Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Paulus5
#3371973
Of zou ik geven wat ik normaal geef van gemalen barf? Maar kleine beetjes? Normaal reageert ze er goed op. Toch al de 3,5 maand dat we ze hebben
En hij is nog een pup van 5 maand dus daarom dat ik voorzichtig wil zijn
Ik ga straks da eens bellen. Normaal werkt ze niet op donderdag dus hopelijk kan ik morgen langs gaan dan

Hij krijgt inderdaad probiotica. Okygest geef ik wel niet maar mogen ze dit hebben bij elke ziekte? Dan bestel ik dit even
Door Lizzy
#3371976
Julie5 schreef:Of zou ik geven wat ik normaal geef van gemalen barf? Maar kleine beetjes? Normaal reageert ze er goed op. Toch al de 3,5 maand dat we ze hebben
En hij is nog een pup van 5 maand dus daarom dat ik voorzichtig wil zijn
Ik ga straks da eens bellen. Normaal werkt ze niet op donderdag dus hopelijk kan ik morgen langs gaan dan

Hij krijgt inderdaad probiotica. Okygest geef ik wel niet maar mogen ze dit hebben bij elke ziekte? Dan bestel ik dit even
Ik zou zelf wel gemalen BARF durven te geven. Maar om het te adviseren vind ik dan altijd weer wat anders.... Drinkt hij nog wel goed? Okugest is voor maag en darmproblemen. Verkopen ze ook gewoon bij de apotheek of drogist. Van VSM.
Door Paulus5
#3371978
Hij drinkt wel minder dan ervoor heb ik gemerkt. Ik probeer hem wel telkens op zijn drinkbak te wijzen. En snap ik wel, maar ga het ook zo geven dan gewoon in kleine beetjes en zie hoe het loopt.
Ik zal dan okugest halen straks als dat zowieso gegeven mag worden en bij apotheek te vinden is. Hoeveel mogen ze daarvan krijgen? Puppy is 16 kg nu ongeveer
Door Paulus5
#3371990
Advies gekregen van dierenarts: zuiver gemalen rundsvlees gekookt en rijst gedurende paar dagen
Is waarschijnlijk giardia. Dan zal ik dit advies maar volgen? ;)
Staal ontlasting wordt onderzocht
Door Lizzy
#3372056
Julie5 schreef:Advies gekregen van dierenarts: zuiver gemalen rundsvlees gekookt en rijst gedurende paar dagen
Is waarschijnlijk giardia. Dan zal ik dit advies maar volgen? ;)
Staal ontlasting wordt onderzocht
Kun je doen hoor. Ik vind rijst dan alleen geen goede optie want rijst verteert voor geen meter en belast de darmen nogal zwaar. Wil je dat toch geven, geef dan witte rijst dat je langer kookt dan noodzakelijk.

Giardia-diarree stinkt overigens vreselijk. Het stinkt ook eigenlijk niet meer naar poep.

Om je hond aan te sporen om te drinken kun je bone broth maken of het water verdunnen met wat yoghurt.
Door Paulus5
#3372067
Ja stinkt inderdaad vreselijk. En om dan na een ongelukje s nachts beneden te komen, is het dubbel plezier, de hele keuken ruikt dan verschrikkelijk

Ik heb daarnaast ook twee soorten medicatie gekregen voor tien dagen: ultradiar en metrobactin.
Puur probiotica en vkm okugest (vanaf morgen) krijgt hij ook.
Die rijst zou ik ook liever niet geven maar zou ik die kunnen (tegen da advies in) weglaten? Ik zou liefst gewoon vlees geven zoals ik voordien deed zonder koolhydraten maar wist de werking nu niet. Daarom dat ik het even vraag. Maar als u ook zegt dat het niet noodzakelijk is dan laat ik het liever weg. Hij gaat nu ook geen tekorten hebben van een week enkel rundsvlees zonder de koolhydraten. Krijgt hij anders ook niet

En bone broth heb ik gemaakt een tijdje terug. Heb er nog ingevroren zitten. Maar kan dit gewoon twee eetlepels bone broth met glas water mengen bv?
Door Too
#3372128
Waarom begint je da met metrobactin en niet eerst panacur , weet je dat?
Zoals je in de tekst van Parelridder leest zet je dat bij voorkeur pas in als panacur niet werkt ( en dat je panacur wat langer gebruikt en na een korte pauze herhaalt mocht dat nodig zijn)

Giardia gedijt erg goed op koolhydraten .. ik zou denk ik toch mijn eigen voer / vers kiezen
Door Paulus5
#3372139
De uitslag is zoals verwacht positief op giardia
De dierenarts heeft dit voorgeschreven. Kan wel even navragen voor panacur eventueel. Is dit beter voor giardia? Heb niet zo veel kaas gegeten qua medicatie van honden, sorry.
Anders bel ik nog even vanmiddag.

En ik ga zowieso geen koolhydraten geven en geef nu zuiver rundsvlees. Ik was van plan van binnen een 10tal dagen weer het gewone gemalen vlees dat ze anders krijgt te geven.
#3372140
De rijst wordt aangeraden ivm het stoppen effect, niet omwille van de voedingswaarde oid.
Volgens mijn moeder werkt kookvocht van rijst ook ( kregen wij vroeger ook bij diarree) zonder dat je de rijst zelf geeft. Maar ik weet dus niet 100% zeker of dat klopt... ::)
Maar eierschaalpoeder of gemalen bot, kan dus ook om te stoppen. Zonder iets van calcium of rijst krijg je zowiezo diarree.
Door Lizzy
#3372141
Ja, dat klopt, dat deed men "vroeger", rijstwater geven. Maar het helpt allemaal niks en bij giardia gaf ik inderdaad geen rijst en ook geen rijstwater. Ik zou zeker iets van calcium geven (gemalen eierschaalpoeder) want anders houdt ze dunne ontlasting alleen al daardoor.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door