. Daarna kvv om na zo'n 2 weken terug te gaan naar barf.

Is het iets om hem 3 dagen gekookte pompoen met kipfilet te geven of zouden jullie hem direct vanaf vanavond al kvv geven (hij bijt daar niet op; slurpt het snel naar binnen)
Ik weet niet of ik gekookte pompoen zou geven maar ik zou het eten in ieder geval een dag of 2 a 3 koken ja. Ik deed niet eens kipfilet, ik kookte de KVV gewoon heel even (met wat extra vocht).

Sterkte met de patiënt :-*
#3387380
Lizzy schreef: di 08 okt 2019, 15:07 Ik weet niet of ik gekookte pompoen zou geven maar ik zou het eten in ieder geval een dag of 2 a 3 koken ja. Ik deed niet eens kipfilet, ik kookte de KVV gewoon heel even (met wat extra vocht).

Sterkte met de patiënt :-*
Dank je Lizzy, voor de snelle reactie en beterschapswens.

Kvv dus in n pannetje wat water erbij en dan 10-15 minuten laten koken ? Zo bedoel je t toch?
#3387385
*Remy* schreef: di 08 okt 2019, 15:31 Dank je Lizzy, voor de snelle reactie en beterschapswens.

Kvv dus in n pannetje wat water erbij en dan 10-15 minuten laten koken ? Zo bedoel je t toch?
Ik zou het zelf wat korter laten koken. Laten we zeggen een minuutje of 3 a 4. En verder, ja, in een (oud :biggrin2: ) pannetje met wat water erbij.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door