Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ellenned
#3372114
De fokster heeft paar dagen geleden al contact opgenomen met hun,heeft ook contact gehad met Cindy, maar de pupjes waren gegroeid dus nu kijkt ze het nog aan met bijvoeren
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3372117
En kittens? Die moeten te vinden zijn en ze zou niet de eerste moederhond zijn die er kittens bij neemt. Die zijn ook perfect te bemoederen en te zogen.

Niet ideaal, maar misschien beter dan niets?
Door ellenned
#3372127
pearlsofpassion schreef:En kittens? Die moeten te vinden zijn en ze zou niet de eerste moederhond zijn die er kittens bij neemt. Die zijn ook perfect te bemoederen en te zogen.

Niet ideaal, maar misschien beter dan niets?
Ja precies, heeft ze ook al oproepen voor gedaan , maar ook helaas niets.
Om 11.00 heeft ze nu een afspraak bij de da om de melkproduktie af te remmen, en de hormonen rustig te krijgen. Het is moeilijk omte zien hoe gestresst ze is.
In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken.
Door Lizzy
#3372134
ellenned schreef:Ja precies, heeft ze ook al oproepen voor gedaan , maar ook helaas niets.
Om 11.00 heeft ze nu een afspraak bij de da om de melkproduktie af te remmen, en de hormonen rustig te krijgen. Het is moeilijk omte zien hoe gestresst ze is.
In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken.
Als dat middels Contralac of Galastop is moet je je ook wel eerlijk afvragen of het middel niet erger is als de kwaal. Wat een verschrikkelijke rotzooi is dat :-X . Salie thee of salie druppels van Vogel werken ook melkremmend trouwens.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3372137
ellenned schreef:Ja precies, heeft ze ook al oproepen voor gedaan , maar ook helaas niets.
Om 11.00 heeft ze nu een afspraak bij de da om de melkproduktie af te remmen, en de hormonen rustig te krijgen. Het is moeilijk omte zien hoe gestresst ze is.
In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken.

Waar woont ze ergens? Ver van België wss?
Door ellenned
#3372151
pearlsofpassion schreef:Waar woont ze ergens? Ver van België wss?
Hengelo Ov, dus dat is best een eindje weg ja.

2 tepels zijn al helemaal stuk en aan het ontsteken. Er schijnt nog veel rommel in haar baarmoeder te zitten, daar krijgt ze nu AB voor en pijnstilling.Ik dacht dat honden ook gecuretteerd werden maar dat heb ik dus mis ::)
Wat ze verder krijgt weet ik eigenlijk niet.
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3372152
ellenned schreef:Hengelo Ov, dus dat is best een eindje weg ja.

2 tepels zijn al helemaal stuk en aan het ontsteken. Er schijnt nog veel rommel in haar baarmoeder te zitten, daar krijgt ze nu AB voor en pijnstilling.Ik dacht dat honden ook gecuretteerd werden maar dat heb ik dus mis ::)
Wat ze verder krijgt weet ik eigenlijk niet.
Is de nageboorte er wel goed uitgekomen? Zo zonder zuigende pup... :-\
Pfff... Wat een ellende. Dan was ze beter leeg gebleven. :'(
Ik duim dat het goed komt.
Goed dat ze AB krijgt, voor de mastitis ook. Krijgt ze ook pijnstilling?

Heeft ze nu iets gehad om de melkproductie te stoppen? Want in dat geval zou ik zeker haar ontstoken tieten leeg proberen krijgen. Veel hogere kans op snel herstel en zonder restschade.
De andere zou ik elke 4 uur (om te beginnen) een klein beetje druk aflaten (dus melken) en dat afbouwen. En goed voelen dat er geen harde pijnlijke plekken ontstaan die je moet uitmasseren. Om te verhinderen dat ze ook gaan ontsteken. De melk gewoon laten zitten is niet zo'n gezond iets... :-\
Ze moet natuurlijk geen productie gaan opdrijven, dus enkel het hoogst noodzakelijke eraf laten.
Door ellenned
#3372154
pearlsofpassion schreef:Is de nageboorte er wel goed uitgekomen? Zo zonder zuigende pup... :-\
Pfff... Wat een ellende. Dan was ze beter leeg gebleven. :'(
Ik duim dat het goed komt.
Goed dat ze AB krijgt, voor de mastitis ook. Krijgt ze ook pijnstilling?
Dat weten ze niet goed. Voordat het dode pupje geboren werd kwam er een vruchtzak vol rommel er uit. Uit de echo blijkt dat er nog rommel in de baarmoeder zit. Ze houden het goed in de gaten, veel echo s en ze krijgt idd ook pijnstilling.
Eerste nestje, haar vorige teefje bleef leeg , en er gaat geen volgende meer komen...triest allemaal
Gebruikersavatar
Door pearlsofpassion
#3372155
Dat klinkt als een vruchtzak (met dode inhoud) van een andere pup.
Placenta komt na de pup en niet in een vruchtzak.
Dan zou ze beter iets krijgen om dat uit te drijven. Stimulatie van de tepels en melkgift doet dat ook, maar ja....
Pfff nee, dit is echt niet leuk.
Door ellenned
#3372159
pearlsofpassion schreef:Dat klinkt als een vruchtzak (met dode inhoud) van een andere pup.
Placenta komt na de pup en niet in een vruchtzak.
Dan zou ze beter iets krijgen om dat uit te drijven. Stimulatie van de tepels en melkgift doet dat ook, maar ja....
Pfff nee, dit is echt niet leuk.

Oke, ik zal eerlijk zeggen dat ik er echt helemaal geen verstand van heb, maar ik zal het in ieder geval tegen haar zeggen bedankt
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#3372184
ellenned schreef:Ik weet absoluut niet hoe honden emotionele pijn ervaren maar dat ze het heeft is overduidelijk.
Iedere keer als ik naar die foto kijkt breekt mijn hart :-[

Heel veel fb groepen, fokkers, dierenasiels, dierenartsen, het houdt denk ik nu op
Onze Pum heeft pups gehad, die zijn op een week of 4 allemaal overleden.

Ik kreeg, toen ik haar een paar maanden had, een filmpje met pups doorgestuurd. Schattig dus ik speelde het af, met geluid :'( Pum schoot helemaal in de stress bij het horen van de geluidjes, rende in paniek het huis door. Ik huil nog als ik er aan denk, vreselijk was het!

Ik hoop dat het tollermeiske gauw fysiek en mentaal opknapt :-*
Door ellenned
#3372192
Inge en Bono schreef:Onze Pum heeft pups gehad, die zijn op een week of 4 allemaal overleden.

Ik kreeg, toen ik haar een paar maanden had, een filmpje met pups doorgestuurd. Schattig dus ik speelde het af, met geluid :'( Pum schoot helemaal in de stress bij het horen van de geluidjes, rende in paniek het huis door. Ik huil nog als ik er aan denk, vreselijk was het!

Ik hoop dat het tollermeiske gauw fysiek en mentaal opknapt :-*
Pffft niet te doen zeg , wat een verdriet om dat te moeten zien en wat er dan bij de hond weer gebeurt he :-[
Gebruikersavatar
Door chery
#3372209
Ach wat een vreselijke ellende!!! Die rotzooi moet uit de baarmoeder, maar of ze dat alleen met AB gaan redden???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door