ik had me hier aangemeld in de hoop dat ik zo wat dingen kon vinden maar heel eerlijk ik zie door de bomen het bos niet meer

ik heb een hond van 11 jaar waar vorig jaar september de tandjes van zijn schoongemaakt en daarvoor dus bloed geprikt nu kwam daar uit dat haar nierwaardes ietsjes verhoogd waren. verder is ze niet ziek. ook drinkt ze niet veel, ik merk verder niks aan haar.
in november opnieuw wat uitgebreider getest en vanaf toen heb ik waardes: ze heeft toen trouwens ook een echo gehad en daar was niks raars op te zien.
SDMA 14 μg/dL (boven de 14 word hij hoog )
CREA 118 μmol/L referentie interval 44 - 159
UREA 9,4 mmol/L referentie interval: 2.5 - 9.6
BUN/CREA 20
december
jaa 1 puntje gezakt
SDMA 13
eind januari
SDMA 17
zoals je ziet van 13 naar 17 gegaan

urine was verder wel steeds goed.
vandaag opnieuw bloedgeprikt hier zal ik morgen de uitslag van krijgen
ik weet niet hoe dit zo ineens omhoog is gegaan maar ik ben haar in die tijd renske gaan geven (graanvrij) en een ander soort brok. (eerst altijd orijen gehad en nu wolfsblut wild duck senior) ik ben met die renske gestopt in de hoop dat dit het misschien is geweest.
nu ben ik dus aan het zoeken wat is goed voor de nieren.
alleereerst vers vlees dus. dit ben ik ondertussen aan het proberen maar helemaal alleen dat eet ze niet. maar met scheshir wel dus ik probeer steeds meer kvv te geven en minder scheshir. welke kvv? nou omdat ze een verhoogde aalvleesklier heeft gehad (deze is tot nu toe wel weer goed) ben ik terughoudend met vet eten. bandit nierdieet is erg vet ik kwam dus buddys nierdieet tegen en deze is een stuk minder vet dus ik wil haar zoveel mogelijk van deze gaan geven. maar goed dit heeft dus tijd nodig bij haar.
tweede wat ik steeds tegen kom is solidago
is dit wat om aan haar te geven en zo ja is dan solidago of puur nier beter? en welke dosering dan van de solidago want ze weegt 10 kilo.
dan lees ik steeds over omega 3
maar welke is dan nu echt de beste hiervoor? en in welke dosering? ik wil best capsules kapot knippen ofzo omdat ik las dat doils niet goed was omdat deze in een flesje zit.
ik weet dat er een hoop topics over zijn. en ik heb er hier al echt veel gelezen maar er staan zoveel verschillende dingen en ook de doseringen weet ik dan niet.
ook weet ik niet hoe erg het nu allemaal is. ik ben idd een erg overbezorgd baasje daar ben ik me van bewust. steeds hoor ik van de dierenartsen wacht maar even af. maar ja hoelang moet je afwachten?