Kayne, onze Beagle van bijna 13 jaar, is al een tijdje af en aan misselijk. We hebben de leverwaardes maar weer eens laten checken. Hij heeft al jarenlang phenoral en kaliumbromide voor zijn epilepsie dus houden we die lever in de gaten. Tot nog toe leek dat prima te gaan op de alkalische fosfatase na. Dat stijgt heel langzaam maar dat kon volgens de da om allerlei redenen zijn.
Maar nu gaat het dus niet zo lekker meer. Eind december had hij een kwaadaardige tumor in zijn anus en bij een echo ter controle kwamen we ook tumoren tegen in de lever. Gelijk een biopt gedaan en daar kwam een langzaam groeiende tumor uit. Maar wel meerdere in de lever.
Nu hij misselijk is en de leverwaardes niet gewijzigd zijn, zijn we verder gaan kijken. Ook bloed geprikt voor de alvleesklier. Het blijkt dat zijn galzuren te hoog zijn. Ipv max 10 vonden wij 30.
Naast medicatie die we morgen gaan starten (Ursochol 300 mg) zijn we ons ook aan het beraden over een dieet. Hij krijgt nu al jaren BARF. 250 gram per dag omdat hij best snel aanzet.
Mijn vraag is: als je nu het advies aanhoud wat hier op bp geplaatst is viewtopic.php?t=34610
Hou ik dan dezelfde hoeveelheid aan?
Dus 250 gram vlees. Maar hoe doe je dat met het eitje? Huttekase gaat hem niet worden. Daar zit best wat zout in en kayne krijgt kalium bromide dus blijven we zo veel mogelijk weg van zout.
250 gram eten per dag en dan een ei ben je al een eind op weg qua gewicht.
En granen? Ik heb niet gezien in welke vorm je dat toevoegt. Of heb ik dat gemist.