Het gaat om onze Scotch, de husky op de foto. Over drie weken wordt hij veertien, en het gaat nog heel goed met hem. Hij begint alleen weer te miepen met eten. Zulke periodes heeft hij wel vaker gehad (meestal nav een loops teefje in de buurt, maar die hebben we hier niet op de Zweedse pampa), en dan volgde ik gewoon het advies van bp: niet eten = weghalen = de volgende dag opnieuw aanbieden, net zolang totdat hij eieren voor zijn geld kiest. Dat werkte altijd wel.
Maar inmiddels vraag ik me af: moet ik het zo blijven doen? Nogmaals, hij is bijna veertien. Lichamelijk heeft hij wat kleine dingetjes, maar niets zorgwekkends. Hij miept voornamelijk met het spiervlees en orgaan en groente; zijn vleesbot eet hij altijd helemaal op (reeribjes, eendenkarkas, konijnenkoppen, (bio)kipkarkas en -bouten, parelhoenkarkas, af en toe een eenden- of kalkoennek, ivm iets verhoogde leverwaarden die nekken niet te vaak). Hij heeft dus, lijkt mij, geen last van zijn tanden, anders zou hij het bot wel laten liggen, toch?
Het is altijd al een stronteigenwijze hond geweest (dat maakt hem ook zo leuk