Lizzy schreef:
Je percentages zijn prima.
Maar jeetje, wat een narigheid joh! Heb je enig idee wat de oorzaak is? Heel verstandig dat ze aan het infuus is gelegd.
Prima!
Ik heb op een website gelezen dat je een hond met nierproblemen geen selderij (en dus ook geen bleekselderij) en peterselie moet geven. Vanwege de vochtafdrijvende werking. Dat staat hier: http://dogaware.com/health/kidneydiet.html. Er staat helaas niet echt goed uitgelegd waarom niet maar ik zou zelf geen risico willen nemen...
Sowieso is dit wel een handige lijst voor je om te kijken wat meer/minder fosfor bevat: http://dogaware.com/health/kidneytable.html
Prima. Pasta vind ik normaal gesproken echt drie keer niks maar aangezien het weinig fosfor bevat is het een goede keus.
Prima. Als visolie zou ik echt de beste kwaliteit willen in jouw plaats. Ik vind zelf alle visolie in een fles afvallen (ivm ranzig worden van het vet). Dus ik zou voor een capsule gaan. Ik vind de visolie van Solgar super fijn. En ook de wilde zalmolie capsules van Solgar. Die kun je bestellen bij I-Herb voor een goede prijs. Doils liet ik dus voor wat het is.
Prima. Ik zou zelf toch ook proberen een klein beetje nier te geven. Lamsnier.
Volgens mij mag je alles wat je daar noemt gewoon voeren. Het ontloopt elkaar ook allemaal niet zo heel erg, qua fosforgehalte. Zie ook die lijst op dogaware.
Vis is in de regel behoorlijk rijk aan fosfor (zie ook de lijst). Ik zou zelf nu even geen vis geven. Een eitje moet kunnen.
Ik zou absoluut Solidago tabletten gaan geven ter ondersteuning. Ik vind die van A. Vogel heel goed. Je kunt daar 1 tablet per dag van geven. Puur Kidney van NML health is ook prima. Deze tabletjes at Linga zo uit m'n hand.
Heel veel sterkte. Ik hoop dat ze gauw opknapt.
Zo, ff voor gaan zitten.
Bliss ligt hier lekker te slapen, dus even een reactie op jouw bericht.
Fijn dat de percentages goed zijn.
Heb even snel door de links gebladerd die je hebt toegevoegd, maar pfffff daar klinkt het een stuk ingewikkelder dan het nierdieet van bp

Als ik deze percentages zo aan houd, doe ik het dan goed?
Of echt alles gaan berekenen aan de hand van kcal ed?
Tja, een oorzaak, er staat urine op kweek en er is vanmiddag een echo gemaakt en dat zag er niet goed uit. Haar linker nier is heel erg klein en de rechter kon niet eens gevonden worden. Verder is haar kalium, calcium goed, ook geen baarmoederontsteking. Dus het is echt gissen. Waarschijnlijk haar leeftijd. Bliss is ruim 11,5.
Morgen ga ik nieuwe groenten inslaan die laag in fosfor zijn. En kan ik ze dan ook beter koken?
Ze kreeg vanavond haar groenten en pompoen ze vond de hoeveelheid groenten echt vreselijk. Heeft dus ook niet alles opgegeten. Misschien toch ipv pompoen en zoete aardappel maar pasta en rijst. Krijgen ze hier eigenlijk nooit, maar ja, ze moet wel eten.
Ik ga de visolie capsules zo gelijk bestellen. En hoeveel kan ik er daarvan geven? En moet ik dit aftrekken van het vet dat ze krijgt?
Lizzy, geef je de hele capsule of knijp je ze leeg?
Okee, toch een beetje nier.
Had begrepen dat je dit beter niet kan geven ivm zout en afvalstoffen.
Heb even gekeken naar de lijsten op de site die je gaf, maar kan daar eigenlijk alleen maar de "standaard" vlees soorten vinden als rund kip en kalkoen.
Maar zal morgen even verder zoeken.
Ben niet meer zo helder
Vis gaat hem dus niet worden, maar alleen visolie.
En een eitje en af en toe alleen het eiwit ga ik zeker doen.
Morgen even op jacht naar solidago.
De puur kidney gaat zeker lukken, denk dat ik die al voorgeschreven ga krijgen van de da, want ze doen zoveel mogelijk homeopathisch
Het is nu alleen even kijken wat ik kan met pijnstilling. Want ook die heeft ze eigenlijk nodig voor haar spondylose.
Ze krijgt al wel puur spondy en flexijoint, maar dit is niet afdoende.
Ze heeft de afgelopen weken metacam gehad en dat heeft haar nieren natuurlijk ook geen goed gedaan. Had ik het maar geweten

Je zou ze bijna niks meer durven geven op dat gebied
Nou, morgen en woensdag nog aan het infuus en heel hard duimen dat de waardes gezakt zijn.
Kan mijn steun en toeverlaat nog lang niet missen.
Verstuurd vanaf mijn Mi A1 met Tapatalk