Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaio
#3385233
Een vergrote prostaat met cysten. Heeft iemand daar al ervaring mee hier?
Ben gewoon benieuwd.
Na flinke AB wordt er hier nu Ypozane gegeven, dat verkleint de prostaat dan wel weer. Maar slechts maanden. Of het wat aan de cysten doet daar kan ik weinig info over vinden. ( we gaan te zijner tijd wel opnieuw echo laten maken)
En natuurlijk wordt de castratie chip genoemd en castreren.
Daar ben ik best huiverig voor, niet zozeer alleen voor het zeer waarschijnlijke vachtprobleem.
Maar meer voor de ED + artrose en de hypermobiele pols, die altijd dus al doorgezakt staat.
Plus daarbij vind ik hem niet heel zeker, hij heeft van die rare angsten, durft niet door smalle gangen, vreemde huizen in, is er een keer in een situatie iets misgegaan bijv met de loopplank en auto, of trimtafel, onthoud hij die specifieke situatie. ( loopplank geen probleem alleen dus op de oprit voor het wandelen , zoiets dus ::) )
Daarnaast kan ie wel lekker opgewonden erbij lopen, en ook heel groots doen bij andere ( onbekende) honden, echt wel reuig , maar ik vind dat dubbel. Hij heeft zijn testosteron waardoor die zo doet maar ook zeker zijn onzekerheid. Met veel training reageert ie er niet zo meer op en loopt het liefst mee met me, of gaat snuffelen.
Kan natuurlijk een chip proberen, maar geloof dat daarvan de ervaringen ook erg uiteenlopen.
En een reu veroudert nou eenmaal snel na castratie, en dan heb ik een ras die wel gevoelig is voor luiigheid en vetzucht.
Maar goed nu is ie al heel lang niet fit. Wel nog wel vrolijk en gaat graag mee maar kakt dus heel snel in. En dan krijg je de grote vraag komt dit door artrose? Zat me niet lekker. En met zijn niet eten, bloedpoepen dus uiteindelijk dit probleem tegengekomen. Komt het ook door de prostaat? Zal ook niet fijn lopen zijn he?
Zo ook gewoon fijn om even op te schrijven hoor ;)
Door Lizzy
#3385252
Kaio schreef: di 03 sep 2019, 10:37 Een vergrote prostaat met cysten. Heeft iemand daar al ervaring mee hier?
Ben gewoon benieuwd.
Na flinke AB wordt er hier nu Ypozane gegeven, dat verkleint de prostaat dan wel weer. Maar slechts maanden. Of het wat aan de cysten doet daar kan ik weinig info over vinden. ( we gaan te zijner tijd wel opnieuw echo laten maken)
Bij mijn weten (maar ik weet er niet zo heel veel van) helpt Ypozane niet tegen de cystes. Die moeten echt leeggeprikt worden wil je ze "weg" hebben.
En natuurlijk wordt de castratie chip genoemd en castreren.
Ik vind het maar zeer de vraag of dat wel gaat werken, eerlijk gezegd. Ook die castratie doet niets aan de cystes.
Daar ben ik best huiverig voor, niet zozeer alleen voor het zeer waarschijnlijke vachtprobleem.
Maar meer voor de ED + artrose en de hypermobiele pols, die altijd dus al doorgezakt staat.
Plus daarbij vind ik hem niet heel zeker, hij heeft van die rare angsten, durft niet door smalle gangen, vreemde huizen in, is er een keer in een situatie iets misgegaan bijv met de loopplank en auto, of trimtafel, onthoud hij die specifieke situatie. ( loopplank geen probleem alleen dus op de oprit voor het wandelen , zoiets dus ::) )
Daarnaast kan ie wel lekker opgewonden erbij lopen, en ook heel groots doen bij andere ( onbekende) honden, echt wel reuig , maar ik vind dat dubbel. Hij heeft zijn testosteron waardoor die zo doet maar ook zeker zijn onzekerheid. Met veel training reageert ie er niet zo meer op en loopt het liefst mee met me, of gaat snuffelen.
Kan natuurlijk een chip proberen, maar geloof dat daarvan de ervaringen ook erg uiteenlopen.
Ik kan het me voorstellen, dat je er huiverig voor bent. Ik denk ook terecht.
En een reu veroudert nou eenmaal snel na castratie, en dan heb ik een ras die wel gevoelig is voor luiigheid en vetzucht. Maar goed nu is ie al heel lang niet fit. Wel nog wel vrolijk en gaat graag mee maar kakt dus heel snel in. En dan krijg je de grote vraag komt dit door artrose? Zat me niet lekker. En met zijn niet eten, bloedpoepen dus uiteindelijk dit probleem tegengekomen. Komt het ook door de prostaat? Zal ook niet fijn lopen zijn he?
Zo ook gewoon fijn om even op te schrijven hoor ;)
Kun je hem niet een tijdje op pijnstilling zetten om te kijken of het van de artrose is? Of krijgt hij dat al? Andere pijnstiller dan?

Bloedpoepen is natuurlijk wel raar. Is het zeker dat dit van de cystes komt? Of is er iets anders met de prostaat?

Ik kom zowaar deze tegen op Internet. Misschien ken je 'm al, misschien niet: http://www.vetined.nl/news/58/show
Gebruikersavatar
Door Kaio
#3385266
Nou net toevallig die pagina nog niet ;D
Ypozane is geloof ik Osateronacetaat
Maar hij heeft ook die paraprostaatcysten. Daartegen helpt geloof ik niets. En leeghalen is ook niet alles, en komt vaak terug. Maar wellicht dat als de prostaat kleiner is dat er weer meer ruimte voor alles is .
En het gaat inderdaad gecontroleerd worden met echo's.
Hij krijgt niet standaard pijnstillers, nu wel al 2 dagen galliprant voor het eerst, ( volgens mij toch iets verstijfd na de echo) denk dat dat wel iets doet.
*edit hij heeft wel eerder tijdje caprofen gehad maar daar merkte ik niet minder gekreun bij gaan liggen *

Het bloedpoepen kon komen door te veel persen of omdat ie door moeite met ontlasten en heel vaak beetjes kakken toch wel wat ontsteking erin zou kunnen hebben. Zijn symptomen leken ook wel op een dikke darm ontsteking ( niet persee op prostaat) maar het bleef aan de gang dus de prostaat zou ook weer oorzaak kunnen zijn. Iets met kip en ei. En hij at dus heel vaak niet, maakte aanstalten maar had er toch geen zin in. Dus dan denk ik verklein dat ding maar eens. ( als we dat niet deden zou je juist weer zien dat het in de vakantie in fr van ons misgaat ::) )

Ik zag trouwens ook van phytonics prost-aid. Weet niet of er daar ervaringen van zijn hier?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door