Moderator: Lizzy
Siberienne schreef:Vandaag begon Spot ineens de paardebloemen aan te vallenhij snaait de bloem eraf en eet die op?! Ik heb nog nooit een hond gehad / gezien die dit deed. Hij scheen ze echt lekker te vinden, maar ik heb geen idee of het kwaad kan? Heb het toch maar even doorbroken, want in no time had hij er tien naar binnen gewerkt...
Doranto schreef:Ja blad wist ik maar hij at die gele blommen!Nou als het kwaad kon, waren die van ons er allang niet meer geweest. 's-Zomers pluk ik altijd paardenbloemblad, smal weegbree, glad knopkruid, brandnetel en nog wat andere kruiden en doe dat altijd door de groentemix.
Siberienne schreef:Ja blad wist ik maar hij at die gele blommen!Bloemen gaan er soms ook door. Bij ons trouwens ook soms door de sla. Ziet er leuk uit en is lekker (en gezond).
Maar kwam oud topic tegen uit BP, viewtopic.php?t=113273 dus zal geen kwaad kunnen
Siberienne schreef:Vandaag begon Spot ineens de paardebloemen aan te vallenAls het kwaad kan, was Linga al lang ziek geworden of dood gegaan. Die vreet kilo's paardenbloem. Elke dag opnieuw, zodra ze op komen. Jaar in jaar uit, echt al jaren achter elkaar.hij snaait de bloem eraf en eet die op?! Ik heb nog nooit een hond gehad / gezien die dit deed. Hij scheen ze echt lekker te vinden, maar ik heb geen idee of het kwaad kan? Heb het toch maar even doorbroken, want in no time had hij er tien naar binnen gewerkt...
Lizzy schreef:Als het kwaad kan, was Linga al lang ziek geworden of dood gegaan. Die vreet kilo's paardenbloem. Elke dag opnieuw, zodra ze op komen. Jaar in jaar uit, echt al jaren achter elkaar.Ik zie regelmatig slakken van paardebloem-bloemen snacken. Ze lijken dol te zijn op de bloemblaadjes. Liep Linga misschien zo een hartworminfectie op?
src_esther schreef:Ik zie regelmatig slakken van paardebloem-bloemen snacken. Ze lijken dol te zijn op de bloemblaadjes. Liep Linga misschien zo een hartworminfectie op?Ja, dat zou kunnen. Maar ze eet ook gras en dat eet ze het hele jaar rond en daar zitten ook slakjes op....
Lizzy schreef:Ja, dat zou kunnen. Maar ze eet ook gras en dat eet ze het hele jaar rond en daar zitten ook slakjes op....Slakjes zijn er niet het hele jaar rond...