Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Boykay
Hoi allemaal.

ik maak me al een tijdje zorgen over mijn hond Boy.
Deze staat wankel op zijn pootjes valt spontaan om, binnen maar ook buiten.
DA geeft aan dat hij 100% in order is maar ja is al wel 12,5 jaar oud erg mager (altijd geweest.)
Eet nu ineens de laatste 3 maanden meer dan ooit te voren.

Enig idee wat het wezen kan?

Foto van boy erbij gedaan.

Groet,
Jan
Bijlagen
2012-11-27 20.34.00.jpg
2012-11-27 20.34.00.jpg (56.77 KiB) 2181 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Boykay op za 23 sep 2017, 16:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Boykay
Ja hij zwalkt wel, komt ook moeilijk omhoog.
een stuk lopen wordt hem ook teveel lijkt wel.
Wat is DM?
spondylose is hij niet op getest, is ouderdom volgend de dierenarts, ook een second opinion gaf dat aan.(ga ik even nalezen morgen)

Groet,
Jan
Door Anne in Zweden
Ik neem aan dat hij ook niet al te veel spieren heeft in zijn achterwerk? Onze Max (13,5 jaar) heeft daardoor ook een tijdlang moeilijk gelopen, en als je per ongeluk op zijn lijn ging staan, lag hij meteen op zijn kont. Als Boy verder gezond is, zou je kunnen overwegen hem supplementen ter ondersteuning te geven. Max krijgt iedere dag een berg extra's over zijn barf: 3 ml Doil's Joint, 5 ml Corta Rx, 5 ml Hyalutidin (allemaal ivm artroseklachten, en als ik lees dat Boy moeilijk overeind komt, dan denk ik dat je zeker ook aan artrose moet denken), een flinke theelepel golden paste (kurkumapoeder + kokosolie + zwarte peper), twee scheppen Puur Muscle Mass, en twee keer per dag een paar druppels CBD-olie (2%). Verder krijgt hij 60 mg pijnstiller (Cimalgex) iedere ochtend. Het lijkt/is veel allemaal, maar toen ik laatst ergens verder weg met de honden wilde wandelen, sprong Max mooi uit zichzelf en zonder hulp de auto in. En dat heeft hij tijden niet gekund.

Succes, ik hoop dat Boy mbv supplementen ook weer wat beter gaat lopen!
Door hannabelgje
Boykay schreef:Ja hij zwalkt wel, komt ook moeilijk omhoog.
een stuk lopen wordt hem ook teveel lijkt wel.
Wat is DM?
spondylose is hij niet op getest, is ouderdom volgend de dierenarts, ook een second opinion gaf dat aan.(ga ik even nalezen morgen)

Groet,
Jan
Mijn dierenarts zei altijd, ouderdom is geen kwaal. Er zal wel een reden zijn dat hij zo doet. En het is dus wel handig om te weten wat er aan de hand is. Dat gaat het beste met foto's.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Door Boykay
als ik zo lees lijkt het wel op spondylose .

Laatste dagen hou ik hem erg goed in de gaten en merk dat lang lopen wel gaat maar op een trager tempo.
Ook het staand plassen lukt soms niet meer en gaat dan maar plassen aan de loop, maf gezicht maar niet best denk ik dan.Meestal laat ik hem gewoon staan om uit te plassen.

Hij is nog steeds erg vrolijk en wil knuffelen zoals altijd, wel merk ik op als ik hem op til dat het nu mag, vroeg werdt ie helemaal wild.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door