Wat ik je al schreef , Tessa haar revalidatie duurde drie maanden . Die van Amber ruim zes maanden , dat was een drama
En Tessa was ook de jongste niet meer , maar het gewicht scheelt veel in dit geval ten opzichte van een zwaardere hond
En hoe eerder onder het mes , hoe beter
Ik weet niet of je visolie geeft ? Zo ja , stop hier dan tijdig mee voor de ingreep . Visolie maakt het bloed dunner
Vaak lopen ze na twee weken alweer aardig , ze gaan weer belasten ..... maar dan begint het feest
Ik voel me reuze hoor . En rust is de sleutel naar succes . Niet springen , geen rare wendingen allemaal dingen die die kleine etters maar wat te graag doen
Dus dan mag je als er geen cipier in de buurt is je tijd doorbrengen in het gevang , en zeker als er meerdere honden in huis zijn
Tessa mocht na de eerste controle voorzichtig gaan belasten , en buiten vaak korte stukjes lopen
Ook hiermee goed opletten en kort aan de lijn , want ook in dit geval ga je op drie poten veel harder
Maar je moet alle vier je poten weer gebruiken , de eerste tijd op plekken waar bij voorkeur geen andere honden zijn
Niet elke eigenaar houd rekening met jouw revaliderende hond is mijn ervaring
Je zult ook wel merken dat de wandelingen de eerste tijd best wat energie kosten , als je streng bent en je ze dus ahw dwingt om netjes te lopen
Dan zit de helft van de revalidatie er bijna op

En dan worden het pas echt vervelende draakjes
Maar hersenwerk etc geeft afleiding , net als fysio . Daar word je knap moe van , en dan heb je ook nog huiswerk En dan komt de dag weer dat ze los mogen ..... feestje
En ja wat Cindy al beschrijft , de teugel methode is niet bepaald een ideale , al zeggen sommige d.a van wel . Als het om ene klein ras gaat
Er is tegenwoordig wel een oplosbare teugel , maar die word alleen ingezet bij milde schade , bij Tessa was dat o.a ook ene optie
Maar na opening van de knie was de schade toch te groot en is er net als bij Amber TTA toegepast