Omdat ze een gecastreerd teefje is, dacht ik natuurlijk meteen aan incontinentie als gevolg daarvan. Maar ik vind het zo vreemd dat ze meteen na de middagwandeling in d'r mand plast. Ze loopt altijd los, kan plassen en poepen waar ze wil, plast en poept ook onderweg, alles normaal. Na de avondwandeling krijgt ze haar maaltijd, en daarna slaapt ze rustig 10-12 uur achter elkaar door zonder dat ze naar buiten moet en zonder dat ze ook maar één druppel verliest.
Het enige wat ik kan verzinnen is dat het iets met de buitentemperatuur te maken heeft, c.q. met het feit dat ze een winterjas aanheeft als het vriest. De vier, vijf dagen vorige week dat ze droog bleef, was het weer wat warmer buiten (4-5 graden boven nul), en dan hoeft ze geen winterjas aan. De week daarvoor, toen ze ook in d'r mand plaste na het wandelen, was het -14 tot -18, en dus had ze een winterjas aan. Vanochtend was het -2 maar zonnig, dus geen jas aan > geen mandplassen na het wandelen. Toen we vanmiddag gingen wandelen, was het -9, dus jas weer aan, en meteen ligt er een grote natte vlek in d'r mand. Het is volgens mij niet zo dat ze het bewust ophoudt tot ze weer lekker warm binnen is, om er dan eens goed voor te gaan zitten; het loopt echt uit d'r muts wanneer ze rustig ligt te liggen.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Ze plast en poept wel gewoon met d'r jas aan, vindt het ook niet vervelend om die te dragen. Ik heb dus niet het idee dat ze het ophoudt omdat het niet prettig plassen is in die jas.