Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#3370369
En wat als je vaccinatie niet aanslaat en jij denkt van wel? Das pas een vals gevoel van veiligheid. Dat is trouwens een veel grotere kans dan dat de test fouten geeft. Er wordt altijd een controle meegedraaid. Veel fout kan daar niet op zitten.
Door zurca
#3370370
Ik heb inderdaad ook gelezen over vals positieve uitslagen maar de kans daarop is erg klein. Zoals PoP al schrijft, de kans dat een vaccinatie niet of deels aanslaat is groter.
Hier heb je de link naar gekwalificeerde dierenartsen;
https://www.vaccicheck.nl/lijst-van-vac ... nTZTeoSeuw

Hier op BP is ook veel info over titeren, via de zoekfunctie kun je er specifiek op selecteren en er zijn hier mensen die er veel over weten ;)

Edit; Mocht je toch ook willen meelezen bij de FB groep, je kan je daar inderdaad niet zelf toevoegen maar je kan je door het beheer laten toevoegen ;)
Door Janie2
#3370374
Waar vonden jullle dat over vals positieve titeruitslagen?
Distemper/care vind ik altijd een moeilijk verhaal, mijn hond scoort al jaren laag (net voldoende). Zou een distemper vac fijn vinden (met check erna) alleen die rot vaccinatie bestaat niet singel, en dan jas je leverz en parvo er ook weer in.
Door Paulus5
#3370375
Dat is correct wat je zegt dat het ook na vaccinatie toch niet kan aanslaan. Ik zal eens zoeken in de lijst. Mijn eigen da staat er niet tussen maar vind het zo sneu om te veranderen van da omdat hij niet wil titeren. En ik denk niet dat ernaar vragen veel verschil gaat maken want het is zo een typische ‘ik verkoop brokken en je mag enkel brokken geven aan je hond’ da. Dus hij weet ook niet van de KVV/barf. Alhoewel ik het beter zou vertellen misschien maar zou dit zo nuttig zijn dat hij zit weet?
Door zurca
#3370384
Janie2 schreef:Waar vonden jullle dat over vals positieve titeruitslagen?
.
Ik heb niet specifiek gelezen van iemand die dat had maar meer op sites dat het voor kan komen maar dat niet vaak gebeurd.
Julie5 schreef:Dat is correct wat je zegt dat het ook na vaccinatie toch niet kan aanslaan. Ik zal eens zoeken in de lijst. Mijn eigen da staat er niet tussen maar vind het zo sneu om te veranderen van da omdat hij niet wil titeren. En ik denk niet dat ernaar vragen veel verschil gaat maken want het is zo een typische ‘ik verkoop brokken en je mag enkel brokken geven aan je hond’ da. Dus hij weet ook niet van de KVV/barf. Alhoewel ik het beter zou vertellen misschien maar zou dit zo nuttig zijn dat hij zit weet?
Om te titeren hoef je toch niet ook gelijk van DA te veranderen? Mijn eigen DA doet het ook niet, of eigenlijk ze doen het wel maar staan niet op de lijst. Ik ben gewoon voor het titeren naar een DA van de lijst gegaan. Daar laten titeren en toen het nodig was daar laten vaccineren. Voor andere dingen ga ik dan weer naar de eigen DA ;) Zou echt een DA van de lijst nemen want die hebben ervaring en kunnen de resultaten goed "lezen" Dat is de reden waarom ik er niet voor bij mijn eigen DA geweest ben ook al kunnen zij de vaccicheck aanvragen als een klant dat wil.
Door Lizzy
#3370424
Julie5 schreef:Ik kan me inderdaad niet toevoegen op die Facebookgroep wat jammer is
Maar vroeg me wel nog af of dit niet een soort van valse veiligheid geeft? Want er kunnen altijd fouten inzitten toch? En als je dan vaccinatie uitstelt en blijkt toch nodig geweest te zijn :-\
Het aantal vals positieve uitslagen zijn echt zooo klein dat dat onder de noemer "niet interessant" weggestreept kan worden. Maar nou wat anders. Nou laat je je hond enten en titer je niet en is je enting niet aangeslagen. Kun je onmogelijk weten (of de enting al dan niet is aangeslagen) want je titert niet. Is dat niet geen valse veiligheid? Je hebt je hond immers gevaccineerd en dus hij beschermt. Maar dat is dus niet altijd het geval. Je moet daarnaast ook weten dat een goed gevaccineerde hond eigenlijk levenslang geïmmuniseerd is. Tenzij je een non of low responder hebt. En titer bevestigt dat (of je hond geïmmuniseerd is of niet). Dus het geeft je geen valse veiligheid maar extra veiligheid zeg maar.
Door Lizzy
#3370425
Tobi Kooiker schreef:Ik vraag mij altijd af hoe DA's het kunnen leren en er ervaring mee kunnen krijgen als iedereen alleen maar naar een select groepje gaat om te titeren?
Ze kunnen begeleiding krijgen van titerende dierenartsen met veel ervaring (en vele die daar echt voor open staan!) en ze kunnen begeleiding krijgen van NML health. En ze kunnen natuurlijk ook zelf best wel investeren en veel lezen over titer. Zoals ook die beginnende titer dierenartsen hebben gedaan.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door