Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
Sinds vandaag heeft Balou dit weer. Hij krijgt kvv te eten, voorheen FFF maar daar ben ik vanaf gestapt omdat het zo vet was en ik het idee had dat hij daardoor ook meer maagzuur aanmaakte. Ik voer hem nog kvv maar magere soorten van Buddy's zonder gemalen bot maar met een calcium supplement. Dat leek heel goed te gaan. Hij werd niet meer wakker van maagzuur en raakte daardoor ook niet meer in paniek.
Maar vandaag heeft hij echter weer veel last van maagzuur en reversed sneezing. Hij had het er echt benauwd van.
Hij kan niet snuffelen zonder een raar geluid te maken en het benauwd te krijgen.
Vanmorgen was er nog niets aan de hand. En gisteren heeft hij met Bono nog als een gek door de tuin gecrossed.
Morgen ga ik de DA bellen, ik weet niet wat er met mijn ouwe ventje aan de hand is.
Zou het ook kennelhoest kunnen zijn? Maar hoesten doet hij niet.
Door smulpaap
Even iets heel anders . Maar wanneer is zijn ontlasting voor het laatst onderzocht ? Ik weet niet of je dat laat doen ?
Het kan natuurlijk de leeftijd en /of een ouderdomskwaal zijn
Maar heb je ook gedacht aan bv longworm ?
Door tt-tjes
Vanmorgen om 8 uur meteen gebeld naar Eersel. We konden meteen komen. Toen ik me aangemeld had kwam Maarten tot mijn verbazing aanlopen en konden we meteen naar binnen. Foto's laten maken van zijn neus en holtes. Helemaal niets aan te zien. Longen en hart klonken goed. Maar zijn slijmvliezen in zijn keel en neus zijn behoorlijk gezwollen, dus Maarten denkt dat hij een allergische reactie ergens op heeft, zoals bijvoorbeeld de paddestoelen die er veel staan en waarvan hij de sporen opsnuift. Hij heeft ook hele waterige ogen. Hij kon vanmorgen geeneens fatsoenlijk eten en ook buiten niet meer snuffelen zonder van die rare geluiden te maken en lucht te kort te komen.
Hij heeft voor een aantal dagen moderin mee gekregen en vanmiddag kon hij al weer een rondje mee lopen zonder als te veel problemen. Hopelijk blijft het de goede kant uit gaan.
smulpaap schreef:Even iets heel anders . Maar wanneer is zijn ontlasting voor het laatst onderzocht ? Ik weet niet of je dat laat doen ?
Het kan natuurlijk de leeftijd en /of een ouderdomskwaal zijn
Maar heb je ook gedacht aan bv longworm ?
Nee, longworm heb ik hem nog nooit op laten testen eerlijk gezegd. Maar Loutje is inmiddels 13 jaar oud, dus er kunnen zich steeds meer kwaaltjes voor gaan doen helaas.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door